Studiebijbel app

Plaats reactie
Ad19

Studiebijbel app

Bericht door Ad19 »

Goedendag, ik ben nieuw op dit forum. Gelijk een vraag eigenlijk. Ik zoek een bijbelverklaring app. Matthew Henry heb ik al maar ik zoek er iets bij.

Ik kwam de app tegen van Studiebijbel met daarin het Commentaar OT & NT. Ik ken alleen de auteurs onvoldoende. Is dit een bijbelverklaring die binnen de reformatorische kerken (ben zelf van de GG) wel gebruikt wordt?

Wellicht weet iemand dit. Alvast bedankt! 😀
ZWP

Re: Studiebijbel app

Bericht door ZWP »

Ad19 schreef: 01 nov 2025, 20:02 Goedendag, ik ben nieuw op dit forum. Gelijk een vraag eigenlijk. Ik zoek een bijbelverklaring app. Matthew Henry heb ik al maar ik zoek er iets bij.

Ik kwam de app tegen van Studiebijbel met daarin het Commentaar OT & NT. Ik ken alleen de auteurs onvoldoende. Is dit een bijbelverklaring die binnen de reformatorische kerken (ben zelf van de GG) wel gebruikt wordt?

Wellicht weet iemand dit. Alvast bedankt! 😀
Het is wel verklaring die Bijbelgetrouw is, maar niet per se reformatorisch. Wat mij betreft een erg kundige recente verklaring! Dr. M.J. Paul is wel een bekende medewerker.
Ad19

Bericht door Ad19 »

Dankjewel voor je reactie.
JPM

Bericht door JPM »

Gratis Kingcomments app is ook veelgebruikte betrouwbare bijbelverklaring

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Ad19

Bericht door Ad19 »

Ja wel eens naar gekeken. Ik dacht dat die meer uit evangelische hoek komt? Of heb ik het mis?
J.C. Philpot

Bericht door J.C. Philpot »

De Nederlandse versie van Dächsel staat ook op internet:

https://studylight.org/commentaries/dut/dac.html

Als je Engels leest, is er nog veel meer te vinden. Ik vind Enduring Word altijd erg fijn:

https://enduringword.com/#commentary
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Als je niet goed Engels kan lezen, kan je op de rechtermuisknop klikken en 'Vertalen naar Nederlands' kiezen.
Plaats reactie