Dat is hier inderdaad het punt. Daarnaast mogen we wel even een streep zetten onder de gedachte dat het hier primair om een overtreding van Gods geboden gaat en niet uitsluitend op een maatschappelijk gedefinieerde overtreding. Daar is die ambtsdrager prima op aan te spreken, afgezien van alle andere aspecten.Maanenschijn schreef: ↑16 sep 2025, 18:12 We moeten, denk ik, wel primair de focus richten op de ambtsdrager. Hij dient zich professioneel en godvruchtig te gedragen. Ongeacht de ontvankelijkheid van de ‘andere partij’.
Podcast
Re: Podcast
Ik vind het heel integer opgezet.
En het gaat inderdaad over vrouwen in een kwetsbare tijd/positie tegenover een ambtsdrager/gezagsdrager die misbruik maakt van zijn positie.
De eerste mevrouw komt ook in latere afleveringen aan het woord.
En het gaat inderdaad over vrouwen in een kwetsbare tijd/positie tegenover een ambtsdrager/gezagsdrager die misbruik maakt van zijn positie.
De eerste mevrouw komt ook in latere afleveringen aan het woord.
- J.C. Philpot
Zojuist begonnen met beluisteren:
The Salem Witch Trials Podcast
The Salem Witch Trials Podcast takes a fast-paced and episodic examination of the witch hysteria in Salem, Massachusetts in 1692. The brief yet insightful episodes harness the knowledge of experts to help illuminate both the chronology of events as well the deeper context surrounding the witch crisis, giving listeners a better understanding of this fascinating and tragic event in early American history.
https://open.spotify.com/show/1afGF1Cd1Wz9aP7NCMQizq
The Salem Witch Trials Podcast takes a fast-paced and episodic examination of the witch hysteria in Salem, Massachusetts in 1692. The brief yet insightful episodes harness the knowledge of experts to help illuminate both the chronology of events as well the deeper context surrounding the witch crisis, giving listeners a better understanding of this fascinating and tragic event in early American history.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.
George Whitefield
George Whitefield
Ik ben benieuwd. Cotton Mather is ook in mijn vakgebied een veel besproken man, als een groot voorstander van (de voorloper van) vaccinatie tegen pokken. Zijn reputatie wat betreft Salem is minder goed.J.C. Philpot schreef: ↑Gisteren, 10:43 Zojuist begonnen met beluisteren:
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Ik ben zelf bezig met het opzetten van een podcast over depressie. Zodra er meer nieuws is zal ik dat hier delen. Maar voor nu even een vraag: Wat zouden jullie in een podcast over dit onderwerp willen horen? Dan neem ik dat mee in de voorbereiding.
Wat Gods Woord kan (en op welke manier) betekenen in je depressie
wat omstanders kunnen betekenen en hoe
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
-
Hoe de omgeving het beste kan reageren. Voor mij is het een spanningsveld tussen vragen naar en de persoon achter de depressie blijven zien. Zonder steeds naar de depressie te vragen.
Aangrijpende podcast weer redders op zee van de KNRM deze week.
Gevangen door de vloed te beluisteren via spotify
Aangrijpend verhaal van 1 van de redders die zelf ook een kind verloren heeft.
Gevangen door de vloed te beluisteren via spotify
Aangrijpend verhaal van 1 van de redders die zelf ook een kind verloren heeft.
zeker, ken hem en zijn achtergrond, zeer aangrijpend!
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Nieuwe podcast serie:
Bijbels verbonden - over het christelijk huwelijk
https://www.rd.nl/artikel/1123961-hulpv ... dcast=true
Bijbels verbonden - over het christelijk huwelijk
https://www.rd.nl/artikel/1123961-hulpv ... dcast=true