Je favoriete sport, welke is dat??

Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

Erasmiaan schreef:
Pim schreef:
Marnix schreef:
pierre27 schreef:
Ok, maar die Bijbeltekst is wel serieus!!
Weinig nut is iets anders dan nutteloos. En aangezien ons lichaam een tempel van de Heilige Geest is mogen we die ook wel een beetje in conditie houden ;)

Ik speel zelf al 12 jaar tafeltennis, daarnaast af en toe poolen, fietsen, squashen, tennissen, voetballen.
Deze tekst gaat over de ascese en lichamelijke oefeningen (Luther) teneinde de zaligheid te verdienen. We kunnen die tekst daarom met het verzoek van Dathenum buiten beschouwing laten in deze topic.
Toch zeggen de kanttekeningen, dat deze tekst ook wel door sommigen wordt gezien als "de oefening dergenen die om prijs streden met worstelen, lopen en anderszins, gelijk het Griekse woord gymnasia somwijlen betekent, waardoor maar enige lichamelijke weldaad werd verkregen.

Dus helemaal irrelevant ten aanzien van het onderwerp sport lijkt deze tekst mij niet.
KT: "maar daar Paulus hier handelt van zaken, die den godsdienst aangaan, zo verstaan anderen dit bekwamelijker van enige oefening des lichaams, waardoor het getemd of getuchtigd wordt, gelijk daar is vasten, waken, onthouding van enige spijzen of kleding, anderszins geoorloofd. Van deze zegt de apostel, dat zij wel enige nuttigheid kunnen hebben, maar nochtans weinig ten aanzien van de godzaligheid zelf, daar die ook kunnen misbruikt worden, en in bijgelovigheden verkeren, gelijk Paulus getuigt Col. 2:23; maar de godzaligheid is Gode altijd aangenaam en tot alles dienstig."

Bij dat MAAR sluit ik me aan, en ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat de kanttekenaren zelf ook deze mening voorstaan.
Hartelijke groet,

Pim.

Het is vandaag een dag van Goede Boodschap. PrekenWeb.nl
Erasmiaan

Bericht door Erasmiaan »

Pim schreef:
Erasmiaan schreef:
Pim schreef:
Marnix schreef: Weinig nut is iets anders dan nutteloos. En aangezien ons lichaam een tempel van de Heilige Geest is mogen we die ook wel een beetje in conditie houden ;)

Ik speel zelf al 12 jaar tafeltennis, daarnaast af en toe poolen, fietsen, squashen, tennissen, voetballen.
Deze tekst gaat over de ascese en lichamelijke oefeningen (Luther) teneinde de zaligheid te verdienen. We kunnen die tekst daarom met het verzoek van Dathenum buiten beschouwing laten in deze topic.
Toch zeggen de kanttekeningen, dat deze tekst ook wel door sommigen wordt gezien als "de oefening dergenen die om prijs streden met worstelen, lopen en anderszins, gelijk het Griekse woord gymnasia somwijlen betekent, waardoor maar enige lichamelijke weldaad werd verkregen.

Dus helemaal irrelevant ten aanzien van het onderwerp sport lijkt deze tekst mij niet.
KT: "maar daar Paulus hier handelt van zaken, die den godsdienst aangaan, zo verstaan anderen dit bekwamelijker van enige oefening des lichaams, waardoor het getemd of getuchtigd wordt, gelijk daar is vasten, waken, onthouding van enige spijzen of kleding, anderszins geoorloofd. Van deze zegt de apostel, dat zij wel enige nuttigheid kunnen hebben, maar nochtans weinig ten aanzien van de godzaligheid zelf, daar die ook kunnen misbruikt worden, en in bijgelovigheden verkeren, gelijk Paulus getuigt Col. 2:23; maar de godzaligheid is Gode altijd aangenaam en tot alles dienstig."

Bij dat MAAR sluit ik me aan, en ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat de kanttekenaren zelf ook deze mening voorstaan.
Ja beste Pim, dat is ook zo, maar het is niet voor niets toch zo weergegeven door de kanttekenaren, dus helemaal irrelevant is het niet, zoals jij suggereerd.
Matthijs

Bericht door Matthijs »

Veel aan sport gedaan.
Van korfbal tot vechtsport (zelfverdediging noemt men dat).

Ik ben overigens tegen op het lid zijn van een sportclub en in het opgaan in een sport of sporter. Maar dat terzijde.

Leuke sporten ter ontspanning vind ik: (tafel)tennis
Dat is ook het enige wat ik zo nu en dan doe.

