Presidentsverkiezingen USA 2024

elbert
Contacteer:

Re: Presidentsverkiezingen USA 2024

Bericht door elbert »

vriend-en-metgezel schreef: Gisteren, 23:16Een prachtig getuigenis van Erika Kirk. Ik heb daar diep respect voor! En heel goed dat Trump aanwezig was en sprak. Ik denk dat er voor beide ruimte mag zijn: het verhaal van Erika dat zo inspirerend is en het geluid van Trump dat gaat over (rechtvaardige) vergelding. Dat is ook de taak van de overheid die het zwaard niet tevergeefs draagt.
Het geluid van Trump ging niet over rechtvaardige vergelding. Het ging om wraak tegenover zijn politieke tegenstanders en niet eens zozeer over vergelding jegens de moordenaar van Kirk.
Zijn letterlijke citaat: Kirk "did not hate his opponents. He wanted the best for them. That's where I disagreed with Charlie. I hate my opponent and I don't want the best for them. I'm sorry. I am sorry Erika."
Zijn boodschap was het besmeuren van het getuigenis van Erika Kirk met onheilige politieke wraakzucht.
Jeremiah

Bericht door Jeremiah »

elbert schreef: Vandaag, 08:02
vriend-en-metgezel schreef: Gisteren, 23:16Een prachtig getuigenis van Erika Kirk. Ik heb daar diep respect voor! En heel goed dat Trump aanwezig was en sprak. Ik denk dat er voor beide ruimte mag zijn: het verhaal van Erika dat zo inspirerend is en het geluid van Trump dat gaat over (rechtvaardige) vergelding. Dat is ook de taak van de overheid die het zwaard niet tevergeefs draagt.
Het geluid van Trump ging niet over rechtvaardige vergelding. Het ging om wraak tegenover zijn politieke tegenstanders en niet eens zozeer over vergelding jegens de moordenaar van Kirk.
Zijn letterlijke citaat: Kirk "did not hate his opponents. He wanted the best for them. That's where I disagreed with Charlie. I hate my opponent and I don't want the best for them. I'm sorry. I am sorry Erika."
Zijn boodschap was het besmeuren van het getuigenis van Erika Kirk met onheilige politieke wraakzucht.
Hij benutte de begrafenisplechtigheid van Kirk om eens goed campagne te voeren. Had trouwens niets anders verwacht van hem.
DDD

Bericht door DDD »

Ik vind het werkelijk ongelofelijk. Ik moest de alinea in het krantenartikel hierover twee keer lezen voor ik zeker wist dat dit geen grapje was.

Het onfatsoen van deze man is zo verbazend, dat het wat mij betreft al twijfelachtig is om hem op een begrafenis te laten spreken.
J.C. Philpot

Bericht door J.C. Philpot »

Het is inderdaad bijzonder om tijdens een begrafenis over "tariffs" te gaan spreken. Ik kan me daar in de Nederlandse context in ieder geval weinig bij voorstellen.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Plaats reactie