@Geeske, gevaarlijke taal dat een waar geroepen dominee kan weten of een kind al dan niet aan het avondmaal mag deelnemen. Dan zou hij helderziende zijn. Daar kun je zomaar een beetje bang van worden. Las onlangs in de Saambinder ook zo'n eigenaardig verhaal over ds. Ledeboer. Achterin de Saambinder staat een sterk geromantiseerde levensbeschrijving van de hoogst eigenaardigeGeeske_1991 schreef: ↑Gisteren, 15:59 Wat verdrietig dat deze vragen bestaan. Het maakt duidelijk dat we blind zijn.
Wat betreft, kinderen aan het heilig avondmaal.
Als er een waar bekeerd kind is, al is die 3, 4, 5 of 6 dan zal de (waar geroepen) dominee dit nooit kunnen weigeren, want die zal van s hemelswege weten dat zon kind aan moet gaan.
Zuigelingen en babys kunnen ook bekeerd worden.
Heb je nog nooit gelezen van het kindje van David en Batsheba?
Ik las van een 4-jarig jongentje van wie werd gevraagd hoe zijn Koning er uit zag. Hij zei: Mijn Koning is blank en rood en draagt de banier boven tienduizenden.
En dan reageert de helft misschien ovef wat een kind wel of niet kan onthouden en napraten maar deze had het met zijn zielsogen gezien.
Verstuurd vanaf mijn SM-S911B met Tapatalk
ds. Ledeboer. Daar stond ook zo'n voorval dat hij iemand die door de ouderlingen was afgehouden van het H A door hem werd teruggeroepen omdat hij had 'gezien' dat ze een gekende van de Heere was.
En dat wordt dan gebruikt om aan te tonen hoe 'echt' dominee Ledeboer dan wel niet was. Mijns inziens krijgt ds. Ledeboer volkomen onterecht een podium in de Saambinder. Dat gaat dwars in tegen de intenties van wijlen ds. GH Kersten die voluit kerkelijk dacht en wars was van eigenaardige zaken. Zijn leven lang heeft hij geijverd voor een geordend kerkelijk leven. Je snapt niet dat er nog mensen zijn die smullen van deze verhalen. Om eerlijk te zijn: dat verhaal van het 4-jarige jongetje heb ik ook wel eens uit betrouwbare bron gehoord, maar niet in verband met de bediening van het Heilig Avondmaal.