+1
Gereformeerde Gemeenten
Re: Gereformeerde Gemeenten
Anderzijds is het ook wel logisch dat mensen hun emoties willen delen: hij heeft veel schade berokkend of veel gebieden.
-
Tja wat moet je er over zeggen? Het wordt nooit volmaakt denk ikDDD schreef: ↑Gisteren, 12:05 Ik kan me dus gewoon niet voorstellen dat je zulke dingen schrijft, als de tranen je in de ogen staan van verdriet over wat er nu weer speelt in Gods koninkrijk.
En het is heus niet dat ik niet voor duidelijk communiceren ben, en voor stevig ingrijpen, als dat nodig is. Dat heeft er mijns inziens niets mee te maken.
Maar het gaat er wel om: is het nu frustratie uit ergernis of verdriet uit liefde voor God en zijn dienst en al zijn kinderen, ook die een scheve schaats rijden of wellicht ongeschikt zijn voor het ambt.
Overigens: de hele selectieprocedure is mijns inziens een risico voor ongeschiktheid in het ambt, dus dat is ook nog eens een gezamenlijke verantwoordelijkheid.
Ja ergens begrijpelijk, ik heb veel aan preken van hem gehad. Ik kreeg vandaag de ins en outs van deze casus te horen. Compleet schokkend en verdrietig.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Kan ik me voorstellen, ja. We belijden allemaal dat we tot alle kwaads geneigd zijn, maar je schrikt toch als je zoiets hoorr.
-
Normaal hou ik het bij meelezen, maar waar zijn deze berichten van Pierre en Tibirus nou goud voor, wakkert alleen maar sensatie aan, het is een erg verdrietige zaak, laten we het niet erger maken met zulke berichten..
Lees je wel goed? We schrijven toch dat het een verdrietige zaak is?Veluwenaar schreef: ↑Gisteren, 22:38 Normaal hou ik het bij meelezen, maar waar zijn deze berichten van Pierre en Tibirus nou goud voor, wakkert alleen maar sensatie aan, het is een erg verdrietige zaak, laten we het niet erger maken met zulke berichten..
-
Zeker maar begin dan niet over ins en outs...
Ik heb het er toch niet inhoudelijk over....
Daar zou mijns inziens ook niets mis mee zijn. Als het maar niet is om spannende verhalen te vertellen.
-
De podcast over misbruik in de PNN laat zien dat ook die selectieprocedure het risico van ongeschiktheid niet voldoende verkleind. Zolang cijfers ontbreken valt er weinig nuttigs over het risico te zeggen.DDD schreef: ↑Gisteren, 12:05 Ik kan me dus gewoon niet voorstellen dat je zulke dingen schrijft, als de tranen je in de ogen staan van verdriet over wat er nu weer speelt in Gods koninkrijk.
En het is heus niet dat ik niet voor duidelijk communiceren ben, en voor stevig ingrijpen, als dat nodig is. Dat heeft er mijns inziens niets mee te maken.
Maar het gaat er wel om: is het nu frustratie uit ergernis of verdriet uit liefde voor God en zijn dienst en al zijn kinderen, ook die een scheve schaats rijden of wellicht ongeschikt zijn voor het ambt.
Overigens: de hele selectieprocedure is mijns inziens een risico voor ongeschiktheid in het ambt, dus dat is ook nog eens een gezamenlijke verantwoordelijkheid.
Maar hoe kan je dat nu weten? Ik zou de verteller even traceren tot een ambtelijk lek en dan een klacht indienen wegens het breken van de geheimhoudingsverplichting.
Ow. Ik wist niet dat bv het slachtoffer (of mededader(es) een zwijgplicht had?Herman schreef: ↑Vandaag, 08:01Maar hoe kan je dat nu weten? Ik zou de verteller even traceren tot een ambtelijk lek en dan een klacht indienen wegens het breken van de geheimhoudingsverplichting.
Ik weet niet of het een "slachtoffer" is of was. Ik heb niet zoveel ins en outs als velen hier blijkbaar. Wel vind ik dat jij wat snel oordeelt over ambtelijk lek. Er zijn wel meer betrokkenen die mogen praten en het het doen wellicht.