Inderdaad, de consequentie van ver weg wonen is dat het duur is om elkaar op te zoeken.
Verkiezingen oktober 2025
Re: Verkiezingen oktober 2025
Hier ook mee eens.DDD schreef: ↑Gisteren, 22:37 Daar ben ik het mee eens, maar ondertussen mag natuurlijk het gebruik van privé-jets best worden verboden. Ik zie niet in waarom voetballers met een eigen vliegtuig zouden moeten reizen. Wat mij betreft, kan dat in Nederland niet. Ik snap dat je daarmee ook de kleine pleziervliegtuigen raakt, maar dat vind ik ook een sport die niet vanzelfsprekend door moet gaan.
-
Ik was misschien iets te stellig, ik denk namelijk dat Jan Modaal best nog af en toe een vliegticket kan betalen. Het gaat er natuurlijk om dat Jan Modaal op dit moment meerdere vluchten per jaar kan boeken voor een schijntje. Dat anderen het beter hebben is daarbij een gegeven.MGG schreef: ↑Gisteren, 22:54Iets duur maken zodat het voor andere onbereikbaar wordt, is makkelijk als het jou amper raakt. Ik ben niet tegen een eerlijke prijs, maar zie wel dat o.a. de houding en gedrag van sommige politici een voedingsbodem is voor radicale stromingen. Het is niet voor niks dat de PVV zo groot is. Vanuit een luxe positie is het makkelijk om mensen die het minder hebben in hun portemonnee te raken.Profesto schreef: ↑Gisteren, 22:11 Wat is er erg aan dat mensen de werkelijke kosten betalen voor een product of dienst?
Ik zou het toejuichen dat vliegtickets veel duurder worden. Dat staat dan in verhouding tot de zware milieubelasting van een vliegreis.
Dat Jan Modaal dan niet meer kan vliegen, lijkt me mooi meegenomen.
Overigens doet de PVV bitter weinig aan ongelijkheid. Stemt bijvoorbeeld steevast tegen de afschaffing of vermindering van de hypotheekrenteaftrek, terwijl de helft van de totale aftrek naar de rijkste 20% gaat. De PVV heeft een motie ingediend om CAO's niet bindend te laten verklaren, zelf onderhandelen zou beter zijn. Voor wie denk je? De PVV stemt voor moties en voorstellen die mensen met een uitkering dwingen om een tegenprestatie te leveren (vuil prikken etc.) maar stemt tegen een voorstel om mensen in de wachtgeldregeling een tegenprestatie te laten leveren. Zomaar een paar voorbeelden waarom mensen die denken dat ze iets hebben aan de PVV bedrogen uitkomen.
Ik zou het geloof ik niet verbieden, maar ik vind het in heel veel gevallen een onnodig grote milieubelasting.
Vluchten naar bestemmingen die goed bereikbaar zijn per trein mogen van mij wel per direct verboden worden.
-
Hier vinden wij elkaar in. De vlucht Brussel-Amsterdam kan prima geschrapt worden.Profesto schreef: ↑Vandaag, 07:29Ik zou het geloof ik niet verbieden, maar ik vind het in heel veel gevallen een onnodig grote milieubelasting.
Vluchten naar bestemmingen die goed bereikbaar zijn per trein mogen van mij wel per direct verboden worden.
-
Je heb helemaal gelijk dat de PVV weinig doet tegen ongelijkheid. Meestal kiest de PVV de makkelijke keuze. Toch leeft bij mensen met een laag of modaal inkomen wel het idee dat Wilders voor hun belangen opkomt. Beeldvorming is ontzettend belangrijk. Samen met hypocrisie is dat de reden waarom ik mij stoor aan Rob Jetten zijn gedrag.Profesto schreef: ↑Vandaag, 07:27Ik was misschien iets te stellig, ik denk namelijk dat Jan Modaal best nog af en toe een vliegticket kan betalen. Het gaat er natuurlijk om dat Jan Modaal op dit moment meerdere vluchten per jaar kan boeken voor een schijntje. Dat anderen het beter hebben is daarbij een gegeven.MGG schreef: ↑Gisteren, 22:54Iets duur maken zodat het voor andere onbereikbaar wordt, is makkelijk als het jou amper raakt. Ik ben niet tegen een eerlijke prijs, maar zie wel dat o.a. de houding en gedrag van sommige politici een voedingsbodem is voor radicale stromingen. Het is niet voor niks dat de PVV zo groot is. Vanuit een luxe positie is het makkelijk om mensen die het minder hebben in hun portemonnee te raken.Profesto schreef: ↑Gisteren, 22:11 Wat is er erg aan dat mensen de werkelijke kosten betalen voor een product of dienst?
