Ik zou de kerkenraden sowieso niet aanraden om alle brieven stuk voor stuk te agenderen, anders mag je wel elke dag vergaderen. Volgens mij is het beter om als kerkenraad alle brieven, aangevuld met belangrijke artikelen uit RD en ND op te slaan en de kerkenraadsleden te vragen ze allemaal te lezen. Dus alles, ook brieven en artikelen vanuit Rijnsburg, CGBeraad, etc. Bij besluitvorming of je wel of niet naar Rijnsburg gaat kun je dan al die informatie meenemen in samengevatte vorm.huisman schreef: ↑Gisteren, 21:47Middenrefo schreef: ↑Gisteren, 21:37Bij Van Vulpen kan ik het me wel voorstellen. Die is zo betrokken bij Rijnsburg dat hij eigenlijk zijn deputaatschap had moeten opgeven, zoals de vier moderamenleden van de GS dat ook hebben gedaan. Dat Selderhuis er niets van weet is inderdaad bizar. Laten we maar even afwachten wat de verklaring is.
https://rd.nl/artikel/1127656 Hier staat het. Blijkt dat het deel van KOKR wat deze brief heeft opgesteld en verstuurd partij zijn geworden in deze zaak. Mijn voorstel aan alle kerkenraden zou zijn om deze brief niet te agenderen omdat het kerkrechtelijk geen stuk van deputaten KOKR is.
Overigens zou het goed zijn om de hele gemeente toegang te geven tot die verzameling brieven en artikelen.