Generale Synode Christelijke Gereformeerde Kerken 2024

BSH

Re: Generale Synode Christelijke Gereformeerde Kerken 2024

Bericht door BSH »

DDD schreef: 15 nov 2025, 14:02 (...)

Los van het feit dat de ruziemakers met pijn in het hart welkom zijn in de GG, wat mij betreft.
Ik denk dat ze pas welkom zijn in de GG als ze de uitspraken van 1931 ondertekenen. En dat gaan verschillende predikanten niet doen.
MGG

Bericht door MGG »

Tiberius schreef: 15 nov 2025, 13:38
Evangelist schreef: 15 nov 2025, 12:38
MidMid schreef: 15 nov 2025, 11:19 Gemeente in het midden, van 't land en de kerken: https://www.rd.nl/artikel/1128020-geest ... k-handelen
Erg jammer dat deze framing weer in de krant beland. (…)
Ik begrijp dat wel.
Het RD is en blijft een GG-krant. En dit is het algemene gevoelen bij GG’ers: deze visie is gebaseerd op een rechterlijke uitspraak van een van ons (Vergunst) en op een universitair onderzoek van een van ons (Zondag).
Bovendien zijn een aantal van de Rijnsburg-initiators ex-GG of ex-GGiN, en daar heeft de gemiddelde RD-lezer ook weinig krediet voor.
Het algemene gevoelen van hen is: waarom sluit Rijnsburg niet aan bij een bestaand kerkverband, zoals GG of HHK, in plaats van het zoveelste nieuwe kerkverband te beginnen?
Huisman heeft die vraag hier wel eens beantwoord, maar dat is weinig overtuigend.
Heb je daar ook cijfers van? Al sinds de oprichting wordt dit geroepen. Zover ik weet is het nooit aangetoond. Het RD heeft dit ooit bekeken en toen bleek dat het personeel voornamelijk bij de NHK hoorde.
ZWP

Bericht door ZWP »

MGG schreef: Gisteren, 07:10
Evangelist schreef: 15 nov 2025, 12:38
MidMid schreef: 15 nov 2025, 11:19 Gemeente in het midden, van 't land en de kerken: https://www.rd.nl/artikel/1128020-geest ... k-handelen
Erg jammer dat deze framing weer in de krant beland. (…)
Ik begrijp dat wel.
Het RD is en blijft een GG-krant. En dit is het algemene gevoelen bij GG’ers: deze visie is gebaseerd op een rechterlijke uitspraak van een van ons (Vergunst) en op een universitair onderzoek van een van ons (Zondag).
Bovendien zijn een aantal van de Rijnsburg-initiators ex-GG of ex-GGiN, en daar heeft de gemiddelde RD-lezer ook weinig krediet voor.
Het algemene gevoelen van hen is: waarom sluit Rijnsburg niet aan bij een bestaand kerkverband, zoals GG of HHK, in plaats van het zoveelste nieuwe kerkverband te beginnen?
Huisman heeft die vraag hier wel eens beantwoord, maar dat is weinig overtuigend.
Heb je daar ook cijfers van? Al sinds de oprichting wordt dit geroepen. Zover ik weet is het nooit aangetoond. Het RD heeft dit ooit bekeken en toen bleek dat het personeel voornamelijk bij de NHK hoorde.
Ook in verhouding tot de grootte van Hervormd (GB) en GG?
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Het gaat me niet zozeer om de input (het personeel, dat weet ik namelijk niet precies), maar de output (wat je in de krant leest aan verslagen, meditaties, enz.).
MGG

Bericht door MGG »

ZWP schreef: Gisteren, 08:06
MGG schreef: Gisteren, 07:10
Evangelist schreef: 15 nov 2025, 12:38 Erg jammer dat deze framing weer in de krant beland. (…)
Ik begrijp dat wel.
Ook in verhouding tot de grootte van Hervormd (GB) en GG?
Ongetwijfeld niet. Je kijkt naar je abonnees en niet naar het papieren aantal leden van een kerkverband.
MGG

Bericht door MGG »

