Podcast

Herman
Moderator

Re: Podcast

Bericht door Herman »

Maanenschijn schreef: 16 sep 2025, 18:12 We moeten, denk ik, wel primair de focus richten op de ambtsdrager. Hij dient zich professioneel en godvruchtig te gedragen. Ongeacht de ontvankelijkheid van de ‘andere partij’.
Dat is hier inderdaad het punt. Daarnaast mogen we wel even een streep zetten onder de gedachte dat het hier primair om een overtreding van Gods geboden gaat en niet uitsluitend op een maatschappelijk gedefinieerde overtreding. Daar is die ambtsdrager prima op aan te spreken, afgezien van alle andere aspecten.
helma

Bericht door helma »

Ik vind het heel integer opgezet.
En het gaat inderdaad over vrouwen in een kwetsbare tijd/positie tegenover een ambtsdrager/gezagsdrager die misbruik maakt van zijn positie.

De eerste mevrouw komt ook in latere afleveringen aan het woord.

Job

Bericht door Job »

Ambtenaar schreef: 16 sep 2025, 16:39
Job schreef: 15 sep 2025, 23:23
Hoe is de toonzetting wat letterlijk vloeken aangaat? Hoe belangrijk dit onderwerp ook is; bij producties van BNNVARA blijf ik liefst ver uit de buurt.
Het zijn serieuze journalisten die een serieus onderwerp onderzoeken. Waarom zouden zij vloeken? Wat ze overigens niet doen.
Dat is mooi om te horen. Ik heb misschien te weinig ervaring om het te kunnen bewijzen maar voor mijn gevoel is BNN-Vara heel werelds.
J.C. Philpot

Bericht door J.C. Philpot »

Zojuist begonnen met beluisteren:

The Salem Witch Trials Podcast

The Salem Witch Trials Podcast takes a fast-paced and episodic examination of the witch hysteria in Salem, Massachusetts in 1692. The brief yet insightful episodes harness the knowledge of experts to help illuminate both the chronology of events as well the deeper context surrounding the witch crisis, giving listeners a better understanding of this fascinating and tragic event in early American history.

https://open.spotify.com/show/1afGF1Cd1Wz9aP7NCMQizq
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
parsifal

Bericht door parsifal »

J.C. Philpot schreef: Gisteren, 10:43 Zojuist begonnen met beluisteren:

The Salem Witch Trials Podcast

The Salem Witch Trials Podcast takes a fast-paced and episodic examination of the witch hysteria in Salem, Massachusetts in 1692. The brief yet insightful episodes harness the knowledge of experts to help illuminate both the chronology of events as well the deeper context surrounding the witch crisis, giving listeners a better understanding of this fascinating and tragic event in early American history.

https://open.spotify.com/show/1afGF1Cd1Wz9aP7NCMQizq
Ik ben benieuwd. Cotton Mather is ook in mijn vakgebied een veel besproken man, als een groot voorstander van (de voorloper van) vaccinatie tegen pokken. Zijn reputatie wat betreft Salem is minder goed.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Pjotr92

Bericht door Pjotr92 »

Ik ben zelf bezig met het opzetten van een podcast over depressie. Zodra er meer nieuws is zal ik dat hier delen. Maar voor nu even een vraag: Wat zouden jullie in een podcast over dit onderwerp willen horen? Dan neem ik dat mee in de voorbereiding.
helma

Bericht door helma »

Wat Gods Woord kan (en op welke manier) betekenen in je depressie
Bertiel

Bericht door Bertiel »

wat omstanders kunnen betekenen en hoe
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
MGG

Bericht door MGG »

Pjotr92 schreef: Gisteren, 12:21 Ik ben zelf bezig met het opzetten van een podcast over depressie. Zodra er meer nieuws is zal ik dat hier delen. Maar voor nu even een vraag: Wat zouden jullie in een podcast over dit onderwerp willen horen? Dan neem ik dat mee in de voorbereiding.
Hoe de omgeving het beste kan reageren. Voor mij is het een spanningsveld tussen vragen naar en de persoon achter de depressie blijven zien. Zonder steeds naar de depressie te vragen.
CvD

Bericht door CvD »

Aangrijpende podcast weer redders op zee van de KNRM deze week.
Gevangen door de vloed te beluisteren via spotify
Aangrijpend verhaal van 1 van de redders die zelf ook een kind verloren heeft.
Bertiel

Bericht door Bertiel »

zeker, ken hem en zijn achtergrond, zeer aangrijpend!
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Vrouwke

Bericht door Vrouwke »

Nieuwe podcast serie:
Bijbels verbonden - over het christelijk huwelijk
https://www.rd.nl/artikel/1123961-hulpv ... dcast=true
Plaats reactie