Gebed gevraagd
Re: Gebed gevraagd
De motie is, God zij dank!, verworpen.
Wauw. Heel blij mee.
Ik ook. Had er een zwaar hoofd in.Jeremiah schreef:Wauw. Heel blij mee.
Toch wel wonderlijk inderdaad. Het zag er helemaal niet naar uit
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Gib dich zufrieden und sei stille
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Gib dich zufrieden und sei stille
Had gisteren in mijn kerk een avond over een kerkenraadsbesluit rondom homoseksualiteit. Vond het een erg moeilijke avond en momenteel heel erg aan het piekeren over mijn plek in de gemeente. Heb er vannacht echt van wakker gelegen..
Sterkte. Zulke zaken kunnen je diep raken.
Wijsheid en kracht toegewenst.
Er waren gisteren wel andere gemeenteleden die dezelfde startpunten als ik hadden. Maar ik wel heel erg het gevoel dat zij wel werden meegenomen door het verhaal van de kerkenraad.. die was er vooral op aan het hameren dat we vooral 1 moeten blijven.
Misschien kan de vertrouwenspersoon in je gemeente iets voor je betekenen; het behouden van eenheid is een groot goed, maar er zal zorg en begrip moeten blijven voor ieder individueel lid van de gemeente.Pjotr92 schreef: ↑Gisteren, 19:31Er waren gisteren wel andere gemeenteleden die dezelfde startpunten als ik hadden. Maar ik wel heel erg het gevoel dat zij wel werden meegenomen door het verhaal van de kerkenraad.. die was er vooral op aan het hameren dat we vooral 1 moeten blijven.
Denk dat het helpt om te vertellen wat het standpunt is van jouw kerkenraad? Omarmen ze de pastorale handreiking en de besluiten van de CGK of staan ze een afwijkend beleid voor?Pjotr92 schreef: ↑Gisteren, 19:31Er waren gisteren wel andere gemeenteleden die dezelfde startpunten als ik hadden. Maar ik wel heel erg het gevoel dat zij wel werden meegenomen door het verhaal van de kerkenraad.. die was er vooral op aan het hameren dat we vooral 1 moeten blijven.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Even goed om te melden dat ik in de CGK opgegroeid ben, en mijn familie daar ook deels nog zit,maar sinds een jaar of 9 door verhuizing overgestapt ben naar de GKv. Dus nu NGK. Het was voor die begrippen altijd een behoudende gemeente. We hebben alleen vrouwelijke diakenen, de andere ambten zijn gesloten voor vrouwen en die keuze heeft de kerkenraad destijds ook goed onderbouwd. Predikanten van de 'oude' NGK mogen grotendeels nog steeds niet voorgaan, we zijn de enige gemeente in de classis die nog elke zondag een middagdienst heeft. Die dienst heeft ook nog vaak het karakter van een leerdienst. Allemaal dingen waar ik dankbaar voor wqs. Dus met de CGK besluiten hebben ze niks te maken. Maargoed, ik had dus wel vertrouwen dat ze rondom dit thema ook wel de gereformeerde weg zouden volgen, omdat ze dat met vrouw en ambt ook hebben gedaan. Maar nu hebben ze het avondmaal geopend voor mensen met een homoseksuele relatie, inzegening willen ze nog niet, voorbede in de zondagse eredienst kan eventueel wel. En over het openstellen van de ambten hebben ze geen besluit genomen omdat daar geen overeenstemming over kon worden gevonden binnen de kerkenraad. Het hele besluit is zo slap als het maar kan als je het mij vraagt.huisman schreef: ↑Gisteren, 21:41Denk dat het helpt om te vertellen wat het standpunt is van jouw kerkenraad? Omarmen ze de pastorale handreiking en de besluiten van de CGK of staan ze een afwijkend beleid voor?
Een verdrietige ontwikkeling Pjotr.
Veel sterkte en wijsheid gewenst.
Veel sterkte en wijsheid gewenst.