Tiberius schreef: Gisteren, 09:17 Het gaat me niet zozeer om de input (het personeel, dat weet ik namelijk niet precies), maar de output (wat je in de krant leest aan verslagen, meditaties, enz.).
Weet je de output dan wel? Ik ben benieuwd naar je onderzoek. Ik vermoed dat de CGK in verhouding tot het aantal abonnees uit de CGK heel hoog scoort.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Natuurlijk weet ik de output; die valt elke dag op de mat.
Herman
Moderator

Bericht door Herman »

DDD schreef: 15 nov 2025, 21:20
HHR schreef: 15 nov 2025, 20:00
Tiberius schreef: 15 nov 2025, 17:20
HHR schreef: 15 nov 2025, 15:33

Sorry, maar dit is framing in optima forma.
Nou, nee hoor. Ik spreek best veel GG'ers en GGiN'ers, maar dat is toch wel de grote gemene deler.
Ik weet niet in wat voor kring jij je beweegt, maar de GG ers die ik spreek hebben alleen maar diep respect voor groep Rijnsburg, en bidden mee.
Diep respect nog wel. Die kom ik dan weer niet tegen.
Er is inderdaad ook een categorie NGK die rondloopt met de opvatting. "Wat doen ze moeilijk: laat ze HHK of GG worden." Maar die tonen dan inderdaad geen respect.
MGG

Bericht door MGG »

Tiberius schreef: Gisteren, 10:37 Natuurlijk weet ik de output; die valt elke dag op de mat.
Jij turft dat en zet het af tegen het aandeel van de abonnees?
Job

Bericht door Job »

MGG schreef: Gisteren, 11:01
Tiberius schreef: Gisteren, 10:37 Natuurlijk weet ik de output; die valt elke dag op de mat.
Jij turft dat en zet het af tegen het aandeel van de abonnees?
Laten we op bewijzen wachten.
huisman

Bericht door huisman »

MGG schreef: Gisteren, 10:29
Tiberius schreef: Gisteren, 09:17 Het gaat me niet zozeer om de input (het personeel, dat weet ik namelijk niet precies), maar de output (wat je in de krant leest aan verslagen, meditaties, enz.).
Weet je de output dan wel? Ik ben benieuwd naar je onderzoek. Ik vermoed dat de CGK in verhouding tot het aantal abonnees uit de CGK heel hoog scoort.
Precies. Op de CGK GS zaten 24/7 een GG en/of een CGK journalist van het RD. Verder is volgens mij de GG by far het grootste kerkverband in onze gezindte. Alhoewel ik trouwens geen idee heb hoeveel leden de HHK heeft.
Ik denk dat er een aardig evenwicht is in de verslaggeving. Natuurlijk minder aandacht voor bv de NGK maar die behoren ook niet tot de achterban van het RD.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Zoals ik al eerder zei (ik weet het: lezen is best moeilijk): het gaat me niet om het personeel, ook niet om de abonnees, want dat weet ik niet. Maar wat er in de krant (of e-paper) staat.
huisman

Bericht door huisman »

Tiberius schreef: Gisteren, 11:31 Zoals ik al eerder zei (ik weet het: lezen is best moeilijk): het gaat me niet om het personeel, ook niet om de abonnees, want dat weet ik niet. Maar wat er in de krant (of e-paper) staat.
Ik heb het over de verslaggeving…en toch vind jij dat de CGK te weinig aandacht krijgt? Beetje vreemde gedachte lijkt mij…
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Herman
Moderator

Bericht door Herman »

huisman schreef: Gisteren, 11:33
Tiberius schreef: Gisteren, 11:31 Zoals ik al eerder zei (ik weet het: lezen is best moeilijk): het gaat me niet om het personeel, ook niet om de abonnees, want dat weet ik niet. Maar wat er in de krant (of e-paper) staat.
Ik heb het over de verslaggeving…en toch vind jij dat de CGK te weinig aandacht krijgt? Beetje vreemde gedachte lijkt mij…
Het gaat om het beoordelingskader, als ik Tiberius goed begrijp. Maar ik zie dat niet direct bevestigd.
MGG

Bericht door MGG »

Jij weet ook het algemene gevoelen bij GG'ers. Blijkbaar denk jij dat als de grootste groep lezers van een kerkverband is dat een krant dat ook is. Een bijzondere gedachtenkronkel. Wat vind je ervan dat de grootste partijen in de media meer aandacht krijgen dan kleine partijen?
Plaats reactie