Verkiezingen oktober 2025

Chrisje72

Re: Verkiezingen oktober 2025

Bericht door Chrisje72 »

Ik ben links conservatief volgens het kieskompas. Maar bijna centrum en bijna neutraal qua conservativiteit. Laat het NSC daar nou net naast vallen, alleen is die ietsje rechtser dan ik blijkbaar.

Waarom bestaat er eigenlijk geen rechts progressief en nauwelijks links conservatief?
DDD

Bericht door DDD »

merel schreef: Vandaag, 15:07
DDD schreef: Vandaag, 14:57 Rob Jetten vliegt eens per twee jaar naar zijn schoonfamilie, begreep ik. Is dat zoveel? Of is het kwalijk dat hij bij een bruiloft iedereen bij elkaar wil hebben?

Ik vind het vooralsnog onterechte verwijten.
Zo onterecht zijn die verwijten toch niet. Veel mensen 'zeuren' over het drinken van halfvolle melk of het eten van vlees en stappen om de klipklap het vliegtuig in voor een weekendje weg. Dat is inderdaad hypocriet.
Inderdaad. Maar hier ging het om mensen uitnodigen voor je bruiloft. Dat is iets anders dan een weekeinde weg.
MGG

Bericht door MGG »

DDD schreef: Vandaag, 16:11
merel schreef: Vandaag, 15:07
DDD schreef: Vandaag, 14:57 Rob Jetten vliegt eens per twee jaar naar zijn schoonfamilie, begreep ik. Is dat zoveel? Of is het kwalijk dat hij bij een bruiloft iedereen bij elkaar wil hebben?

Ik vind het vooralsnog onterechte verwijten.
Zo onterecht zijn die verwijten toch niet. Veel mensen 'zeuren' over het drinken van halfvolle melk of het eten van vlees en stappen om de klipklap het vliegtuig in voor een weekendje weg. Dat is inderdaad hypocriet.
Inderdaad. Maar hier ging het om mensen uitnodigen voor je bruiloft. Dat is iets anders dan een weekeinde weg.
Een paar honderd gasten invliegen is prima. Als iedereen dat een keer doet, dan blijven we vast onder de 2 graden opwarming. Gelukkig kunnen we met een flinke vliegbelasting voorkomen dat Jan modaal vliegt.
Profesto

Bericht door Profesto »

Wat is er erg aan dat mensen de werkelijke kosten betalen voor een product of dienst?
Ik zou het toejuichen dat vliegtickets veel duurder worden. Dat staat dan in verhouding tot de zware milieubelasting van een vliegreis.

Dat Jan Modaal dan niet meer kan vliegen, lijkt me mooi meegenomen.
merel

Bericht door merel »

Mij ook. Ik zie het probleem niet.
DDD

Bericht door DDD »

Daar ben ik het mee eens, maar ondertussen mag natuurlijk het gebruik van privé-jets best worden verboden. Ik zie niet in waarom voetballers met een eigen vliegtuig zouden moeten reizen. Wat mij betreft, kan dat in Nederland niet. Ik snap dat je daarmee ook de kleine pleziervliegtuigen raakt, maar dat vind ik ook een sport die niet vanzelfsprekend door moet gaan.
MGG

Bericht door MGG »

Profesto schreef: Vandaag, 22:11 Wat is er erg aan dat mensen de werkelijke kosten betalen voor een product of dienst?
Ik zou het toejuichen dat vliegtickets veel duurder worden. Dat staat dan in verhouding tot de zware milieubelasting van een vliegreis.

Dat Jan Modaal dan niet meer kan vliegen, lijkt me mooi meegenomen.
Iets duur maken zodat het voor andere onbereikbaar wordt, is makkelijk als het jou amper raakt. Ik ben niet tegen een eerlijke prijs, maar zie wel dat o.a. de houding en gedrag van sommige politici een voedingsbodem is voor radicale stromingen. Het is niet voor niks dat de PVV zo groot is. Vanuit een luxe positie is het makkelijk om mensen die het minder hebben in hun portemonnee te raken.
MGG

Bericht door MGG »

Vinden jullie dat rijke mensen hebben het milieu meer mogen belasten dan arme mensen?
helma

Bericht door helma »

Jan Modaal kan ook wel familie in het buitenland hebben...
Plaats reactie