Wist je dat...
Re: Wist je dat...
Ik denk dat je daar in z'n algemeen gelijk in hebt. Ook als ik het heb over verkeerde dingen in mijn eigen leven: het is vaak als vals plat. Je geweten groeit er in mee en het kan heel goed dat zoiets als dit nooit met verkeerde intenties begonnen is.
Een belangrijke vraag is dan nog: is dat bijvoorbeeld één vestiging of is dat landelijk beleid?Augustienus schreef: ↑Gisteren, 12:16Heb je de uitzending gezien? Er is een handboek met daarin verschillende typen klanttypes. Voor klanten met klanttype 1, de 'naïeve nonchalante klant die niet weet wat hij in handen heeft' moet een marge van 80% haalbaar zijn. In de uitzending werd een voorbeeld getoond met een winstmarge van 94%. Verkopers worden getraind om klanttypes te herkennen en vervolgens in te spelen op de onwetendheid van de klant door een zo laag mogelijke taxatie te geven. Verder is heel ontransparant waar de 'taxatie' op is gebaseerd; gewicht wordt niet getoond, hoeveel karaat het goud is en tegen welke koers ook niet. Je kan dan zeggen: moeten mensen zich hier maar beter in verdiepen en daar ben ik het mee eens. Maar misbruik maken van onwetende klanten (een oude vrouw die de trouwring van haar overleden man verkoopt bijvoorbeeld) vind ik persoonlijk onethisch.
Nieuwe personeelsleden krijgen een interne opleiding waarin dit wordt getraind, begreep ik. Dus waarschijnlijk beleid dat uitgerold ligt over alle locaties.
Dat lijkt me duidelijk onchristelijk.
Maar goed, bij zo'n bedrijf is dus het eerste wat je moet zeggen: ik heb de google reviews gelezen. Het is niet best.
Maar goed, bij zo'n bedrijf is dus het eerste wat je moet zeggen: ik heb de google reviews gelezen. Het is niet best.