Mijn kinderen met dyslexie automatiseren ook heel langzaam. Het enige dat bij hen helpt is de hoeveelheid te leren begrippen te verdelen in het aantal dagen dat je hebt om het te leren en dagelijks door een ander hardop te laten overhoren.
Vraag (algemeen)
Re: Vraag (algemeen)
Aha, knap. Dat helpt wel. Hoe doe jij dat?De Rijssenaar schreef: ↑06 dec 2025, 15:21Kijk. Dit gaat dus al helemaal mis. Jij schuift jouw Dharma nu af op mij. Hier is Deva niet over te spreken. Met zo weinig verantwoordelijkheidsgevoel daal je nog af tot de Dalits. Je moet meer Bhakti marga tonen. Dan blijf je hoog in het klassensysteem en word je geen Dalits.Ad Anker schreef: ↑06 dec 2025, 15:02De Rijssenaar schreef: ↑06 dec 2025, 14:59 3. Kernconcepten ophangen aan dingen je herkent in je leven, dus als het kernconcept onderwerping is, dan hang je dat op aan iets in het leven waar je je aan onderwerpt.Help me eens, hoe hang ik dit op aan dingen die ik herken in mijn leven?Bhagavad Gita (Bhagavadgītā)
bhakti marga
dalits ‘onaanraakbaren’, degenen die buiten het klassensysteem vallen.
darshan zien van en gezien worden door de god/godin.
dharma plicht, waarheid (kosmische en sociale) orde.
deva god (categorisering).
Devi (naam van) Opperste godin.
devi godin (categorisering).
its dal : het is de laagte (dal), untouchablesAd Anker schreef: ↑06 dec 2025, 15:27Aha, knap. Dat helpt wel. Hoe doe jij dat?De Rijssenaar schreef: ↑06 dec 2025, 15:21Kijk. Dit gaat dus al helemaal mis. Jij schuift jouw Dharma nu af op mij. Hier is Deva niet over te spreken. Met zo weinig verantwoordelijkheidsgevoel daal je nog af tot de Dalits. Je moet meer Bhakti marga tonen. Dan blijf je hoog in het klassensysteem en word je geen Dalits.Ad Anker schreef: ↑06 dec 2025, 15:02De Rijssenaar schreef: ↑06 dec 2025, 14:59 3. Kernconcepten ophangen aan dingen je herkent in je leven, dus als het kernconcept onderwerping is, dan hang je dat op aan iets in het leven waar je je aan onderwerpt.Help me eens, hoe hang ik dit op aan dingen die ik herken in mijn leven?Bhagavad Gita (Bhagavadgītā)
bhakti marga
dalits ‘onaanraakbaren’, degenen die buiten het klassensysteem vallen.
darshan zien van en gezien worden door de god/godin.
dharma plicht, waarheid (kosmische en sociale) orde.
deva god (categorisering).
Devi (naam van) Opperste godin.
devi godin (categorisering).
deva : devotion
devi : personification of the deva
darshan: dar shan
Zo maar even een gooi hoor. Success!
De week voorafgaand aan het vertrek alles in huis extra bij langs, bedden verschonen vlak voordat je weggaat, was wegwerken en bij vertrek bijna dweilend het huis uitgaan. Anders kom je in zo'n rommel thuis. Dit naast het gewone werk waar ook dingen afgerond moeten worden. De keren dat wij in een huisje zaten konden we de wasmachine in het huis niet gebruiken of deze was niet aanwezig. Bij thuiskomst moet de was van minimaal een week weggewerkt worden terwijl je vervolgens op het werk ook achterstanden hebt opgelopen door de vakantie. Het is nog erger als je voor een week alle zooi voor kamperen moet verzamelen, inpakken, uitpakken en de tent weer netjes op moet ruimen en alle slaapzakken moet wassen. Na een (langere) vakantie duurt het vaak weer 2 weken voordat je al die zooi hebt opgeruimd en weggewerkt.
Ik herken de werkzaamheden, maar die zijn toch zo gepiept? Wij hebben echt geen 2 weken nodig na een vakantie om alles weer in het gareel te hebben. Hooguit 2 dagen.merel schreef: ↑Gisteren, 08:30 De week voorafgaand aan het vertrek alles in huis extra bij langs, bedden verschonen vlak voordat je weggaat, was wegwerken en bij vertrek bijna dweilend het huis uitgaan. Anders kom je in zo'n rommel thuis. Dit naast het gewone werk waar ook dingen afgerond moeten worden. De keren dat wij in een huisje zaten konden we de wasmachine in het huis niet gebruiken of deze was niet aanwezig. Bij thuiskomst moet de was van minimaal een week weggewerkt worden terwijl je vervolgens op het werk ook achterstanden hebt opgelopen door de vakantie. Het is nog erger als je voor een week alle zooi voor kamperen moet verzamelen, inpakken, uitpakken en de tent weer netjes op moet ruimen en alle slaapzakken moet wassen. Na een (langere) vakantie duurt het vaak weer 2 weken voordat je al die zooi hebt opgeruimd en weggewerkt.
