Gereformeerde Gemeenten

Bourdon16

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Bourdon16 »

Johnny65 schreef: Vandaag, 10:47
CvdW schreef: Vandaag, 10:42
De Rijssenaar schreef: Vandaag, 10:30 Ja, en als je doorklikt naar de andere links op website kom je op de echte website waarin volgende bericht staat:

Let op!
De site waar u vandaan komt is nep.
Dit is de officiële website van Gemeente Tricht Geldermalsen.”

Dus dit is een neppe website met gekleurde informatie.
Is het mogelijk om geen gekleurde informatie te geven.
Waarom zo benadrukken van neppe site. De site is niet nep en de informatie kunnen we tot ons nemen. Deze informatie geeft meer beeld, transparantie.
Enkel met transparantie en eerlijkheid worden problemen opgelost. Helaas wordt de waarheid vaak in de doofpot gestopt, waarom ik dus blijkbaar ben deze website gevonden te hebben.
Als de initiatiefnemers van de website zo voor transparantie en eerlijkheid zijn hadden ze hun naam er toch wel onder kunnen zetten?
Tanakh

Bericht door Tanakh »

Bourdon16 schreef: Vandaag, 11:11
De Rijssenaar schreef: Vandaag, 10:30 Ja, en als je doorklikt naar de andere links op website kom je op de echte website waarin volgende bericht staat:

Let op!
De site waar u vandaan komt is nep.
Dit is de officiële website van Gemeente Tricht Geldermalsen.”

Dus dit is een neppe website met gekleurde informatie.
Waarom zo benadrukken van neppe site. De site is niet nep en de informatie kunnen we tot ons nemen. Deze informatie geeft meer beeld, transparantie.
Enkel met transparantie en eerlijkheid worden problemen opgelost. Helaas wordt de waarheid vaak in de doofpot gestopt, waarom ik dus blijkbaar ben deze website gevonden te hebben.
Als de initiatiefnemers van de website zo voor transparantie en eerlijkheid zijn hadden ze hun naam er toch wel onder kunnen zetten?
Juist!

Wat een bericht, je zou je maar geschikt achten om anoniem van achter je toetsenbord de prediking onder ds. Labee en ds. Mulder als een dalende lijn weg te zetten.
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

Tanakh schreef: Vandaag, 11:18
Juist!

Wat een bericht, je zou je maar geschikt achten om anoniem van achter je toetsenbord de prediking onder ds. Labee en ds. Mulder als een dalende lijn weg te zetten.
Welkom op het forum!
Evangelist

Bericht door Evangelist »

Door zo’n website op te tuigen (en gisteren zelfs een petitie) gaat de escalatie in Tricht wel heel snel. Kan echt niemand daar de kalmte bewaren en tot vrijdag wachten?

De opstellers van de alternatieve site zijn duidelijk niet erg op de hoogte als ze de flank die iets meer naar de linkerzijde helt ‘vrijzinnig’ noemen en daarbij de naam van wijlen ds. Kattenberg vermelden. Hopelijk is het allemaal dommigheid, maar vrijzinnig ben je als je de kernzaken van het christelijk geloof ontkent, waaronder verzoening door voldoening en de Godheid van Christus. Ik mag toch aannemen dat niemand dat bedoelt?
Hartelijke groet,
Evangelist
DDD

Bericht door DDD »

Met alle respect, maar ds. P. Mulder als vrijzinnig neerzetten is toch wel de dwaasheid gekroond.

Hij hoort tot het midden van de GG, zij het dat hij veel minder dan andere dominees ontactische dingen zegt, wellicht.

Voor ds. Kattenberg geldt ook dat hij niet vrijzinnig was, in de verste verten niet, maar binnen de GG was hij wel een van de predikanten die het dichtst bij de Dordtse Leerregels bleven. Dus ik kan mij voorstellen dat predikanten ter rechterzijde vonden dat hij de aanvullingen van de GG op de drie formulieren van eenheid wel wat meer mocht benadrukken.

Mensen die zulke dingen schrijven, schieten nogal door in het verdedigen van hun persoonlijke smaak.
Johnny65

Bericht door Johnny65 »

Juist!

Mogen wij jouw naw gegegevens dan?😉
Johnny65

Bericht door Johnny65 »

DDD schreef: Vandaag, 11:26 Met alle respect, maar ds. P. Mulder als vrijzinnig neerzetten is toch wel de dwaasheid gekroond.

Hij hoort tot het midden van de GG, zij het dat hij veel minder dan andere dominees ontactische dingen zegt, wellicht.

Voor ds. Kattenberg geldt ook dat hij niet vrijzinnig was, in de verste verten niet, maar binnen de GG was hij wel een van de predikanten die het dichtst bij de Dordtse Leerregels bleven. Dus ik kan mij voorstellen dat predikanten ter rechterzijde vonden dat hij de aanvullingen van de GG op de drie formulieren van eenheid wel wat meer mocht benadrukken.

