Hierover stond een paar maanden terug al een uitgebreide rapportage in NRC en is ook al uitgebreid in de actualiteitenprogramma's geweest.DDD schreef: ↑19 sep 2025, 13:46 Dit heb ik gemist in het RD:
https://magazine.advocatenblad.nl/2025- ... bewaarder/
Kennelijk is dit een structurele misstand.
Erdee
Re: Erdee
Wat vinden jullie van dit artikel?
www.rd.nl/artikel/1122198-trump-sloopt- ... ks-kritiek
Het valt mij op dat het RD steeds vaker, en zeker de journalist Michiel Kerpel, stelling neemt in het debat over het klimaat. Ik vind bijvoorbeeld dit artikel te veel belicht vanuit 1 kant. Het lijkt meer een opinie artikel.
Het valt mij op dat het RD steeds vaker, en zeker de journalist Michiel Kerpel, stelling neemt in het debat over het klimaat. Ik vind bijvoorbeeld dit artikel te veel belicht vanuit 1 kant. Het lijkt meer een opinie artikel.
T'is Kerpel z'n broodwinning.Konijntje schreef: ↑Gisteren, 18:09 Wat vinden jullie van dit artikel?
Wat mij opvalt is dat maar 1 kant wordt belicht. Er valt het nodige tegenin te brengen. Bijvoorbeeld dat onder de aanhangers van Trump met name de oorzaak van klimaatverandering ter discussie staat en in hoeverre de mens daar een rol in speelt. Verder valt het nodige te zeggen over de keuzes van de regering Trump. Voor- en nadelen. En exact die voordelen worden niet geschetst in dit artikel, wat het daarom voor mij meer een opinie stuk maakt. Geen neutraal journalistiek stuk.
Het past een beetje in de anti-Trump retoriek van de Nederlandse media.
Hoe bedoel je? Ik ken de beste man verder niet. Het valt me wel op dat zijn stukken vaker gekleurd zijn.Wim Anker schreef: ↑Gisteren, 18:37T'is Kerpel z'n broodwinning.Konijntje schreef: ↑Gisteren, 18:09 Wat vinden jullie van dit artikel?
Daar zeg je ook wat. De aanhangers van Trump zijn overwegend niet helemaal goed bij hun hoofd.Konijntje schreef:Wat mij opvalt is dat maar 1 kant wordt belicht. Er valt het nodige tegenin te brengen. Bijvoorbeeld dat onder de aanhangers van Trump met name de oorzaak van klimaatverandering ter discussie staat en in hoeverre de mens daar een rol in speelt. Verder valt het nodige te zeggen over de keuzes van de regering Trump. Voor- en nadelen. En exact die voordelen worden niet geschetst in dit artikel, wat het daarom voor mij meer een opinie stuk maakt. Geen neutraal journalistiek stuk.
Verstuurd vanaf mijn SM-X900 met Tapatalk
DDD schreef: ↑Gisteren, 19:53Daar zeg je ook wat. De aanhangers van Trump zijn overwegend niet helemaal goed bij hun hoofd.Konijntje schreef:Wat mij opvalt is dat maar 1 kant wordt belicht. Er valt het nodige tegenin te brengen. Bijvoorbeeld dat onder de aanhangers van Trump met name de oorzaak van klimaatverandering ter discussie staat en in hoeverre de mens daar een rol in speelt. Verder valt het nodige te zeggen over de keuzes van de regering Trump. Voor- en nadelen. En exact die voordelen worden niet geschetst in dit artikel, wat het daarom voor mij meer een opinie stuk maakt. Geen neutraal journalistiek stuk.
Verstuurd vanaf mijn SM-X900 met Tapatalk

Ik sla de stukken van hem inmiddels over. Ik wil mijn ogen niet sluiten voor de realiteit, maar ik kan me voorstellen dat zijn alarmistische toon op jou opiniërend en daarmee subjectief overkomt.Konijntje schreef: ↑Gisteren, 18:09 Wat vinden jullie van dit artikel?
Wat de gulden middenweg om objectief op de hoogte gehouden te worden wel is, weet ik niet. Waarschijnlijk is het 't D66-gedram en het door het toilet spoelen van vele miljaren aan dit thema wat veel goodwill heeft weggenomen.
Vervreemding. Ach, ik sla het gewoon over. Ik lees ook het ND, als het over Israël gaat ook tenenkrommend links. Er zal geen medium zijn die 100 procent overeenkomt met mijn visie. Dat zij zo. Het RD wil wat linksere mensen ook binden.