Volleybal vind ik ook een leuke sport. Helaas doe ik dat nooit omdat er de gelegenheid er niet voor is.
Om conditie op te bouwen loop ik wel eens hard.
Maar dat doe ik meestal alleen als 't mooi en lekker weer.

En ik ga nu slapen.
Valt dat ook onder sport? :wink:

Matthijs
Gian

Bericht door Gian »

Petrus schreef:
Gian schreef:Curlen
Schaken op het ijs.......................

lijkt me giga moeilijk om te doen, het lijkt enorm makkelijk, maar daar schijn je je vreselijk in te vergissen heb ik me laten vertellen door beoefenaren.
Was maar een grapje.

Nooit zoiets doms gezien met de olympische spelen.... :lol:
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

Erasmiaan schreef:Ja beste Pim, dat is ook zo, maar het is niet voor niets toch zo weergegeven door de kanttekenaren, dus helemaal irrelevant is het niet, zoals jij suggereerd.
Zeg ik, beste Erasmiaan, dat de tekst irrelevant is? Ik geef aan dat we ons bij het verzoek van Dathenum aan kunnen sluiten. Niets meer en niets minder.
Hartelijke groet,

Pim.

Jelle

Bericht door Jelle »

Mijn sport, schaatsen en skien. a.s. vrijdag hopen we nog een weekje te gaan skien.
Schaatsen elke maandagmorgen in den Haag bij de Uithof.
Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

Jelle schreef:Mijn sport, schaatsen en skien. a.s. vrijdag hopen we nog een weekje te gaan skien.
Schaatsen elke maandagmorgen in den Haag bij de Uithof.
Heeeeej Jelle.

Vrijdag weer naar Lanersbach/Tux?
Hartelijke groet,

Pim.

Jelle

Bericht door Jelle »

Nee deze keer gaan we naar Flachau om daar de boel onveilig te maken :mrgreen:
Daar zijn we al eens eerder geweest en we wilden nog weer eens een keer terug. We zitten nu in een hotel aan de piste en kunnen zo de cabine instappen.
Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

Jelle schreef:Nee deze keer gaan we naar Flachau om daar de boel onveilig te maken :mrgreen:
Daar zijn we al eens eerder geweest en we wilden nog weer eens een keer terug. We zitten nu in een hotel aan de piste en kunnen zo de cabine instappen.
Heerlijk! Geniet er van!

Wij hebben voor volgend jaar al besproken. Ook daar in de buurt: Kaltenbach (skigebied Hochzillertal).
Hartelijke groet,

Pim.

Jelle

Bericht door Jelle »

Kaltenbach daar hebben we ook al diverse keren geskied. Je kunt nu vanauit Kaltenbach skien naar HochFugen, een prachtige toch om te doen.

Vanuit het Zillertal ben je ook zo op de Gletscher in Hintertux.

Het Zillertal kennen we heel goed komen er ook door op weg naar Lanersbach.
Unionist

Bericht door Unionist »

Gian schreef:Curlen
Problemen met in slaap vallen 's avonds?
takkie

Bericht door takkie »

Jelle schreef:Nee deze keer gaan we naar Flachau om daar de boel onveilig te maken :mrgreen:
He Jelle,

Veel plezier! Ben er vorig jaar nog geweest, super ski gebied! Hopen dat er een zonnetje bij is, echt beter, geniet ervan.
Eppie

Bericht door Eppie »

Wij zijn dit seizoen op wintersport in Oekrainë geweest. Waren alleen de skies vergeten [hadden wel een mooie skiebox, of was het skybox, bij ons]. Dit bleek achteraf geen probleem want er waren behalve de bergen sneeuw geen bergen in de omgeving. Toch hebben we een fijne winter [zonder] sport vakantie gehad. W.s volgend jaar weer.
Matthijs

Bericht door Matthijs »

Hoe kun je nou je skies vergeten als je op wintersport gaat!
Oekrainë, een bestemming die je niet vaak hoort bij wintersporters.

't Lijkt mij nog wel een keer mooi om in de Rocky Mountains te gaan skieen.
Eppie

Bericht door Eppie »

Matthijs schreef:Hoe kun je nou je skies vergeten als je op wintersport gaat!
Oekrainë, een bestemming die je niet vaak hoort bij wintersporters.

't Lijkt mij nog wel een keer mooi om in de Rocky Mountains te gaan skieen.
:mrgreen:
Plaats reactie