Ik ben links conservatief volgens het kieskompas. Maar bijna centrum en bijna neutraal qua conservativiteit. Laat het NSC daar nou net naast vallen, alleen is die ietsje rechtser dan ik blijkbaar.
Waarom bestaat er eigenlijk geen rechts progressief en nauwelijks links conservatief?
Verkiezingen oktober 2025
Re: Verkiezingen oktober 2025
Inderdaad. Maar hier ging het om mensen uitnodigen voor je bruiloft. Dat is iets anders dan een weekeinde weg.
-
Een paar honderd gasten invliegen is prima. Als iedereen dat een keer doet, dan blijven we vast onder de 2 graden opwarming. Gelukkig kunnen we met een flinke vliegbelasting voorkomen dat Jan modaal vliegt.DDD schreef: ↑Vandaag, 16:11Inderdaad. Maar hier ging het om mensen uitnodigen voor je bruiloft. Dat is iets anders dan een weekeinde weg.
Wat is er erg aan dat mensen de werkelijke kosten betalen voor een product of dienst?
Ik zou het toejuichen dat vliegtickets veel duurder worden. Dat staat dan in verhouding tot de zware milieubelasting van een vliegreis.
Dat Jan Modaal dan niet meer kan vliegen, lijkt me mooi meegenomen.
Ik zou het toejuichen dat vliegtickets veel duurder worden. Dat staat dan in verhouding tot de zware milieubelasting van een vliegreis.
Mij ook. Ik zie het probleem niet.
Daar ben ik het mee eens, maar ondertussen mag natuurlijk het gebruik van privé-jets best worden verboden. Ik zie niet in waarom voetballers met een eigen vliegtuig zouden moeten reizen. Wat mij betreft, kan dat in Nederland niet. Ik snap dat je daarmee ook de kleine pleziervliegtuigen raakt, maar dat vind ik ook een sport die niet vanzelfsprekend door moet gaan.
-
Iets duur maken zodat het voor andere onbereikbaar wordt, is makkelijk als het jou amper raakt. Ik ben niet tegen een eerlijke prijs, maar zie wel dat o.a. de houding en gedrag van sommige politici een voedingsbodem is voor radicale stromingen. Het is niet voor niks dat de PVV zo groot is. Vanuit een luxe positie is het makkelijk om mensen die het minder hebben in hun portemonnee te raken.Profesto schreef: ↑Vandaag, 22:11 Wat is er erg aan dat mensen de werkelijke kosten betalen voor een product of dienst?
-
Vinden jullie dat rijke mensen hebben het milieu meer mogen belasten dan arme mensen?
Jan Modaal kan ook wel familie in het buitenland hebben...