Vakantie

merel

Re: Vakantie

Bericht door merel »

huisman schreef: Gisteren, 14:10
merel schreef: Gisteren, 13:33
Henk J schreef: Gisteren, 13:29 IJsland is erg aan te raden. Moet je wel vliegen wat wat extra kosten met zich mee brengt.
De optie IJsland werd inderdaad genoemd. Alleen is vliegen een 'no go' binnen ons gezin.
Want? Angst of klimaat of iets anders bv huisman brodeloos maken. ;)
Voor een aantal klimaat en ik heb toch ook wel een angst voor vliegen. En als je brodeloos wordt, mag je bij ons aanschuiven hoor. Altijd wel een bordje over.
huisman

Bericht door huisman »

merel schreef: Gisteren, 14:12
huisman schreef: Gisteren, 14:10
merel schreef: Gisteren, 13:33
Henk J schreef: Gisteren, 13:29 IJsland is erg aan te raden. Moet je wel vliegen wat wat extra kosten met zich mee brengt.
De optie IJsland werd inderdaad genoemd. Alleen is vliegen een 'no go' binnen ons gezin.
Want? Angst of klimaat of iets anders bv huisman brodeloos maken. ;)
Voor een aantal klimaat en ik heb toch ook wel een angst voor vliegen. En als je brodeloos wordt, mag je bij ons aanschuiven hoor. Altijd wel een bordje over.
Dank voor het aanbod. :) Heb je wel eens gevlogen?
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
merel

Bericht door merel »

Zeker, ik werd elke keer banger. Laatste keer in 2007
huisman

Bericht door huisman »

merel schreef: Gisteren, 14:18 Zeker, ik werd elke keer banger. Laatste keer in 2007
Zijn allerlei cursussen voor maar als je niet persé hoeft te vliegen zou ik maar op de grond blijven. Je stoel wordt wel gevuld. Er wordt namelijk nog als een malle vluchten geboekt en gevlogen. (Bv 80 vluchten per dag Schiphol Londen vv)
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Edelweiss

Bericht door Edelweiss »

merel schreef: Gisteren, 13:06 Wij zijn aan het brainstormen over de vakantie van 2026. (Bijna) Iedereen is het erover eens dat het een actieve vakantie moet worden en het liefst in West of Noord Europa. De huttentocht van afgelopen jaar was fantastisch, maar vond ik op sommige momenten best eng/gevaarlijk. Heeft iemand nog tips voor een actieve vakantie? Het lopen van de Mahlerweg staat al.op ons lijstje, maar we zijn een beetje bang dat het erg toeristisch is.

@edelweiss heb jij nog tips voor een leuke route van een week door Zwitserland?
Voor een weekje zou ik denk ik de Jungfrau-regio aanraden. Daarin kun je alles per OV bereiken en kun je zelf inrichten of je een huttentocht wilt of juist wilt gaan voor wat kalmere dag- of tweedagentrips. De omgeving is in elk geval fantastisch, en als je de grote toeristenmagneten zoals Lauterbrunnen vermijdt, zul je niet veel mensen tegenkomen op een dag.

@huisman: ik benijd jou om je angstloze vliegen :). Ik heb tot jaren terug heel veel gevlogen; bij heftige turbulentie sloeg ineens de angst toe. Cursus gehad met fantastische mensen, en het effect ervan hield stand tot een vlucht met een luchtzak. 't Blijft een gevecht tussen de theoretische kennis en wat ik werkelijk voel op zo'n moment.
Ik zit vooral mezelf in de weg want de Deutsche Bahn vind ik over het algemeen genomen een ongelofelijke teleurstelling als het op betrouwbaarheid aankomt.
parsifal

Bericht door parsifal »

merel schreef: Gisteren, 14:10
parsifal schreef: Gisteren, 14:04
merel schreef: Gisteren, 13:06 Wij zijn aan het brainstormen over de vakantie van 2026. (Bijna) Iedereen is het erover eens dat het een actieve vakantie moet worden en het liefst in West of Noord Europa. De huttentocht van afgelopen jaar was fantastisch, maar vond ik op sommige momenten best eng/gevaarlijk. Heeft iemand nog tips voor een actieve vakantie? Het lopen van de Mahlerweg staat al.op ons lijstje, maar we zijn een beetje bang dat het erg toeristisch is.

