Podcast

parsifal

Re: Podcast

Bericht door parsifal »

J.C. Philpot schreef: Gisteren, 07:38 Ik ben zojuist aan de onderstaande podcast begonnen. Met een kleine reserve, omdat ik "De Ongelooflijke Podcast" niet volg, omdat ik daar standpunten tegenkwam die te maken hebben met de nieuwe hermeneutiek. Maar desondanks leek me deze korte serie (van uiteindelijk 7 afleveringen) over de christelijke geschiedenis wel interessant.

De Ongelooflijke Geschiedenis

Wie zijn wij, en waar komen we vandaan? In De Ongelooflijke Geschiedenis ontrafelen historicus Beatrice de Graaf en theoloog Stefan Paas samen met journalist David Boogerd hoe tweeduizend jaar christendom onze wereld heeft gevormd – en waarom dat nog altijd telt.

De Ongelooflijke Geschiedenis is een zevendelige, adembenemende tocht door ons verleden. Een spin-off van De Ongelooflijke Podcast.

Ik heb de eerste aflevering geluisterd en zal het wel blijven volgen. Het moet wel wachten tot ik niets beters te luisteren heb, want er kwam weinig nieuws voor me voorbij. Ik ben denk ik teveel een geschiedenis freak (en de eerste aflevering had leuk geweest met Tom Holland in plaats van Stefan Paas).

De ongelooflijke podcast luister ik niet voor de theologie, wel voor interessante sprekers die regelmatig dingen zeggen die ik nog niet wist, of wel lijnen trekken die ik niet zag, of inspirerend zijn.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
ZWP

Bericht door ZWP »

J.C. Philpot schreef: Gisteren, 07:38 Ik ben zojuist aan de onderstaande podcast begonnen. Met een kleine reserve, omdat ik "De Ongelooflijke Podcast" niet volg, omdat ik daar standpunten tegenkwam die te maken hebben met de nieuwe hermeneutiek. Maar desondanks leek me deze korte serie (van uiteindelijk 7 afleveringen) over de christelijke geschiedenis wel interessant.
Je luistert een podcast niet omdat er 'nieuwe hermeneutiek' langskomt? Vanwaar dit standpunt? Kun je niet 'onderscheidend' luisteren, of erger je er aan? (just curious)
J.C. Philpot

Bericht door J.C. Philpot »

ZWP schreef: Gisteren, 08:49
Je luistert een podcast niet omdat er 'nieuwe hermeneutiek' langskomt? Vanwaar dit standpunt? Kun je niet 'onderscheidend' luisteren, of erger je er aan? (just curious)
Ik kan onderscheidend luisteren, maar als ik dergelijke standpunten hoor erger ik me daaraan.

Ik luister eerlijk gezegt liever een onchristelijke podcast (mits het een nette en inhoudelijke podcast is), of een echt bijbelgetrouwe podcast (dat hoeft niet perse 100% mijn richting te zijn). Maar een christelijke podcast waar ik het gevoel krijg dat er zachtjes aan aan het schriftgezag gemorreld wordt, kan ik niet tegen.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Herman
Moderator

Bericht door Herman »

J.C. Philpot schreef: Gisteren, 09:20
ZWP schreef: Gisteren, 08:49
Ik kan onderscheidend luisteren, maar als ik dergelijke standpunten hoor erger ik me daaraan.

Ik luister eerlijk gezegt liever een onchristelijke podcast (mits het een nette en inhoudelijke podcast is), of een echt bijbelgetrouwe podcast (dat hoeft niet perse 100% mijn richting te zijn). Maar een christelijke podcast waar ik het gevoel krijg dat er zachtjes aan aan het schriftgezag gemorreld wordt, kan ik niet tegen.
Lees het boek Heerschappij van Tom Holland en je komt denk ik op 90% overeenstemming met de podcast. Tom Holland is iemand die door het schrijven van de geschiedenis van het christendom zelf van onkerkelijk weer kerkelijk is geworden.
Plaats reactie