Met zo'n kleine deelwaarneming snap ik dat je tot onjuiste conclusies komt. Als de gemiddelde loonstijging laag is, dan is het logisch dat de loonstijging van je man ook laag is...merel schreef: ↑Gisteren, 16:04 Mijn man was indertijd ambtenaar en zijn salaris is in die periode vrijwel niet gestegen. Voor hem een reden om ergens anders te solliciteren. Ambtenaar zijn heeft zeker voordelen, maar in het bedrijfsleven verdien je over het algemeen meer. De salarisschalen in mijn sector liggen momenteel hoger dan dat ik zou verdienen als ambtenaar.
In het bedrijfsleven werk je ook meer. Reken je het salaris van een ambtenaar om naar 40 uur? De feiten zeggen wederom iets anders. Het blijft mij verbazen dat veel intelligente mensen zo'n foutief beeld hebben.
Mede daarom staat het bedrijfsleven zo onder druk en verdienen ambtenaren goed. Opzich ben ik daar niet tegen, maar dan wel het eerlijke verhaal. Mede door een groot en duur ambtenarenapparaat staan de begroting en het vestigingsklimaat onder druk.