Ik las ergens een commentaar dat 'ik zeker tien keer een wapenstok heb gevoeld voordat ik te rade ging bij mezelf'. En dat is het probleem. Wel rellen, maar niet straffen. Dan krijg je de volgende keer nog meer ellende.Groepscirkel schreef: ↑03 jan 2026, 13:37Burgemeester Halsema lijkt de criminaliteit niet echt te doorzien. "Kleine groepen" die heel erg "bij zichzelf te rade" moeten gaan. Laat me niet lachen.
Grote ergernissen
Re: Grote ergernissen
Het lijkt ook een kat en muis spel geworden. En omdat de 'echte' straffen uitblijven, gaan de relschoppers ook steeds een stap verder, totdat... ja, wat moet er eerst gebeuren voordat de tolerantie-bril afgedaan wordt?
En dan volgend jaar een vuurwerk-verbod, dan is het nog spannender, dus leuker
En dan volgend jaar een vuurwerk-verbod, dan is het nog spannender, dus leuker
Gewoon schieten. Met rubberen kogels. Iedereen die er loopt neemt bewust het risico dus kan geligitimeerd neergeschoten worden.Terri schreef: ↑03 jan 2026, 15:54 Het lijkt ook een kat en muis spel geworden. En omdat de 'echte' straffen uitblijven, gaan de relschoppers ook steeds een stap verder, totdat... ja, wat moet er eerst gebeuren voordat de tolerantie-bril afgedaan wordt?
En dan volgend jaar een vuurwerk-verbod, dan is het nog spannender, dus leuker![]()
Het is heel simpel.
Met die rellen heb ik het idee dat het of jongeren zijn met een migratie achtergrond of jongeren/tokkies uit pvv wijken/dorpen.
Wat die gemeen hebben is lak aan het gezag/de overheid.
Wat die gemeen hebben is lak aan het gezag/de overheid.
En een IQ van een gemiddelde schoenmaat.
Het is een utopie om van een dergelijke groep enige vorm van zelfreflectie te verwachten.
Verder eens met Terri: volgend jaar wordt het nog spannender voor ze; en daarom eens met Wim.
Een paar blauwe plekken en een huilverhaal op sociale media lijkt me toch een betere optie dan totale anarchie.
Overigens diep respect voor alle hulpverleners. De beelden uit Nederland kwamen ook hier op het nieuws.
Ik woonde vroeger in de buurt van het toch wel behoorlijk reformatorische dorp Moerkapelle. Jarenlang een abonnementje op de ME met oudejaarsavond. Dat heeft bij mij juist het beeld gegeven dat het ook echt wel de refojongeren zijn die op die avond los gaan: het hele jaar min of meer keurig (met wel veel alcohol), en dan op oudejaarsavond het recht hebben om te feesten en te beesten.
Ja eens hoor. PVV dorpen zijn tegelijk ook nog weleens SGP dorpen. Al moet ik zeggen dat het in ons dorp toch niet de refo jongeren zijn. Op een enkele uitzondering na.
Alle mogelijke opties qua handhaving zijn bij ons al geprobeerd overigens.
Alle mogelijke opties qua handhaving zijn bij ons al geprobeerd overigens.
- Maanenschijn
Je zult je verbazen wat mensen met een baan wat m.i. een bovengemiddeld IQ vereist, tijdens oud en nieuw voor stommigheid uithalen. Vooral met een slokje (teveel) op.Edelweiss schreef:En een IQ van een gemiddelde schoenmaat.
Het is een utopie om van een dergelijke groep enige vorm van zelfreflectie te verwachten.
Verder eens met Terri: volgend jaar wordt het nog spannender voor ze; en daarom eens met Wim.
Een paar blauwe plekken en een huilverhaal op sociale media lijkt me toch een betere optie dan totale anarchie.
Overigens diep respect voor alle hulpverleners. De beelden uit Nederland kwamen ook hier op het nieuws.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Ah, dan vergis ik mij. Ik dacht dat zulks eerder bij hooligans het geval was.Maanenschijn schreef: ↑03 jan 2026, 21:30Je zult je verbazen wat mensen met een baan wat m.i. een bovengemiddeld IQ vereist, tijdens oud en nieuw voor stommigheid uithalen. Vooral met een slokje (teveel) op.Edelweiss schreef:En een IQ van een gemiddelde schoenmaat.
-
OnlineHenk J
Mensen die wel begrijpen dat je niet op de doorgaande 50 weg in de ochtendspits gaat sleeën maar het wel op het naastliggende fietspad gaan doen.
-
OnlineHenk J
Ik geniet wel van de sneeuw maar niet van mensen die onverwacht voor je opduiken waardoor je met fiets en al bijna onderuit vliegt. Waarom blijven ze niet gewoon in de woonwijk sleeën?
Tja, bij sneeuw gelden andere regels. Laten we het zo zeggen, sneeuw is het terrein voor sleeën en dan zijn fietsen en auto's te gast. Als je er zo mee omgaat scheelt het veel frustratie.
-
OnlineHenk J
Ben benieuwd of dat ook nog geldt in de ochtendspits op de doorgaande weg. Maar kon een valpartij nog voorkomen dus liep goed af. Het is wel handig als mensen even kijken voor ze het fietspad op sleeën.
Nou gaan fietsen tegenwoordig ook wel weer absurd snel. Daar kun je als voetganger/sleeër geen peil meer op trekken.