Ik zou het toejuichen dat vliegtickets veel duurder worden. Dat staat dan in verhouding tot de zware milieubelasting van een vliegreis.
Dat Jan Modaal dan niet meer kan vliegen, lijkt me mooi meegenomen.
Overigens doet de PVV bitter weinig aan ongelijkheid. Stemt bijvoorbeeld steevast tegen de afschaffing of vermindering van de hypotheekrenteaftrek, terwijl de helft van de totale aftrek naar de rijkste 20% gaat. De PVV heeft een motie ingediend om CAO's niet bindend te laten verklaren, zelf onderhandelen zou beter zijn. Voor wie denk je? De PVV stemt voor moties en voorstellen die mensen met een uitkering dwingen om een tegenprestatie te leveren (vuil prikken etc.) maar stemt tegen een voorstel om mensen in de wachtgeldregeling een tegenprestatie te laten leveren. Zomaar een paar voorbeelden waarom mensen die denken dat ze iets hebben aan de PVV bedrogen uitkomen.
Voor de portemonnee van mensen met een laag tit modaal inkomen zou bijvoorbeeld SP een prima keus zijn. In maak mij dan wel zorgen om de economie, maar dat is vooral een probleem voor de rijkere.
Wat mij betreft wordt er in Europa minimaal gevlogen. De meeste plaatsen zijn prima met het openbaar vervoer bereikbaar.MGG schreef: ↑Vandaag, 07:34Hier vinden wij elkaar in. De vlucht Brussel-Amsterdam kan prima geschrapt worden.
-
Dit heeft vergaande gevolgen voor de economie van veel landen in zuid Europa. Voor de werkgelegenheid op veel vakantieplaatsen zal het een drama zijn. Nu mag een principe wat kosten, maar ik vraag mij af of voldoende wordt stilgestaan bij de gevolgen.merel schreef: ↑Vandaag, 07:53Wat mij betreft wordt er in Europa minimaal gevlogen. De meeste plaatsen zijn prima met het openbaar vervoer bereikbaar.MGG schreef: ↑Vandaag, 07:34Hier vinden wij elkaar in. De vlucht Brussel-Amsterdam kan prima geschrapt worden.
Deels mee eens. Al moet je wel bedenken dat met trein door bergen niet veel minder vervuilend is dan er overheen vliegen. En sommige landen zijn zo groot. Een verbinding van Oslo naar Hammerfest of van Stockholm naar Kiruna lijkt me wel nodig, als je wilt dat noorden leefbaar blijft en ook zijn huisartsen en schoolmeesters heeft. En ik vraag me ook af of trein van Amsterdam naar Edinburgh minder vervuilend is dan vliegtuig, gezien hoever je moet omrijden (en boot is ook erg vervuilend, maar daar kan door innovatie veel bereikt worden.merel schreef: ↑Vandaag, 07:53Wat mij betreft wordt er in Europa minimaal gevlogen. De meeste plaatsen zijn prima met het openbaar vervoer bereikbaar.MGG schreef: ↑Vandaag, 07:34Hier vinden wij elkaar in. De vlucht Brussel-Amsterdam kan prima geschrapt worden.
Regels die bijvoorbeeld sommige universiteiten hebben zijn wel goede stap: bij meer dan 5 uur treinreizen mag je vliegtuig overwegen. Die 5 mag van mij wel iets hoger.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Is economische groei leidend? Of moeten we ons afvragen of we niet op een andere wijze moeten leven?MGG schreef: ↑Vandaag, 08:09Dit heeft vergaande gevolgen voor de economie van veel landen in zuid Europa. Voor de werkgelegenheid op veel vakantieplaatsen zal het een drama zijn. Nu mag een principe wat kosten, maar ik vraag mij af of voldoende wordt stilgestaan bij de gevolgen.
-
Economische groei is niet leidend, maar om complete regio's in armoede storten is nogal wat. Zeker als het gebeurt door mensen met geld zat. Ik heb liever dat mensen streng zijn voor zichzelf en soepeler voor andere.merel schreef: ↑Vandaag, 08:23Is economische groei leidend? Of moeten we ons afvragen of we niet op een andere wijze moeten leven?