@edelweiss heb jij nog tips voor een leuke route van een week door Zwitserland?
Noorwegen is geweldig, als je het geld ervoor over hebt. Rond Ålesund, Geiranger en Molde kun je veel doen met je tentje (om niet te duur uit te zijn). Er zijn zoveel mooie wandelingen daar. Rond Bergen en Hardangervidda ook, maar dan zul je wel regen hebben :).
Mijn oudste had een route gezien van 200 km door het noorden van Noorwegen. Deze tocht duurt twee weken en gaat van hut naar hut in de middle of nowhere. Ik kon mij voorstellen dat het hem leuk leek, maar dat is in ieder geval te zwaar van mij. Het proviand moet namelijk ook mee.

En twee weken met alleen een klein tentje is helemaal met regen niet plezierig. Dat is leuk met zn tweeën, maar niet met zes personen.
Ja, in Noorwegen moet je er wel rekening meehouden dat makkelijke wandeltochten alleen makkelijk zijn voor Noren (die als baby in een fjord zijn gevallen en Obelixtische uitwerkingen heeft op de kinderen). Maar als je in buurt van Geiranger zit heb je goede kans op goed weer (in buurt van Bergen is die kans klein). Ik heb gehoord dat Lofoten inderdaad ook geweldig mooi zijn. Noord Zweden is ook aan te raden (maar kans op vreselijk veel insecten).
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
merel

Bericht door merel »

@ Edelweiss De tochten in de Jungfrau regio vind ik waarschijnlijk te gevaarlijk. Ze staan gecodeerd als T3 en T4 tochten. En daar ter plekke hutten en dergelijke regelen vind ik ook te stressvol. De (wandel) tocht zal een week zijn. Daarna zullen we ook twee weken in die regio blijven. De teleurstelling zal bij de gezinsleden te groot zijn als het vanwege drukte niet door kan gaan
Henk J

Bericht door Henk J »

merel schreef: Gisteren, 14:07 Schotland leek ons ook heel leuk. Al vond ik de prijzen van de huisjes, die ik heb gezien, schrikbarend hoog. We zijn natuurlijk met 6 personen. Ook de wandelroutes eindigen daar dagelijks allemaal in een hotel. Deze mate van comfort vinden we eigenlijk niet zo nodig
In Luxemburg heb je de Mullerthal trail, die is best aardig te doen geloof ik. Wel redelijk toeristisch volgens mij, ook veel hotels die erop gericht zijn maar je kunt ook gewoon naar een camping gaan natuurlijk. Wel goed te regelen vanuit Nederland op https://www.mullerthal-trail.lu/nl
Ben wel benieuwd wat het wordt.
Henk J

Bericht door Henk J »

parsifal schreef: Gisteren, 14:52 Ja, in Noorwegen moet je er wel rekening meehouden dat makkelijke wandeltochten alleen makkelijk zijn voor Noren (die als baby in een fjord zijn gevallen en Obelixtische uitwerkingen heeft op de kinderen). Maar als je in buurt van Geiranger zit heb je goede kans op goed weer (in buurt van Bergen is die kans klein). Ik heb gehoord dat Lofoten inderdaad ook geweldig mooi zijn. Noord Zweden is ook aan te raden (maar kans op vreselijk veel insecten).
Hoop in Februari 2026 naar de kop van Noorwegen te gaan, even de Noordkaap opzoeken in de winter. Ben erg benieuwd hoe de fjorden eruit zien in de sneeuw.
Edelweiss

Bericht door Edelweiss »

merel schreef: Gisteren, 14:54 @ Edelweiss De tochten in de Jungfrau regio vind ik waarschijnlijk te gevaarlijk. Ze staan gecodeerd als T3 en T4 tochten. En daar ter plekke hutten en dergelijke regelen vind ik ook te stressvol. De (wandel) tocht zal een week zijn. Daarna zullen we ook twee weken in die regio blijven. De teleurstelling zal bij de gezinsleden te groot zijn als het vanwege drukte niet door kan gaan
Daar heb je een punt. Wellicht heb je hier iets aan: https://wegwandern.ch/huette-wandern/ :)
windorgel

Bericht door windorgel »

Je kunt ook wat rondneuzen op websites als Activa Tours, SNP en Djoser om inspiratie op te doen voor een mooie en voor jullie passende wandelreis. Je kunt niveau en zwaarte selecteren.
Vervolgens kun je zelf je reis plannen en boeken op een andere manier.
Plaats reactie