Afscheid en intrede [2]

Bourdon16

Re: Afscheid en intrede [2]

Bericht door Bourdon16 »

Is dat echt een daadwerkelijke handoplegging? Dat kan toch bijna niet met zoveel mensen.
Herman
Moderator

Bericht door Herman »

Bourdon16 schreef: Gisteren, 20:15 Is dat echt een daadwerkelijke handoplegging? Dat kan toch bijna niet met zoveel mensen.
Ze leggen één voor één de hand op en geven een bijbeltekst mee.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

MGG schreef: Gisteren, 20:11 Sommige mensen hebben ook tientallen goede vrienden. De een denkt hoe meer hoe beter en is bang iemand te passeren. De andere kiest kwaliteit boven kwantiteit.
Wat is de kwaliteit van handopleggers?
MGG

Bericht door MGG »

Tiberius schreef: Gisteren, 22:25
MGG schreef: Gisteren, 20:11 Sommige mensen hebben ook tientallen goede vrienden. De een denkt hoe meer hoe beter en is bang iemand te passeren. De andere kiest kwaliteit boven kwantiteit.
Wat is de kwaliteit van handopleggers?
Een diepe relatie met iemand hebben waardoor het meer waarde heeft.

Het verschil tussen een toespraak van een vriend of een toespraak van je beste vriend. Tenminste dat vind ik. Sommige zullen liever 5 toespraken van vrienden willen hebben dan 1 van hun beste vriend.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Ok, ja dan begrijp ik je.
Ik wist eerlijk gezegd niet dat in de HHK de handopleggers allemaal ook nog een toespraak houden; dat wordt wel een beetje veel inderdaad.
Henk J

Bericht door Henk J »

Tiberius schreef: Vandaag, 08:13 Ok, ja dan begrijp ik je.
Ik wist eerlijk gezegd niet dat in de HHK de handopleggers allemaal ook nog een toespraak houden; dat wordt wel een beetje veel inderdaad.
Dat is ook niet zo hoor, MGG doelt denk ik op toespraken in de intrededienst. Dan heb ik het idee dat er in de HHK vaak wat minder toespraken zijn dan in de GG. Het is bijvoorbeeld niet de gewoonte dat er iemand van het seminarie en/of iemand van de studenten spreekt. Ook toespraken van vrienden komen nauwelijks voor. Meestal alleen de burgerlijke gemeente, de consulent en de ouderling. Soms nog iemand namens de plaatselijke kerken.
MGG

Bericht door MGG »

Tiberius schreef: Vandaag, 08:13 Ok, ja dan begrijp ik je.
Ik was niet duidelijk. Het stukje na de enter over toespraken was een vergelijking. Dus net als dat de een veel toespraken een toegevoegde waarde vindt, kan iemand anders veel handopleggers een toegevoegde waarde vinden.
Plaats reactie