Oorlog in Oekraine

refo

Re: Oorlog in Oekraine

Bericht door refo »

Het idee bestaat dat Rusland de oorlog aan het verliezen is. Dat iedere vierkante kilometer duizenden Russische soldaten het leven kost.
China heeft al laten doorschemeren Dat Rusland dit niet mag verliezen. Europa kan beter zijn knopen tellen voordat ze Rusland gaat aanvallen. Dat gaat ze niet winnen, net als dat Napoleon en Hitler niet gelukt is.
Niemand bekommert zich om het Oekraïnse volk. Zelensky niet en Europa niet.
De Rijssenaar

Bericht door De Rijssenaar »

refo schreef: 20 sep 2025, 22:49 Het idee bestaat dat Rusland de oorlog aan het verliezen is. Dat iedere vierkante kilometer duizenden Russische soldaten het leven kost.
China heeft al laten doorschemeren Dat Rusland dit niet mag verliezen. Europa kan beter zijn knopen tellen voordat ze Rusland gaat aanvallen. Dat gaat ze niet winnen, net als dat Napoleon en Hitler niet gelukt is.
En nu? Wat moet we nu doen?
huisman

Bericht door huisman »

refo schreef: 20 sep 2025, 22:49 Het idee bestaat dat Rusland de oorlog aan het verliezen is. Dat iedere vierkante kilometer duizenden Russische soldaten het leven kost.
Vertel je vriendjes maar dat we ze niet aanvallen. Kunnen ze rustig gaan slapen.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Profesto

Bericht door Profesto »

Misschien is het tijd om uit je fabeltjesfuik te komen?
Wim Anker

Bericht door Wim Anker »

Trump weer "on fire" bij de vn. Legde de hypocrisie in Europa weer haarfijn bloot.

"Hungary, Slovakia, France, Belgium and Spain remain Europe's top importers of Russian energy products".

Europa financiert het doden van Oekrainers. En voor wat evenwicht geven we Oekraine geld om Russen om zeep te helpen.
Jeremiah

Bericht door Jeremiah »

Wim Anker schreef:Trump weer "on fire" bij de vn. Legde de hypocrisie in Europa weer haarfijn bloot.

"Hungary, Slovakia, France, Belgium and Spain remain Europe's top importers of Russian energy products".

Europa financiert het doden van Oekrainers. En voor wat evenwicht geven we Oekraine geld om Russen om zeep te helpen.
Trump heeft niets zinnigs gezegd. En al de leugenachtige wartaal die ie uitkraamde werd gelukkig gelijk door een aantal Amerikaanse kranten gedebunkt. Heeft ie het nog over paracetamol gehad?

Zelfs de Telegraaf heeft het over één van zijn meest bizarre speeches ooit.

Laatst gewijzigd door Jeremiah op 23 sep 2025, 19:56, 2 keer totaal gewijzigd.
helma

Bericht door helma »

Ik vind dat je best een mening mag hebben over Trump. Maar respectvol blijven lijkt me gewoon beter dan scheldwoorden gebruiken.
Jeremiah

Bericht door Jeremiah »

Je hebt gelijk. Ik hebt aangepast.
helma

Bericht door helma »

Jeremiah schreef:Je hebt gelijk. Ik hebt aangepast.
Fijn! Dat waardeer ik.
Wim Anker

Bericht door Wim Anker »

"I want a ceasefire in Gaza. Hamas rejected it. We cannot forget October 7th. Recognition of a Palestian state is a reward for teroor and for Hamas at a time when they are not releasing the hostages. We must all be united around the release of the hostages. We want all 20 who are alive immediately, in a single release. And also the 38 hostages who are not alive"

Thank you President Trump!
De Rijssenaar

Wim Anker schreef: Gisteren, 22:38 "I want a ceasefire in Gaza. Hamas rejected it. We cannot forget October 7th. Recognition of a Palestian state is a reward for teroor and for Hamas at a time when they are not releasing the hostages. We must all be united around the release of the hostages. We want all 20 who are alive immediately, in a single release. And also the 38 hostages who are not alive"

Thank you President Trump!
Ik wordt ook steeds blijer van deze president! Als je kijkt hoe hij met Charlie Krik omgaat en het kwaad in de samenleving wil bestrijden is dat geweldig!! Hij is ook goed bezig in de VN: https://www.nu.nl/spanningen-oekraine/6 ... veren.html
De Rijssenaar

DDD

Bericht door DDD »

Volgens mij is hij niet goed bij zijn hoofd, dus ik ben heel benieuwd wat hier goud aan is. Behalve dan misschien de make-up. Maar ook daarover kun je het wel Bij brons laten.

Verstuurd vanaf mijn SM-X900 met Tapatalk

Profesto

Bericht door Profesto »

DDD schreef: Vandaag, 00:25 Volgens mij is hij niet goed bij zijn hoofd, dus ik ben heel benieuwd wat hier goud aan is. Behalve dan misschien de make-up. Maar ook daarover kun je het wel Bij brons laten.

Verstuurd vanaf mijn SM-X900 met Tapatalk
Ik ben het hier mee eens.
Degenen die bij Trump enige wijsheid vermoeden, moeten beseffen dat zijn reactie op 9/11 na het instorten van de Twin Towers in New York was dat zijn eigen gebouw nu weer de hoogste van de stad was.
De Rijssenaar

Hij is tenminste eerlijk, een eerlijke boef. Mark Rutte lijkt hele sympathiek, maar ondertussen denkt hij alleen maar aan z’n carrière.. je ziet nu ook dat ie ineens dikke vriendjes is met Trump. Blijkbaar vind hij trump helemaal geweldig :)

Verder zijn al z’n uitspraken in dat nu.nl artikel geweldig. Hij geeft Europa er stevig voor langs over die migranten en zwakke houding richting Rusland. Alleen maar praten en niks doen en bedelen bij Amerika. We kunnen niet eens ons eigen grond gebied verdedigen.. waanzinnig

Ondertussen was er weer int nieuws dat het voorrang van asielzoekers op huurwoningen moet blijven bestaan. De zogenaamde “rechtsstaat” schrijft dat voor.. nou, tis als jongere onmogelijk een huis te kopen… ik zou niet weten hoe dat in toekomst moet. Huren is ook lastig met lange wachttijden (zou ik trouwens niet willen)..

Die zogenaamde democratie lost niks op.. tis alleen maar praten en vergaderen en er veranderd nooit wat.
Plaats reactie