Themadeel L-R Encyclopedie Nadere Reformatie thema Pietisme.
Geroepen als planter, over Pieneman, door H.Hille
Welk boek ben jij nu aan het lezen?
Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?
Haha,
Ik dacht: zoveel nieuwe leden opeens. Die hoeven niet perse te weten wat ik lees...
Ik dacht: zoveel nieuwe leden opeens. Die hoeven niet perse te weten wat ik lees...
Zelf zit ik al even hier op het forum.
Ik reageer niet zo veel. Beetje te druk en sommige onderwerpen liggen mij ook niet zo of ik ervaar wat afstand tot de manier van converseren.
Maar boeken benoemen die mijn belangstelling hebben gaat me wat beter af.
Voor komende zondag ligt o.a. aantekeningen op Deuteronomium van Mackingtosh klaar.
Kent iemand deze schrijver? Ik zag op Digibord niet veel behalve dat Spurgeon hem graag gebruikte.
Kent iemand deze schrijver? Ik zag op Digibord niet veel behalve dat Spurgeon hem graag gebruikte.
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Gib dich zufrieden und sei stille
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Gib dich zufrieden und sei stille
Ik ken de boekjes wel. Maar nooit gelezen.
Toen ik tegenkwam dat Mackintosh uit de kringen van Darby kwam, heb ik me alleen de vraag gesteld hoe hij dan toch in onze kringen populair is geworden. De Stichting die ze in Nederland uitgeeft is bijbelgetrouw. Dus dan is het misschien daarom geaccepteerd.
- J.C. Philpot
C.H. Macintosh combineerd theologische kennis met toegankelijke stijl en een warme bevindelijkheid.
Als je in je achterhoofd houd dat het Darbisme / dispensationalisme zijn theologische achtergrond is, kun je deze boeken wat mij betreft goed lezen, en erdoor gesticht worden.
Als je in je achterhoofd houd dat het Darbisme / dispensationalisme zijn theologische achtergrond is, kun je deze boeken wat mij betreft goed lezen, en erdoor gesticht worden.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.
George Whitefield
George Whitefield