Knap. Met de uitjes met de gondel naar boven etc kwam ik al snel op € 125 per dag om bovenop de berg te komen. Ik vind het het geld eigenlijk wel waard. Verder hebben we weinig materiele wensen, maar de weken met het gezin vind ik heerlijk.Maanenschijn schreef: ↑Gisteren, 11:11Even los of je het wel of niet kunt betalen, ik vind het behoorlijk veel geld.Zeeuw schreef:Afgelopen zomer een week in een ingerichte tent in Oostenrijk, daarna een week een appartement in Italie. Dat kostte rond de € 2600 voor de weken samen. Dat lijkt me voor een gemiddeld gezin best op te brengen. En als het niet te betalen is, dan de eisen bijstellen toch?
Ik weet dat een kampeeruitrusting ook veel kost (wij hebben bijv een caravan), maar boven de €100 per dag in de zomer kom ik met 8 personen zelden uit.
Vraag (algemeen)
Re: Vraag (algemeen)
een metselaar in loondienst heeft geen EUR 2600 netto voor vakantietoeslag, dat zou een salaris van EUR 5250 bruto betekenen
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Gib dich zufrieden und sei stille
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Ik zal eens navragen wat tegenwoordig een gemiddelde metselaar krijgt. Van de uurtarieven voor zzp'ers schrik ik tegenwoordig behoorlijk. Daar ligt overigens voor mij wel mijn vakantie-uitgave, in de ene dag per week dat ik zzp. Dat is voor de leuke extra's.
een zzp-er is heeeeeeeeeeeeel wat anders idd
Dat ligt eraan wat je allemaal meeneemt. Een ZZP'er die keurig spaart voor zijn pensioen, goed verzekerd is, echt ondernemer is etc zal netto niet eens zo heel veel schelen met een vakkracht in loondienst. Alleen zijn er nogal veel ZZP'ers die wat bij de dag leven.
Het zou voor mij ook meer dan een maandinkomen zijn...Bertiel schreef: ↑Gisteren, 11:07 nee, sorry, maar dat is echt niet te betalen als je een bouwvakker bent of in de zorg zit, echt niet, dat is geen eens een netto vakantietoeslag voor mensen die daar werken.
Ik zit 3 weken op de camping voor +/- 950 euro
afschrijving van de spullen die we hebben kom ik op ongeveer 500 per jaar
Twee jaar geleden betaalden wij voor 2,5 week €1200,00 en drie jaar geleden voor dezelfde periode €700,00. Beide keren waren wij er 7 personen op vakantie met meerdere tenten.Maanenschijn schreef: ↑Gisteren, 11:11Even los of je het wel of niet kunt betalen, ik vind het behoorlijk veel geld.Zeeuw schreef:Afgelopen zomer een week in een ingerichte tent in Oostenrijk, daarna een week een appartement in Italie. Dat kostte rond de € 2600 voor de weken samen. Dat lijkt me voor een gemiddeld gezin best op te brengen. En als het niet te betalen is, dan de eisen bijstellen toch?
Ik weet dat een kampeeruitrusting ook veel kost (wij hebben bijv een caravan), maar boven de €100 per dag in de zomer kom ik met 8 personen zelden uit.
Laatst gewijzigd door merel op 09 dec 2025, 12:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Kamperen an sich vinden wij veel leuker dan een huisje /of appartement. Juist met kamperen zit je veel hoger in de bergen dan met een huisje en/of appartement. Daarnaast zitten wij afgelegen en gaan zelden of nooit met een gondel omhoog. Die bergpaden belopen we juist niet.
Het regelwerk erom heen vind ik alleen minder en een rompslomp. Dat neemt niet weg dat wij wel enorm genieten van het wakker worden boven in de bergen en het buiten leven.
Kijk, toch top he!merel schreef: ↑Gisteren, 12:06Kamperen an sich vinden wij veel leuker dan een huisje /of appartement. Juist met kamperen zit je veel hoger in de bergen dan met een huisje en/of appartement. Daarnaast zitten wij afgelegen en gaan zelden of nooit met een gondel omhoog. Die bergpaden belopen we juist niet.
Het regelwerk erom heen vind ik alleen minder en een rompslomp. Dat neemt niet weg dat wij wel enorm genieten van het wakker worden boven in de bergen en het buiten leven.
We zaten deze zomer op 1800 meter in een appartement, naast de gondel die naar 3000 ging. Toch wel fijn ipv alles lopen.
Rond de € 4.200 bruto hoor ik. Dat is inderdaad geen 2600 voor vakantietoeslag, maar ik ga er eigenlijk ook weer niet vanuit dat je je vakantie exact en alleen daaruit betaald toch, of doe jij dat wel?
Niet een klein beetje? Ik vind een glamping tent heerlijk eigenlijk. Het beste van 2 werelden.
ik hoop er wat van over te houden voor de spaarrekeningZeeuw schreef: ↑Gisteren, 12:25Rond de € 4.200 bruto hoor ik. Dat is inderdaad geen 2600 voor vakantietoeslag, maar ik ga er eigenlijk ook weer niet vanuit dat je je vakantie exact en alleen daaruit betaald toch, of doe jij dat wel?
Dat kan ook. Maar dat is meer een privé-gesprek waard.Bertiel schreef: ↑Gisteren, 12:35ik hoop er wat van over te houden voor de spaarrekeningZeeuw schreef: ↑Gisteren, 12:25Rond de € 4.200 bruto hoor ik. Dat is inderdaad geen 2600 voor vakantietoeslag, maar ik ga er eigenlijk ook weer niet vanuit dat je je vakantie exact en alleen daaruit betaald toch, of doe jij dat wel?
Wij gaan liever zelf op pad en mijden deze toeristische paden zoveel mogelijk. Juist op de andere paden ervaren wij veel meer de rust en ruimte van de bergen.Zeeuw schreef: ↑Gisteren, 12:24Kijk, toch top he!merel schreef: ↑Gisteren, 12:06Kamperen an sich vinden wij veel leuker dan een huisje /of appartement. Juist met kamperen zit je veel hoger in de bergen dan met een huisje en/of appartement. Daarnaast zitten wij afgelegen en gaan zelden of nooit met een gondel omhoog. Die bergpaden belopen we juist niet.
We zaten deze zomer op 1800 meter in een appartement, naast de gondel die naar 3000 ging. Toch wel fijn ipv alles lopen.
Afgelopen jaar hebben we een week door de bergen gelopen met pieken van 3700 m en tussendoor sliepen we in desolate hutten. Dat was echt genieten.