Grote ergernissen
Grote ergernissen
Forumleden die de grondslag ucp.php?mode=terms van dit forum niet onderschrijven en dit ook iedere keer weer duidelijk laten merken zodra ze daar de kans voor zien.
- J.C. Philpot
Re: Grote ergernissen
Daar ben ik het mee eens. Het is prima dat er soms een uitzondering wordt gemaakt, mits die persoon de onfeilbaarheid van Gods Woord vasthoud, zodat er inhoudelijk gesproken kan worden, en mits men zich bescheiden opstelt. Maar wanneer die bescheiden houding ontbreekt en er te pas en te onpas allerlei onbijbelse geluiden worden geventileerd, wordt een echt inhoudelijk gesprek op basis van Schrift en belijdenis onmogelijk. Dat is bijzonder jammer.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.
George Whitefield
George Whitefield
Gelukkig heb ik geen flauw idee waar jullie het over hebben 
Jullie posten dit hier, kunnen jullie iets concreter zijn?
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Nou, mensen die stelselmatig bepaalde elementen uit de grondslag onderuit proberen te halen. Zoals bijvoorbeeld:
Doch zovelen als er door het Evangelie geroepen worden, die worden ernstiglijk geroepen. Want God betoont ernstiglijk en waarachtiglijk in Zijn Woord wat Hem aangenaam is, namelijk dat de geroepenen tot Hem komen. Hij belooft ook met ernst allen die tot Hem komen, en geloven, de rust der zielen en het eeuwige leven.
of
Zal men ook de jonge kinderen dopen?
Ja het; want mitsdien zij alzo wel als de volwassenen in het verbond Gods en in Zijn gemeente begrepen zijn, en dat hun door Christus’ bloed de verlossing van de zonden en de Heilige Geest, Die het geloof werkt, niet minder dan den volwassenen toegezegd wordt, zo moeten zij ook door den Doop, als door het teken des verbonds, der Christelijke Kerk ingelijfd en van de kinderen der ongelovigen onderscheiden worden, gelijk in het Oude Verbond of Testament door de besnijdenis geschied is, voor dewelke in het Nieuwe Verbond de Doop ingezet is.
Doch zovelen als er door het Evangelie geroepen worden, die worden ernstiglijk geroepen. Want God betoont ernstiglijk en waarachtiglijk in Zijn Woord wat Hem aangenaam is, namelijk dat de geroepenen tot Hem komen. Hij belooft ook met ernst allen die tot Hem komen, en geloven, de rust der zielen en het eeuwige leven.
of
Ja het; want mitsdien zij alzo wel als de volwassenen in het verbond Gods en in Zijn gemeente begrepen zijn, en dat hun door Christus’ bloed de verlossing van de zonden en de Heilige Geest, Die het geloof werkt, niet minder dan den volwassenen toegezegd wordt, zo moeten zij ook door den Doop, als door het teken des verbonds, der Christelijke Kerk ingelijfd en van de kinderen der ongelovigen onderscheiden worden, gelijk in het Oude Verbond of Testament door de besnijdenis geschied is, voor dewelke in het Nieuwe Verbond de Doop ingezet is.
Maar wat halen ze dan precies onderuit?Vrouwke schreef: ↑Gisteren, 21:36 Nou, mensen die stelselmatig bepaalde elementen uit de grondslag onderuit proberen te halen. Zoals bijvoorbeeld:
of
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Ik vind het best wel ingewikkeld als we hier een discussie over een discussie gaan voeren, en dan ook nog inhoudelijk gaan worden.
Mijn ergernis:
Anderen niet kunnen overtuigen en dan gaan verwijzen naar forumregels.
Anderen niet kunnen overtuigen en dan gaan verwijzen naar forumregels.
Ik ben wel blij dat er nu ook een Grote-Ergernissen-Topic is; die van de kleine ergernissen voldeed niet altijd.
O, dit had ik zeker moeten melden in Kleine of Grote Vreugden?
#topicstress
O, dit had ik zeker moeten melden in Kleine of Grote Vreugden?
#topicstress
Het lijkt me inderdaad niet verstandig om hier nog inhoudelijker over andere discussies te gaan discussiëren.
Volgens mij is het duidelijk genoeg wat ik bedoelde voor iedereen die dit forum volgt. En anders is het misschien een idee om nog eens wat terug te lezen.
Volgens mij is het duidelijk genoeg wat ik bedoelde voor iedereen die dit forum volgt. En anders is het misschien een idee om nog eens wat terug te lezen.
Hier zit wel wat in. Verschillen in doopvisie en aanbod, om maar bij deze voorbeelden te blijven, zijn al heel oud en bestaan naast elkaar.
Eén forumregel gaat over respect. Een topic als deze openen vind ik niet heel respectvol, het is duidelijk dat V een punt wil maken tegen bepaalde forummers. Derhalve is dit zelfs tegen de forumregels.
Paulus roept christenen op om elkaar niet tot ergernis te zijn:
“Laat ons dan niet meer elkaar oordelen, maar besluit liever geen aanstoot of ergernis te geven aan een broeder.” (Romeinen 14:13)

“Laat ons dan niet meer elkaar oordelen, maar besluit liever geen aanstoot of ergernis te geven aan een broeder.” (Romeinen 14:13)
..
Ik begrijp dat we ons dus met z’n allen wat meer aan de forumregels en grondslag moeten houden.
Ik zal m’n best doen..!
En als het tegen de forumregels was wat ik gedaan heb, mag je dit topic gerust leegmaken wat mij betreft. Verwijderen is een beetje jammer voor onze Job.
Ik zal m’n best doen..!
En als het tegen de forumregels was wat ik gedaan heb, mag je dit topic gerust leegmaken wat mij betreft. Verwijderen is een beetje jammer voor onze Job.
-
Groepscirkel
Raakt Vrouwke een gevoelige snaar? Voor mij wijst ze volkomen terecht op een inmiddels genormaliseerde refoforum-praktijk. Dit beantwoorden door direct te relativeren en de bal terug te kaatsen, vind ik niet fair. Volgens mij kan je dan beter de uitgangspunten of grondslag van het forum aanpassen. Zelf sluit ik mij geheel aan bij de wijze woorden en houding van J.C. Philpot.Ad Anker schreef: ↑Vandaag, 08:40Hier zit wel wat in. Verschillen in doopvisie en aanbod, om maar bij deze voorbeelden te blijven, zijn al heel oud en bestaan naast elkaar.
Eén forumregel gaat over respect. Een topic als deze openen vind ik niet heel respectvol, het is duidelijk dat V een punt wil maken tegen bepaalde forummers. Derhalve is dit zelfs tegen de forumregels.