Gelezen, gedacht, gehoord...

Geeske_1991

Re: Gelezen, gedacht, gehoord...

Bericht door Geeske_1991 »

Bertiel schreef:een ezel in het algemeen...
de ezelin dat domme dier
Nou, echt he. Ik weet het en toch is het moeilijk te veranderen. Het is geen karaktertrek ofzo. Meer zoiets als dislectie.
In mijn werk gebeurde het is dat ik familie van een cliënt belde dat deze naar huis mocht en dat ze de client op mochten halen. Maar door mijn ongenuanceerde grafstem meenden de beste mensen dat de client al overleden was....

Verstuurd vanaf mijn SM-S911B met Tapatalk

Edelweiss

Bericht door Edelweiss »

Ik vind het eerlijk en eigenlijk ook wel dapper van je dat je dit zo ruiteriljk toe durft te geven.
Misschien als hartelijke, goedbedoelde handreiking: lees je typwerkje eerst eens door voor je op 'Verstuur' klikt. Dan kun je, indien nodig, nog wat schaven - misschien niet op de inhoud, maar op de toon. Soms is even bewaren ook een idee voordat je post. Dat lijkt me voor het hele forum, maar vooral voor jezelf ook beter.

En ja, deze methode pas ik ook op mijzelf toe.
Geeske_1991

Bericht door Geeske_1991 »

Edelweiss schreef:Ik vind het eerlijk en eigenlijk ook wel dapper van je dat je dit zo ruiteriljk toe durft te geven.
Misschien als hartelijke, goedbedoelde handreiking: lees je typwerkje eerst eens door voor je op 'Verstuur' klikt. Dan kun je, indien nodig, nog wat schaven - misschien niet op de inhoud, maar op de toon. Soms is even bewaren ook een idee voordat je post. Dat lijkt me voor het hele forum, maar vooral voor jezelf ook beter.

Oops heb ik net weer wat geplaatst. Volgende keer type ik het eerst in notes.
Bedankt voor je tip en begrip!

JanRap

Bericht door JanRap »

Geeske_1991 schreef: 08 okt 2025, 18:21
Edelweiss schreef:Ik vind het eerlijk en eigenlijk ook wel dapper van je dat je dit zo ruiteriljk toe durft te geven.

Oops heb ik net weer wat geplaatst. Volgende keer type ik het eerst in notes.
Bedankt voor je tip en begrip!

@Geeske_1991, Wat mooi dat u zo eerlijk bent. Heb een opmerking en twee vragen voor u. Opmerking: je kunt links afdwalen maar je kunt ook rechts afdwalen. Rechts afdwalen valt minder op omdat er vaak bijbelwoorden en andere termen worden gebruikt die indrukwekkend overkomen. Daarom is het zo mooi wat die van Berea deden, Hand.17:11 'En dezen waren edeler dan die te Thessaloníca waren, als die het Woord ontvingen met alle toegenegenheid, onderzoekende dagelijks de Schriften, of deze dingen alzo waren'. En dan vraag 1: Heeft u ooit catechetisch onderwijs ontvangen? Ik vraag dit omdat u dingen zegt die nergens zo worden gezegd zelfs niet in de GG in Ned. Vraag 2. Waarom heeft u pas ergens aangeraden om van der Groe, Steenblok en Fraanje te lezen? Van der Groe was zuiver in de leer. Maar dr. Steenblok ( nee, ik wil pertinent geen modder gooien naar deze predikant) loochende het algemeen onvoorwaardelijk aanbod van genade en Fraanje was een vredestichter (!) maar had een prediking die meer aansloot bij de gezelschapstheologie en hij uitte zich negatief over mensen die zeiden te geloven. Hij zei dan: 'Ja dat is zeker het stoomgeloof van onze dagen'. Mag ik u eens aanraden om Smytegelt te lezen? Die leerde ook wel degelijk dat je uit je zelf niet kon geloven maar hij bracht het zo heel anders onder woorden dan u regelmatig doet. Aanbevolen.
helma

Bericht door helma »

https://www.rd.nl/artikel/1123612-ds-ve ... usde-bloem

Ds. Vergunst ging op de eerste Hoop & Herstelavond in op vragen over rouw, rouwverwerking en „pastorale counseling” aan rouwenden.

Het was een waardevolle avond.
Posthoorn

Bericht door Posthoorn »

JanRap schreef: 10 okt 2025, 18:15 Fraanje was een vredestichter (!) maar had een prediking die meer aansloot bij de gezelschapstheologie en hij uitte zich negatief over mensen die zeiden te geloven. Hij zei dan: 'Ja dat is zeker het stoomgeloof van onze dagen'. Mag ik u eens aanraden om Smytegelt te lezen? Die leerde ook wel degelijk dat je uit je zelf niet kon geloven maar hij bracht het zo heel anders onder woorden dan u regelmatig doet. Aanbevolen.
Ik weet dat de uitdrukking 'stoomgeloof' er een van ds. Fransen was. Weet je zeker dat ds. Fraanje deze uitdrukking ook gebruikte?
JanRap

Bericht door JanRap »

Posthoorn schreef: 10 okt 2025, 18:53
JanRap schreef: 10 okt 2025, 18:15 Fraanje was een vredestichter (!) maar had een prediking die meer aansloot bij de gezelschapstheologie en hij uitte zich negatief over mensen die zeiden te geloven. Hij zei dan: 'Ja dat is zeker het stoomgeloof van onze dagen'. Mag ik u eens aanraden om Smytegelt te lezen? Die leerde ook wel degelijk dat je uit je zelf niet kon geloven maar hij bracht het zo heel anders onder woorden dan u regelmatig doet. Aanbevolen.
Ik weet dat de uitdrukking 'stoomgeloof' er een van ds. Fransen was. Weet je zeker dat ds. Fraanje deze uitdrukking ook gebruikte?
Oei @Posthoorn, u zou zo maar gelijk kunnen hebben. heb niet al te zorgvuldig nagezocht maar uit mijn geheugen opgeschreven. Totaal geen rekening gehouden met u! Maar het is vervelend en schadelijk als uitspraken foutief wordt weergegeven. Mijn complimenten voor u. Nou ja, de namen lijken een heel klein beetje op elkaar.... is dat een goede uitvlucht?
helma

Bericht door helma »

"Ik heb geen waar geloof. Hoe kom ik er toch aan? Het klinkt zo makkelijk (naar Christus gaan) en het kan ook eenvoudig zijn, maar ik ervaar het als zo lastig. Het lukt gewoon niet. Kan iemand mij raad geven?"

https://www.refoweb.nl/vragenrubriek/31 ... vD_nO2Ew7w

Plaats reactie