Oproep noodpakket
Oproep noodpakket
Inmiddels word er toch wel serieus op aangedrongen om allemaal een of meerdere noodpakketten te kopen.
Hebben jullie het al in huis of zijn jullie altijd al voorbereid op rampen, onverwachte calamiteiten, rampen enz?
Ikzelf denk er nu wat serieuzer over na maar heb wel veel vragen over.
Bijvoorbeeld: Als er iets gebeurt ben je niet allemaal 'thuis' of in de auto waar je eventueel ook een noodpakket in zou kunnen bewaren.
Wat is wijsheid, wat is onzin, wat is echt nodig en nog veel meer vragen...
Verstuurd vanaf mijn SM-A165F met Tapatalk
Hebben jullie het al in huis of zijn jullie altijd al voorbereid op rampen, onverwachte calamiteiten, rampen enz?
Ikzelf denk er nu wat serieuzer over na maar heb wel veel vragen over.
Bijvoorbeeld: Als er iets gebeurt ben je niet allemaal 'thuis' of in de auto waar je eventueel ook een noodpakket in zou kunnen bewaren.
Wat is wijsheid, wat is onzin, wat is echt nodig en nog veel meer vragen...
Verstuurd vanaf mijn SM-A165F met Tapatalk
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Re: Oproep noodpakket
Ik heb in het geheel geen plek om iets op te slaan.
© -DIA- 33.965 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Wij hebben sowieso al veel in huis en zouden het zeker 72 uur redden. Radio, batterijen, hout om vuur te maken, extra voorraad eten, kaarsen, hebben wij standaard in huis. Het enige lastige vind ik de hoeveelheid water. Helemaal als je ook geen wc kan doortrekken. Anders haal ik in de buurt wat extra water uit de plas.
Het enige waar ik mij wel zorgen over maak is mijn schoonmoeder. Zij is alleen en woont niet in de buurt. Als de tank van de auto vol is zouden we haar kunnen halen. Mijn ouders kunnen voor warmte en water naar familie in de buurt.
Het enige waar ik mij wel zorgen over maak is mijn schoonmoeder. Zij is alleen en woont niet in de buurt. Als de tank van de auto vol is zouden we haar kunnen halen. Mijn ouders kunnen voor warmte en water naar familie in de buurt.
Op welke noodsituatie moeten wij ons voorbereiden? Ik heb genoeg grote (NAVO)oefeningen meegemaakt met allerlei scenario's. Onze conclusie was altijd. Arme burgers die overleven dit scenario echt niet. Ook niet met het noodpakket wat de overheid adviseert.merel schreef: ↑Gisteren, 20:42 Wij hebben sowieso al veel in huis en zouden het zeker 72 uur redden. Radio, batterijen, hout om vuur te maken, extra voorraad eten, kaarsen, hebben wij standaard in huis. Het enige lastige vind ik de hoeveelheid water. Helemaal als je ook geen wc kan doortrekken. Anders haal ik in de buurt wat extra water uit de plas.
Dus gaat het om een hick up in de energie of watervoorziening? Denk dat wij ook zonder noodpakket genoeg voorrad hebben om 72 uur uit te houden.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Alleen een stroomuitval kan al vervelende consequenties hebben (geen licht, geen verwarming, supermarkten dicht, batterij smartphone leeg etc.). Wij hadden recent nog een langdurige stroomstoring en dat had behoorlijke impact. Wat basis zaken op orde hebben lijkt mij minimaal. Binnenkort krijgt iedereen het boekje "Bereid je voor op een noodsituatie" in de brievenbus (https://www.rijksoverheid.nl/actueel/ni ... odsituatie), doe er je voordeel mee.
Ja ik heb een beetje in de koelkast, maar als de stroom uitvalt heb ik daar weinig aan...
Maar ik weet echt niet waar ik zo'n pakket zou kunnen bergen. Veel ruimte heb ik ook niet meer vergeleken met wat we vroeger hadden. Volgens mij staat alles vol en dan met dingen die ik & co echt ook gebruiken. Ja, goed, je zou boeken kunnen verkopen, maar dat doe je ook niet zo snel... Een kleine schuur heb ik nog wel, maar daar kom ik bijna nooit, die is nl. op de begane grond. Er staat een fiets, en ja, die heb ik na mijn val in 2020 niet meer gebruikt. De trap is ook zoiets, ik hou niet van liften maar ja... Als je de kracht in je benen kwijt raakt om de trap nog te gebruiken... dan is een lift handig, maar weer: zonder stroom werkt ook de lift niet...
Een vriendelijke groet,
Mr. Klager (die toch niet graag klaagt)
PS Hoe doet men zoiets in kleine bejaardenwoningen? Iemand een oplossing?