Dat is gewoon verschil per mensAmbtenaar schreef:Ik herken de werkzaamheden, maar die zijn toch zo gepiept? Wij hebben echt geen 2 weken nodig na een vakantie om alles weer in het gareel te hebben. Hooguit 2 dagen.merel schreef: ↑Gisteren, 08:30 De week voorafgaand aan het vertrek alles in huis extra bij langs, bedden verschonen vlak voordat je weggaat, was wegwerken en bij vertrek bijna dweilend het huis uitgaan. Anders kom je in zo'n rommel thuis. Dit naast het gewone werk waar ook dingen afgerond moeten worden. De keren dat wij in een huisje zaten konden we de wasmachine in het huis niet gebruiken of deze was niet aanwezig. Bij thuiskomst moet de was van minimaal een week weggewerkt worden terwijl je vervolgens op het werk ook achterstanden hebt opgelopen door de vakantie. Het is nog erger als je voor een week alle zooi voor kamperen moet verzamelen, inpakken, uitpakken en de tent weer netjes op moet ruimen en alle slaapzakken moet wassen. Na een (langere) vakantie duurt het vaak weer 2 weken voordat je al die zooi hebt opgeruimd en weggewerkt.

Als je altijd alles perfect en volgens een bepaald plan of schema wilt, kost dat veel meer tijd.
Ik ervaar zoiets in mijn simpele huishoudentje: dochterslief vinden een paar uurtjes in de week op een morgen of een middag genoeg om het huishouden te doen, ikzelf heb wat meer tijd nodig
Verstuurd vanaf mijn SM-A165F met Tapatalk
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Jij kampeert niet en waarschijnlijk hebben jullie een wasmachine in de appartementen waar jullie verblijven. Dan hevel je de inhoud van de koffer inderdaad makkelijk over.Ambtenaar schreef: ↑Gisteren, 18:07Ik herken de werkzaamheden, maar die zijn toch zo gepiept? Wij hebben echt geen 2 weken nodig na een vakantie om alles weer in het gareel te hebben. Hooguit 2 dagen.merel schreef: ↑Gisteren, 08:30 De week voorafgaand aan het vertrek alles in huis extra bij langs, bedden verschonen vlak voordat je weggaat, was wegwerken en bij vertrek bijna dweilend het huis uitgaan. Anders kom je in zo'n rommel thuis. Dit naast het gewone werk waar ook dingen afgerond moeten worden. De keren dat wij in een huisje zaten konden we de wasmachine in het huis niet gebruiken of deze was niet aanwezig. Bij thuiskomst moet de was van minimaal een week weggewerkt worden terwijl je vervolgens op het werk ook achterstanden hebt opgelopen door de vakantie. Het is nog erger als je voor een week alle zooi voor kamperen moet verzamelen, inpakken, uitpakken en de tent weer netjes op moet ruimen en alle slaapzakken moet wassen. Na een (langere) vakantie duurt het vaak weer 2 weken voordat je al die zooi hebt opgeruimd en weggewerkt.
Na een kampeervakantie ruikt alles naar tent en is muf. Alle kleding, ook kleding die niet gedragen is, was ik opnieuw en daarnaast ook alle meegenomen handdoeken, theedoeken en als laatste de slaapzakken. Aangezien de ruimte om te drogen enigzins beperkt is en de normale was vanaf terugkomst ook doorgaat, duurde het afgelopen jaar ruim twee weken voordat alles gewassen, gestreken en opgeruimd was. Dit jaar hadden we extra was, omdat we naast de gewone kampeerspullen ook een week gewandeld hadden. Dat betekende extra lakenzakken, kussens, speciale handdoeken en speciale kleding die weer netjes gewassen en gestreken in de kast gelegd werden voor de volgende ronde.
Laatst gewijzigd door merel op 08 dec 2025, 20:26, 1 keer totaal gewijzigd.
O ja, daarnaast worden veel van onze kampeerspullen, zoals tenten, koelbox en stoelen, bij familie opgeslagen. Dat betekent twee keer twee uur heen en twee uur terug rijden en daar netjes opruimen. Dat is bij elkaar toch ook een kleine dag. Dat bedoel ik met rompslomp van een vakantie
Tjongejonge, wat is kamperen toch leuk... 
dat is nogal te betalen voor een gezin...
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Gib dich zufrieden und sei stille
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Afgelopen zomer een week in een ingerichte tent in Oostenrijk, daarna een week een appartement in Italie. Dat kostte rond de € 2600 voor de weken samen. Dat lijkt me voor een gemiddeld gezin best op te brengen. En als het niet te betalen is, dan de eisen bijstellen toch?
nee, sorry, maar dat is echt niet te betalen als je een bouwvakker bent of in de zorg zit, echt niet, dat is geen eens een netto vakantietoeslag voor mensen die daar werken.
Ik zit 3 weken op de camping voor +/- 950 euro
afschrijving van de spullen die we hebben kom ik op ongeveer 500 per jaar
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
- Maanenschijn
Even los of je het wel of niet kunt betalen, ik vind het behoorlijk veel geld.Zeeuw schreef:Afgelopen zomer een week in een ingerichte tent in Oostenrijk, daarna een week een appartement in Italie. Dat kostte rond de € 2600 voor de weken samen. Dat lijkt me voor een gemiddeld gezin best op te brengen. En als het niet te betalen is, dan de eisen bijstellen toch?
Ik weet dat een kampeeruitrusting ook veel kost (wij hebben bijv een caravan), maar boven de €100 per dag in de zomer kom ik met 8 personen zelden uit.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Nu werk ik toevallig in de bouwsector. Ik denk dat je niet helder hebt wat er wordt verdiend tegenwoordig. En terecht ook.Bertiel schreef: ↑52 minuten geleden nee, sorry, maar dat is echt niet te betalen als je een bouwvakker bent of in de zorg zit, echt niet, dat is geen eens een netto vakantietoeslag voor mensen die daar werken.
Maar uiteindelijk is het een kwestie van keuzes maken en de tering naar de nering zetten. Dat zal voor iedereen anders uitpakken.