Erdee

De Rijssenaar

Re: Erdee

Bericht door De Rijssenaar »

Henk J schreef: Gisteren, 14:09
Vrouwke schreef: Gisteren, 11:53 @ Henk J

Hmmm…dat is een lastige vraag. Op de ene of andere manier lijkt Barneveld wel echt het toppunt of zoiets. Onder andere met die twee verschrikkelijke kerken als toonbeeld van kerkelijk drama aan die ene kant van ‘t dorp.

Maar misschien heeft dat ook te maken met het gevoel wat ik al snel krijg bij die grote kerken. Ze zijn vaak lelijk en geven me ook niet zo’n positief gevoel over waar ze voor staan.

In Opheusden zie ik ook liever de oude dorpskerk dan het onderkomen van de GGiN anno nu.
Dat herken ik eerlijk gezegd niet zo. Twee grote kerken naast elkaar die blijkbaar niet één kunnen zijn is pijnlijk. Aan de andere kant, ds. Pieters zei weleens, we passen toch niet in één gebouw dus dan is een ander naambordje niet zo erg. En zo sta ik er ook wel in. De wetenschap dat deze gebouwen op zondag twee keer over goed gevuld zijn vind ik wel een verblijdende gedachte al zou ik als ik in Barneveld woonde in de plaatselijke HHK gaan kerken.
Ik ervaar vooral een benauwend gevoel als je ergens komt waar de 'college style' kledingkeuze nogal overheerst en je ziet dat er nogal wat geld aan kleding besteed wordt. Daar voldoe ik meestal niet helemaal aan.
College style ken ik niet.. Ik denk dat de kleding hier wel normaal is.
Vrouwke

Bericht door Vrouwke »

De winkels bestaan inmiddels ook niet meer. Ze verkochten dameskleding in een bepaalde stijl waar buiten de refowereld niemand in rond liep.

Mijn ervaring: toch maar ff binnen kijken maar heel snel weer maken dat je weg komt.

Ik mis het niet dat het niet meer bestaat..
DDD

Bericht door DDD »

Was de stijl nu echt anders dan Purdey ofzo? Ik zie dat kennelijk niet zo. Ik vond het zelf vaak wel mooie kleren.
Vrouwke

Bericht door Vrouwke »

Daar leken sommige dingen misschien wel op. Maar naar mijn idee heeft Purdey meer klasse en dat is zeker niet refo.
DDD

Bericht door DDD »

Ik vind klasse en refo prima samen gaan.
Vrouwke

Bericht door Vrouwke »

Dat kan idd prima samen gaan.

Maar ik schreef dat Purdey naar mijn idee meer klasse heeft dan College Style had..
Terri

Bericht door Terri »

Ook al hoor ik officieel - in m'n hart wel ;)-, niet meer tot de refo's vind ik juist hun dameskleding (meestal) stijlvol en vrouwelijk.
Maar goed, dat is mijn persoonlijke smaak.
Vrouwke

Bericht door Vrouwke »

Het was vaak zo kriegelfriegel sjiek en van die keurslijf achtige dingen.

Doe mij maar lekker draagbaar en een beetje nonchalant.

Maar inderdaad: smaken verschillen..
Arja

Bericht door Arja »

Vrouwke schreef: Gisteren, 19:25 Dat kan idd prima samen gaan.

Maar ik schreef dat Purdey naar mijn idee meer klasse heeft dan College Style had..
Nog nooit van gehoord! Purdey.
Ik hou meer van dit: Gudrun Sjödén
https://www.gudrunsjoden.com/nl-nl
DDD

Bericht door DDD »

Grappig. Ik ben toch echt meer een fan van Purdey.
merel

Bericht door merel »

Beiden kunnen mij niet echt bekoren.
J.C. Philpot

Bericht door J.C. Philpot »

Dan heb ik het als man makkelijker. Gewoon een broek, en een overhemd. Het liefst koop ik een hele stapel effen blauwe overhemden, zodat ik niet hoef te kiezen.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Maanenschijn

Erdee

Bericht door Maanenschijn »

Geen Erdee, maar gelezen op Aadee, uit het Endee:

Het kapelletje langs de weg van Nijkerk naar Barneveld is, zo omschreef oud-hoofdredacteur Sjirk Kuijper onlangs beeldend in een column in het christelijke Nederlands Dagblad, ‘de sociëteit geworden van een gezelschap dat zichzelf bestuurt en uitselecteert’. „Een bermkerk voor de reizende elite van kerkelijk ontheemde piëtistische fijnproevers, die elkaar vinden rond een prediking die in Michelin-termen ‘de omweg waard’ is.’’

https://www.ad.nl/nijkerk/zelfs-toneels ... gle.com%2F
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
DDD

Bericht door DDD »

De spijker op de kop. Wat een treurigheid.
Plaats reactie