Ik heb een regenton. Maar om nu flessenwater te bewaren en ieder jaar te vervangen, vind ik nogal wat. Dan maar goed koken te zijner tijd. Maar ik bedacht onlangs dat je jerrycans voor natuurazijn wellicht ook kunt vullen met water en dan bewaren? Ik heb geen idee of dat nu beter is dan regenwater koken.
Ik heb eten voor dagenlang, ook als de stroom uitvalt. Maar zonder water en gas zou wel lastiger zijn. Als ik geld over had, kocht ik een thuisaccu, maar verder heb ik alles wel, ook een radio op batterijen.
Ik heb eten voor dagenlang, ook als de stroom uitvalt. Maar zonder water en gas zou wel lastiger zijn. Als ik geld over had, kocht ik een thuisaccu, maar verder heb ik alles wel, ook een radio op batterijen.
Waar koop je tegenwoordig een radio? En dan zou je, denk ik ook wat frequenties moeten weten?DDD schreef: ↑Gisteren, 23:00 Ik heb een regenton. Maar om nu flessenwater te bewaren en ieder jaar te vervangen, vind ik nogal wat. Dan maar goed koken te zijner tijd. Maar ik bedacht onlangs dat je jerrycans voor natuurazijn wellicht ook kunt vullen met water en dan bewaren? Ik heb geen idee of dat nu beter is dan regenwater koken.
Bij winkels voor noodpakketten. Een radio met een slinger om op te winden;-) En een zonnepaneeltje.
Maar ik heb gewoon een vakantie-radio langegolf, dat zal ook wel werken. Ik stam nog uit de tijd van de noodoproepen van de ANWB.
Maar ik heb gewoon een vakantie-radio langegolf, dat zal ook wel werken. Ik stam nog uit de tijd van de noodoproepen van de ANWB.
Ik woon in een seniorenwoning. Hebt 4 pakken Bar le Duc staan. Crackers, boter en kaas, conserven. Kaarsen, lucifers. Zaklantaarn, radio. [Zelfs een powerbank met kook- en koelplaatje en zonnepaneeltje, maar dat zou je achterwege kunnen laten.]-DIA- schreef: ↑Gisteren, 22:56 Ja ik heb een beetje in de koelkast, maar als de stroom uitvalt heb ik daar weinig aan...![]()
![]()
Maar ik weet echt niet waar ik zo'n pakket zou kunnen bergen. Veel ruimte heb ik ook niet meer vergeleken met wat we vroeger hadden. Volgens mij staat alles vol en dan met dingen die ik & co echt ook gebruiken. Ja, goed, je zou boeken kunnen verkopen, maar dat doe je ook niet zo snel... Een kleine schuur heb ik nog wel, maar daar kom ik bijna nooit, die is nl. op de begane grond. Er staat een fiets, en ja, die heb ik na mijn val in 2020 niet meer gebruikt. De trap is ook zoiets, ik hou niet van liften maar ja... Als je de kracht in je benen kwijt raakt om de trap nog te gebruiken... dan is een lift handig, maar weer: zonder stroom werkt ook de lift niet...
Een vriendelijke groet,
Je maakt mij niet wijs dat je dat niet in je huis kunt bergen, -DIA-.
-
Henk J
Wij wonen op een boerderij en hebben een aggregraat met een voorraad diesel van meer dan een week. Verder pompen we eigen water op en hebben een biomassa kachel. Dus ik voorzie niet zoveel problemen bij langdurige stroomuitval of een waterafsluiting.
-
Henk J
Op het slagveld zijn de overlevingskansen voor burgers natuurlijk minimaal maar rondom het slagveld liggen ook dorpen en steden. Nu verwacht ik niet zo snel een slagveld in Nederland maar een aanval op de energievoorziening zou kunnen. Hoewel ik ook dat niet zo snel zie gebeuren eerlijk gezegd, enigszins overdreven vind ik het wel.huisman schreef: ↑Gisteren, 20:58 Op welke noodsituatie moeten wij ons voorbereiden? Ik heb genoeg grote (NAVO)oefeningen meegemaakt met allerlei scenario's. Onze conclusie was altijd. Arme burgers die overleven dit scenario echt niet. Ook niet met het noodpakket wat de overheid adviseert.
Dus gaat het om een hick up in de energie of watervoorziening? Denk dat wij ook zonder noodpakket genoeg voorrad hebben om 72 uur uit te houden.
Jawel hoor: dat heel Refoforum dan een paar dagen bij jou in huis komt...
Gewoon, in de hoek zetten of in een slaapkamer. Net als mijn ouders.-DIA- schreef: ↑Gisteren, 22:56Ja ik heb een beetje in de koelkast, maar als de stroom uitvalt heb ik daar weinig aan...![]()
![]()
Een vriendelijke groet,