Theologische toerusting

Plaats reactie
Vrouwke

Theologische toerusting

Bericht door Vrouwke »

Ik zie dat er in D.V. 2026 op twee plaatsen een cursus van zes bijeenkomsten over "Een aantal thema’s uit de geloofsleer" gegeven gaat worden. Vanaf januari in Driebruggen en vanaf september in Nunspeet. Beide door Dr. P. De Vries.

De bijeenkomsten zullen gaan over de volgende onderwerpen:

1e - het gezag en de uitleg van de Schrift
2e - de theologie van de Heidelbergse Catechismus
3e - de pastorale betekenis van de boodschap van de rechtvaardiging door het geloof
4e - de visie van de puriteinen op de prediking
5e - de betekenis van de doop
6e - de betekenis van het avondmaal

Meer informatie is te vinden op de site van de stichting Godsvrucht en Wetenschap: https://www.godsvruchtenwetenschap.nl/

Ik heb eerder de cursus "Kernthema's uit de geloofsleer" en daarna de cursus "Orde van het heil" gevolgd. Ik ervaar het als hele mooie en leerzame bijeenkomsten.
De Rijssenaar

Re: Theologische toerusting

Bericht door De Rijssenaar »

Is dat van geloofstoerusting? Dan komt het vast wel online te staan. Want dit lijkt me wel mooi om naar toe te gaan..

Sowieso moet ik misschien keer een kijkje nemen daar. Heb al wat avonden geluisterd en die waren best goed.
Henk J

Bericht door Henk J »

Nee, dit gaat uit van de stichting Godsvrucht en wetenschap. Die stichting is opgericht toen dr. De Vries afscheid van van de VU als docent, sindsdien verzorgt hij onder de vlag van die stichting diverse cursussen rondom allerlei onderwerpen en op allerlei niveaus. Ook dr. Klaassen en ds. A.J.T. Ruis hebben cursussen voor de stichting verzorgt. Zelf ook meerdere cursussen gevolgd en het is zeer leerzaam.
Vrouwke

Bericht door Vrouwke »

De Rijssenaar schreef: 17 dec 2025, 11:35 Is dat van geloofstoerusting? Dan komt het vast wel online te staan. Want dit lijkt me wel mooi om naar toe te gaan..

Sowieso moet ik misschien keer een kijkje nemen daar. Heb al wat avonden geluisterd en die waren best goed.
Nee, daar is dit niet van. Maar als je de link 🔗 die ik deelde gebruikt, heb je alle informatie.
Henk J

Bericht door Henk J »

Vrouwke schreef: 17 dec 2025, 11:32 Ik zie dat er in D.V. 2026 op twee plaatsen een cursus van zes bijeenkomsten over "Een aantal thema’s uit de geloofsleer" gegeven gaat worden. Vanaf januari in Driebruggen en vanaf september in Nunspeet. Beide door Dr. P. De Vries.

De bijeenkomsten zullen gaan over de volgende onderwerpen:

1e - het gezag en de uitleg van de Schrift
2e - de theologie van de Heidelbergse Catechismus
3e - de pastorale betekenis van de boodschap van de rechtvaardiging door het geloof
4e - de visie van de puriteinen op de prediking
5e - de betekenis van de doop
6e - de betekenis van het avondmaal

Meer informatie is te vinden op de site van de stichting Godsvrucht en Wetenschap: https://www.godsvruchtenwetenschap.nl/

Ik heb eerder de cursus "Kernthema's uit de geloofsleer" en daarna de cursus "Orde van het heil" gevolgd. Ik ervaar het als hele mooie en leerzame bijeenkomsten.
De cursus 'Kernthema's uit de geloofsleer' heb ik ook gevolgd. 'Orde des heils' niet, wel het boek gelezen wat dr. De Vries daarover geschreven heeft. In D.V. 2026 hoop ik ook de cursus in Nunspeet te volgen, zie ernaar uit en heb dezelfde ervaringen bij deze avonden als jij.
Vrouwke

Bericht door Vrouwke »

Mogelijk hebben we elkaar dan vorig jaar ook al gezien. Ik volg de avonden samen met mijn man. We hopen volgend jaar voor de derde keer op rij te gaan. Ook in Nunspeet.
Plaats reactie