Ik denk dat ze pas welkom zijn in de GG als ze de uitspraken van 1931 ondertekenen. En dat gaan verschillende predikanten niet doen.
Generale Synode Christelijke Gereformeerde Kerken 2024
-
MGG
Re: Generale Synode Christelijke Gereformeerde Kerken 2024
Heb je daar ook cijfers van? Al sinds de oprichting wordt dit geroepen. Zover ik weet is het nooit aangetoond. Het RD heeft dit ooit bekeken en toen bleek dat het personeel voornamelijk bij de NHK hoorde.Tiberius schreef: ↑15 nov 2025, 13:38Ik begrijp dat wel.Evangelist schreef: ↑15 nov 2025, 12:38Erg jammer dat deze framing weer in de krant beland. (…)MidMid schreef: ↑15 nov 2025, 11:19 Gemeente in het midden, van 't land en de kerken: https://www.rd.nl/artikel/1128020-geest ... k-handelen
Het RD is en blijft een GG-krant. En dit is het algemene gevoelen bij GG’ers: deze visie is gebaseerd op een rechterlijke uitspraak van een van ons (Vergunst) en op een universitair onderzoek van een van ons (Zondag).
Bovendien zijn een aantal van de Rijnsburg-initiators ex-GG of ex-GGiN, en daar heeft de gemiddelde RD-lezer ook weinig krediet voor.
Het algemene gevoelen van hen is: waarom sluit Rijnsburg niet aan bij een bestaand kerkverband, zoals GG of HHK, in plaats van het zoveelste nieuwe kerkverband te beginnen?
Huisman heeft die vraag hier wel eens beantwoord, maar dat is weinig overtuigend.
Ook in verhouding tot de grootte van Hervormd (GB) en GG?MGG schreef: ↑Gisteren, 07:10Heb je daar ook cijfers van? Al sinds de oprichting wordt dit geroepen. Zover ik weet is het nooit aangetoond. Het RD heeft dit ooit bekeken en toen bleek dat het personeel voornamelijk bij de NHK hoorde.Tiberius schreef: ↑15 nov 2025, 13:38Ik begrijp dat wel.Evangelist schreef: ↑15 nov 2025, 12:38Erg jammer dat deze framing weer in de krant beland. (…)MidMid schreef: ↑15 nov 2025, 11:19 Gemeente in het midden, van 't land en de kerken: https://www.rd.nl/artikel/1128020-geest ... k-handelen
Het RD is en blijft een GG-krant. En dit is het algemene gevoelen bij GG’ers: deze visie is gebaseerd op een rechterlijke uitspraak van een van ons (Vergunst) en op een universitair onderzoek van een van ons (Zondag).
Bovendien zijn een aantal van de Rijnsburg-initiators ex-GG of ex-GGiN, en daar heeft de gemiddelde RD-lezer ook weinig krediet voor.
Het algemene gevoelen van hen is: waarom sluit Rijnsburg niet aan bij een bestaand kerkverband, zoals GG of HHK, in plaats van het zoveelste nieuwe kerkverband te beginnen?
Huisman heeft die vraag hier wel eens beantwoord, maar dat is weinig overtuigend.
Het gaat me niet zozeer om de input (het personeel, dat weet ik namelijk niet precies), maar de output (wat je in de krant leest aan verslagen, meditaties, enz.).
-
MGG
Ongetwijfeld niet. Je kijkt naar je abonnees en niet naar het papieren aantal leden van een kerkverband.ZWP schreef: ↑Gisteren, 08:06Ook in verhouding tot de grootte van Hervormd (GB) en GG?MGG schreef: ↑Gisteren, 07:10Heb je daar ook cijfers van? Al sinds de oprichting wordt dit geroepen. Zover ik weet is het nooit aangetoond. Het RD heeft dit ooit bekeken en toen bleek dat het personeel voornamelijk bij de NHK hoorde.Tiberius schreef: ↑15 nov 2025, 13:38Ik begrijp dat wel.
-
MGG
Weet je de output dan wel? Ik ben benieuwd naar je onderzoek. Ik vermoed dat de CGK in verhouding tot het aantal abonnees uit de CGK heel hoog scoort.
Natuurlijk weet ik de output; die valt elke dag op de mat.
Er is inderdaad ook een categorie NGK die rondloopt met de opvatting. "Wat doen ze moeilijk: laat ze HHK of GG worden." Maar die tonen dan inderdaad geen respect.
-
MGG
Precies. Op de CGK GS zaten 24/7 een GG en/of een CGK journalist van het RD. Verder is volgens mij de GG by far het grootste kerkverband in onze gezindte. Alhoewel ik trouwens geen idee heb hoeveel leden de HHK heeft.
Ik denk dat er een aardig evenwicht is in de verslaggeving. Natuurlijk minder aandacht voor bv de NGK maar die behoren ook niet tot de achterban van het RD.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Zoals ik al eerder zei (ik weet het: lezen is best moeilijk): het gaat me niet om het personeel, ook niet om de abonnees, want dat weet ik niet. Maar wat er in de krant (of e-paper) staat.
Ik heb het over de verslaggeving…en toch vind jij dat de CGK te weinig aandacht krijgt? Beetje vreemde gedachte lijkt mij…
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
-
MGG
Jij weet ook het algemene gevoelen bij GG'ers. Blijkbaar denk jij dat als de grootste groep lezers van een kerkverband is dat een krant dat ook is. Een bijzondere gedachtenkronkel. Wat vind je ervan dat de grootste partijen in de media meer aandacht krijgen dan kleine partijen?