Het grote weertopic

Marijn_M

Re: Het grote weertopic

Bericht door Marijn_M »

Iemand stuurde mij een appje: look at te sky. Ik zag een indrukwekkende wolkenlucht

Bij juliie ook?
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

Marijn_M schreef: 03 sep 2025, 20:41 Iemand stuurde mij een appje: look at te sky. Ik zag een indrukwekkende wolkenlucht

Bij juliie ook?
Ik heb er ook al veel gekregen inmiddels ja. Het was prachtig.
Terri

Bericht door Terri »

Ja, ik heb ook stil in mijn stoel naar buiten zitten kijken en genieten. Bijna onwerkelijk zo mooi. Een bijzondere kleur blauwe lucht(donker) met apart gevormde sneeuwwitte wolken die op watten leken. Echt prachtig.
Soms zie je wel eens van die plaatjes, met engelen die naar beneden komen met trompetten, daar leek het op...
Ik had even zoiets....t zal toch niet?
Ad Anker
Moderator

Bericht door Ad Anker »

Ingrijpend, zo'n stormachtige donderdag. Scholen die sloten in Zeeland, een verslaggever van de NOS die vanmorgen om 9 uur al verslag deed vanuit Hoek van Holland terwijl daar windkracht 3 stond. Maar de storm kwam, althans, windkracht 8. Gelukkig heeft het op de Houtribdijk, de enige plek in Nederland, een uurtje gestormd, zegt het NOS. Morgen hopen we een beschouwing te lezen over de klimaatverandering waardoor deze samenleving ontwrichtende stormen worden veroorzaakt. Vroeger bestond dit nog niet. Toen stormde het nooit. Voor de volgende generatie moeten we toch aan de bak. Stem links, waar partijen nog geven om het klimaat. Een dag als vandaag is een signaal dat er nu echt wat moet gebeuren. Het is niet voor niets dat dit een week voor de verkiezingen voorvalt.
Bertiel

Bericht door Bertiel »

Bizar idd. Code oranje voorlopig overtrokken
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
parsifal

Bericht door parsifal »

Die codes hebben natuurlijk ook met onzekerheid te maken. Het kan zijn dat de modellen niet goed zijn. Het kan ook zijn dat er echt op grond van de gegevens, zelfs met perfecte modellen een goede kans was op weer wat zonder voorzorgsmaatregelen tot enkele doden in het land kan leiden (afwaaiende takken, ongelukken op weg etc).

Ik denk bijvoorbeeld dat het ook best goed is dat tsunami-alarm in delen van de wereld veel vaker voorkomt dan daadwerkelijke tsunamis.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Plaats reactie