Kleine vreugden

Maanenschijn

Re: Kleine vreugden

Bericht door Maanenschijn »

Zita schreef:Adventskalender met voor iedere dag twee delen uit de Messiah, twee keer per dag een bijpassend Bijbelgedeelte en een meditatieve vraag.
Prachtig vormgegeven, met linkjes naar diverse uitvoeringen van de Messiah.
Ik heb niet zoveel met adventskalenders, maar volgens mij is dit precies zoals het zou moeten zijn.
Waar vind ik die?
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

Maanenschijn

Bericht door Maanenschijn »

Dank, de link werkt.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
merel

Bericht door merel »

Dank zita! Die gaan we zeker gebruiken.
Christen

Bericht door Christen »

Nou zeker dank! Grote vreugde :)
"Hoed u voor het "kan niet"." - Maarten Luther
DDD

Bericht door DDD »

Ik wacht even op Utrecht Centraal. Ik hoor nu eens christelijke liederen zingen. Dat is weer eens wat anders dan de protesten inzake Gaza.
Edelweiss

Bericht door Edelweiss »

Een wandeling door de sneeuw met de Malamute van de buren. Ik weet niet wie er de meeste lol had, de hond of ik.
Een gezellige kerstmarkt, waar dorpsgenoten na het werk bij elkaar komen en smullen van een varkentje aan het spit.
Gedroogde sinaasappelschijfjes in de kerstboom, waardoor het binnen extra lekker ruikt.
parsifal

Bericht door parsifal »

Edelweiss schreef: 11 dec 2025, 15:15 Een wandeling door de sneeuw met de Malamute van de buren. Ik weet niet wie er de meeste lol had, de hond of ik.
Een gezellige kerstmarkt, waar dorpsgenoten na het werk bij elkaar komen en smullen van een varkentje aan het spit.
Gedroogde sinaasappelschijfjes in de kerstboom, waardoor het binnen extra lekker ruikt.
Klinkt geweldig.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
aggieoudje

Bericht door aggieoudje »

Lijkt me zo heerlijk weer eens echt sneeuw! Had van de week een herinnering op fb van 8 jaar geleden een filmpje uit het raam van mijn vorige huis van een dik pak sneeuw. Zou me niks verbazen dat dat de laatste keer is geweest dat we echte sneeuwpret hebben gehad. Valt heus weleens wat maar zoveel is lang geleden. Die winter hebben we ook geschaatst want ik verhuisde toen in januari en in de voorjaarsvakantie is er de hele week geschaatst op de singel voor mijn huidige huis. Verlang wel eens naar die echte winters met sneeuw en ijspret uit mijn jeugd. Echt berekoud, je blaasde wolkjes koude neus en oren, maar toch bleef je uren buiten op het ijs of spelen in de sneeuw. Was genieten! Nu lijkt het qua temperatuur in niks op de winter meer beginnend voorjaar. De bollen komen alweer uit de grond, de natuur is de weg kwijt.
(Ja ik hou van de winter, echt geen zomermens)
Bewaar mijn ziel en red mij; laat mij niet beschaamd worden, want tot U heb ik de toevlucht genomen. (Psalm25:20, Belijdenistekst)
Herman
Moderator

Bericht door Herman »

Vandaag gaan we weer een traditioneel avondje wild eten met broer en schoonzus. Voor het eerst in jaren.
Edelweiss

Bericht door Edelweiss »

@aggieoudje: als je een wintermens bent maar geen wintersporter (zoals ik) zijn er prachtige sneeuwwandelingen te maken in de bergen. Daar zitten ook eenvoudige routes bij waar je echt niet perse heel getraind voor hoeft te zijn (goede schoenen zijn natuurlijk altijd een must have). Je wandelt dan werkelijk in een kerstkaart, en als ik jouw reactie zo eens lees, zou een dergelijke vakantie/uitstapje echt iets voor jou zijn :)

@Herman: heerlijk, geniet ervan! Ik hou mij aanbevolen voor recepten, als die tenminste geen familiegeheim zijn!
DDD

Bericht door DDD »

Edelweiss schreef: Gisteren, 11:25 @aggieoudje: als je een wintermens bent maar geen wintersporter (zoals ik) zijn er prachtige sneeuwwandelingen te maken in de bergen. Daar zitten ook eenvoudige routes bij waar je echt niet perse heel getraind voor hoeft te zijn (goede schoenen zijn natuurlijk altijd een must have). Je wandelt dan werkelijk in een kerstkaart, en als ik jouw reactie zo eens lees, zou een dergelijke vakantie/uitstapje echt iets voor jou zijn :)

@Herman: heerlijk, geniet ervan! Ik hou mij aanbevolen voor recepten, als die tenminste geen familiegeheim zijn!
Ja, dat zou ik ook al jaren willen. Maar geen vrienden die dat ook leuk vinden. De meeste mensen houden meer van warmte en zon.
Edelweiss

Bericht door Edelweiss »

Dan wordt het hoog tijd om nieuwe vrienden te maken! :)
DDD

Bericht door DDD »

Nou, het wonderbaarlijke is, dat ik daar net na mijn middelbareschooltijd wel eens zorgen over maakte, maar inmiddels niet meer. Inmiddels is het meer een uitdaging om iedereen goed bij te houden. Daar ben ik heel dankbaar voor.

Maar goed. Wellicht zou voor een sneeuwvakantie een uitzondering kunnen zijn. :) Al denk ik dat een vriend die het leuk vindt om fietsvakanties te maken ook heel leuk zou kunnen zijn;-)
Plaats reactie