Mensen die zulke dingen schrijven, schieten nogal door in het verdedigen van hun persoonlijke smaak.
Naast deze leer stukjes vind ik het erg schokkend wat de rol van enkele kerkenraadsleden in deze kwestie is geweest.
MGG

Bericht door MGG »

Stel dat het waar dat is dat iemand die uit de kerkenraad lekt zijn ambt mag behouden, dan is het overduidelijk dat het heel verstandig is dat de hele kerkenraad afgetreden is.
Johnny65

Bericht door Johnny65 »

MGG schreef: Vandaag, 11:31 Stel dat het waar dat is dat iemand die uit de kerkenraad lekt zijn ambt mag behouden, dan is het overduidelijk dat het heel verstandig is dat de hele kerkenraad afgetreden is.
Waarom zou de hele kerkenraad moeten aftreden volgens jou als er 1 rotte appel is? Gooi je ook een hele fruitschaal weg als er 1 rotte appel in zit?
Profesto

Bericht door Profesto »

Dat er in de GerGem sprake zou zijn van 'vrijzinnigheid' is natuurlijk om je te bescheuren. :D
Het toont een soort benepenheid aan die precies past bij het aanmaken van een website om daar de piketpaaltjes eens goed neer te zetten.

Trieste vertoning zeg.
DDD

Bericht door DDD »

Overigens denk ik wel dat zo'n website op zich heel goed is. Conflicten zijn gebaat bij transparantie en helderheid. Of heel de wereld mee moet lezen, weet ik niet, maar als ik zo'n conflict zou moeten oplossen, dan zou ik dit soort verschillen van inzicht gewoon benoembaar maken.

De verschillen van inzicht vallen binnen de grenzen van de GG. Dus het is heel simpel: de beleidslijn tot nu toe is dat gemeenten daar zelf in mogen kiezen. Alternatief zou zijn twee GG, maar daar is in Lisse -helaas- ook niet voor gekozen. Het mooiste zou zijn om bespreekbaar te maken dat je hierover verschillend kunt en mag denken, en dat volwassen christenen daarover geen ruzie maken, maar de ander uitnemender achten dan zichzelf.

Dat laatste ontbreekt nog iets te veel in deze verhelderende website.
Tanakh

Bericht door Tanakh »

Zeeuw schreef: Vandaag, 11:21

Juist!

Welkom op het forum!
Mijn excuses, het raakte mij wat betreft die genoemde predikanten.

Bedankt voor het welkom!
Bobber

Bericht door Bobber »

Toch is het jammer dat zo gedoe ontstaat omdat mensen zich niet herkennen in de breedte van de GG.
De predikanten na ds. Vermeij zijn absoluut geen linkerflankpredikanten. Dus dat is ook nog eens heel bijzonder.

Het verhaal van verschillende stromingen heb ik de laatste tijd al meer gehoord en heeft in meerdere GG's voor problemen gezorgd.
Hoe kan dit toch? Hoe ontstaan die stromingen?
Profesto

Bericht door Profesto »

DDD schreef: Vandaag, 11:36 Overigens denk ik wel dat zo'n website op zich heel goed is. Conflicten zijn gebaat bij transparantie en helderheid. Of heel de wereld mee moet lezen, weet ik niet, maar als ik zo'n conflict zou moeten oplossen, dan zou ik dit soort verschillen van inzicht gewoon benoembaar maken.

De verschillen van inzicht vallen binnen de grenzen van de GG. Dus het is heel simpel: de beleidslijn tot nu toe is dat gemeenten daar zelf in mogen kiezen. Alternatief zou zijn twee GG, maar daar is in Lisse -helaas- ook niet voor gekozen. Het mooiste zou zijn om bespreekbaar te maken dat je hierover verschillend kunt en mag denken, en dat volwassen christenen daarover geen ruzie maken, maar de ander uitnemender achten dan zichzelf.

Dat laatste ontbreekt nog iets te veel in deze verhelderende website.
Precies, en het is als ik het zo lees allemaal nogal eenzijdig dat de ander alles verkeerd heeft gedaan.
Profesto

Bericht door Profesto »

Bobber schreef: Vandaag, 11:42 Toch is het jammer dat zo gedoe ontstaat omdat mensen zich niet herkennen in de breedte van de GG.
De predikanten na ds. Vermeij zijn absoluut geen linkerflankpredikanten. Dus dat is ook nog eens heel bijzonder.

Het verhaal van verschillende stromingen heb ik de laatste tijd al meer gehoord en heeft in meerdere GG's voor problemen gezorgd.
Hoe kan dit toch? Hoe ontstaan die stromingen?
Mensen zijn verschillend. Dat hoort bij het leven.
Ik denk dat de GerGem een kerkverband is waarin mensen geneigd zijn om nogal in de eigen belevingswereld te blijven waardoor men van elkaar vervreemdt.
Plaats reactie