https://rd.nl/artikel/1133127 Het is nog niet opgelost. Commissie geeft opdracht terug.
Gelezen, gedacht, gehoord...
Re: Gelezen, gedacht, gehoord...
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
-
Henk J
Tjonge, had gehoopt dat er na een periode van rust wel een besluit zou kunnen komen. Helaas niet dus.
Vaak meer dan 1 iemand zelfs. En waarom? Omdat Hij genadig en barmhartig is. En nee, niet alleen dat.Geeske_1991 schreef: ↑30 dec 2025, 15:43Daar ben ik het mee eens. Maar het klonk alsof God elke "goede" preek iemand bekeerdMaanenschijn schreef:De Heere laat in de Bijbel weten dat Hij uit soevereine genade zondaars tot bekering brengt, zelfs in sterkere woorden: doden tot leven brengt.Geeske_1991 schreef:Maar waaruit verwacht je dat?Zeeuw schreef: Gelukkig mogen we van de Heere verwachten dat Hij zegen wil geven op Zijn woord. Dus dat is een heerlijke verwachting.
En omdat de Heere God een waarmaker is van Zijn Woord, mag er daarom verwachting zijn voor geestelijk doden, maar ook verwachting van de predikers dat, als zij Gods Woord brengen, door de dwaasheid van de prediking mensen tot zaligheid roept en zalig maakt.
Aan de kant van een mens is er geen verwachting, maar aan Gods kant wel. En daarom mag wet en evangelie ook met verwachting worden verkondigd.
Gaat wereldlijke rechter nu een uitspraak doen?
- Bert Mulder
- Contacteer:
En soms preken getrouwe predikanten en vooral ook zendelingen jaren zonder dat er maar wat vrucht is, bijvoorbeeld John Paton https://en.wikipedia.org/wiki/John_Gibson_Paton. Maar we hoeven niet ver van huis the gaan, denkende aan alle O(GG)inN predikanten...
Maar toch... 2 Korinthe 2:
15 Want wij zijn Gode 30een goede reuk van Christus, in degenen die zalig worden, en in degenen die verloren gaan;
30 Dat is, aangenaam en welgevallig, omdat Gods barmhartigheid wordt geopenbaard in degenen die zalig worden, en Zijn rechtvaardigheid in degenen die verloren gaan. Zie Luk. 2:34. verwijsteksten
16 eDezen wel 31een reuk des doods ten dode, maar genen een reuk des levens ten leven. En wie is tot deze dingen 32bekwaam?
e Luk. 2:34. verwijsteksten
31 Dat is, die dodelijk is en hun den dood toebrengt. Niet dat het Evangelie uit zijn natuur iemand den dood toebrengt, want het is een dienst des levens, 2 Kor. 3:6, 7, en een kracht Gods ter zaligheid allen die geloven, Rom. 1:16, maar omdat degenen die ongelovig zijn, door hun eigen moedwilligheid, zich daartegen stellen, en alzo Gods zwaarder oordeel over zich trekken. Zie Joh. 3:36. 1 Petr. 2:7, 8. verwijsteksten
32 Of: genoegzaam, namelijk uit zichzelven, of door zichzelven, gelijk hierna verklaard wordt, 2 Kor. 3:5, 6. verwijsteksten
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
-
Geeske_1991
Klopt, want Hij is ook rechtvaardig en ons niets schuldig.Zeeuw schreef:Vaak meer dan 1 iemand zelfs. En waarom? Omdat Hij genadig en barmhartig is. En nee, niet alleen dat.Geeske_1991 schreef: ↑30 dec 2025, 15:43Daar ben ik het mee eens. Maar het klonk alsof God elke "goede" preek iemand bekeerdMaanenschijn schreef:De Heere laat in de Bijbel weten dat Hij uit soevereine genade zondaars tot bekering brengt, zelfs in sterkere woorden: doden tot leven brengt.Geeske_1991 schreef:Maar waaruit verwacht je dat?
En omdat de Heere God een waarmaker is van Zijn Woord, mag er daarom verwachting zijn voor geestelijk doden, maar ook verwachting van de predikers dat, als zij Gods Woord brengen, door de dwaasheid van de prediking mensen tot zaligheid roept en zalig maakt.
Aan de kant van een mens is er geen verwachting, maar aan Gods kant wel. En daarom mag wet en evangelie ook met verwachting worden verkondigd.
Hij wil ze genademiddelen zegenen maar Hij heeft het niet nodig om de mens te bekeren.
Indrukwekkend intervieuw met Tona- Kieskamp- Walraven in het Rd magazine. Zo mooi die zin: Dat is geen hoop, dat is verwachting. Over de hoop van haar leven.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Ja, een mooi interview.
Ze lijkt wel op haar opa Honkoop.