Waar denk je op dit moment aan? [4]
-
Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]
Hij is heel bekend op sociale media, maar de traditionele media vonden hem meestal niet noemenswaardig. Hij was een uitgesproken christen die opkwam voor het ongeboren leven en familiewaarde.
- Maanenschijn
Hij is in mijn ogen meer dan alleen een Trump aanhanger. In veel dialogen met vooral studenten verdedigt hij conservatieve, bijbelse waarden als de bescherming van het ongeboren leven, het bestaan van maar twee genders: man en vrouw, etc. Dat deed hij op kernachtige wijze, beetje ‘amerikaans’ misschien, maar vaak in debat als sterkste.
Hij zag Trump als degene die deze waarden in de samenleving terugbrengt en verdedigt.
Ik heb regelmatig een Youtube van hem bekeken, zijn debatvaardigheden en kernachtige argumentatie vind ik interssant.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
-
Goed dat je het meldt, ik kende hem niet en als eerste lees je dan toch even wat bij de reguliere media staat. Daar wordt helaas niet vermeldt of iemand opkomt voor conservatieve, Bijbelse waarden. In hoeverre Trump die waarden terugbrengt in de samenleving kun je over discussiëren maar deels doet Trump dat wel.Maanenschijn schreef: ↑Gisteren, 08:57 Hij is in mijn ogen meer dan alleen een Trump aanhanger. In veel dialogen met vooral studenten verdedigt hij conservatieve, bijbelse waarden als de bescherming van het ongeboren leven, het bestaan van maar twee genders: man en vrouw, etc. Dat deed hij op kernachtige wijze, beetje ‘amerikaans’ misschien, maar vaak in debat als sterkste.
Hij zag Trump als degene die deze waarden in de samenleving terugbrengt en verdedigt.
Ik heb regelmatig een Youtube van hem bekeken, zijn debatvaardigheden en kernachtige argumentatie vind ik interssant.
Op NOS las ik dat ook.
Ik begrijp haar woorden hier niet. Gezien de rest van het klagen over het maatschappelijk klimaat tov politiek, weet ik niet of ze met woorden doelt op Kirk's woorden. Dat gezegd hebbend kende ik Charlie Kirk alleen van sommige tweets waarin hij direct op politiek in ging en niet zozeer over family-values.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Ik ook. Wist zichzelf ontzettend goed uit te spreken en ging overal open en eerlijk de dialoog met iedereen aan. En verloor eigenlijk nooit op inhoud. Afschuwelijk nieuws.Maanenschijn schreef: ↑Gisteren, 08:57Hij is in mijn ogen meer dan alleen een Trump aanhanger. In veel dialogen met vooral studenten verdedigt hij conservatieve, bijbelse waarden als de bescherming van het ongeboren leven, het bestaan van maar twee genders: man en vrouw, etc. Dat deed hij op kernachtige wijze, beetje ‘amerikaans’ misschien, maar vaak in debat als sterkste.
-
Ik interpreteerde het dat in de politiek geen grote woorden ten aanzien van een tegenstander gebruikt moeten worden. Vooral niet om deze in diskrediet te brengen. In dat opzicht heeft zij gelijk en doen woorden ertoe.parsifal schreef: ↑Gisteren, 09:30Ik begrijp haar woorden hier niet. Gezien de rest van het klagen over het maatschappelijk klimaat tov politiek, weet ik niet of ze met woorden doelt op Kirk's woorden. Dat gezegd hebbend kende ik Charlie Kirk alleen van sommige tweets waarin hij direct op politiek in ging en niet zozeer over family-values.
De Telegraaf citeert zijn laatste bericht op X: een Bijbeltekst. Prachtig dat deze belijdenis door miljoenen mensen gelezen wordt.
https://www.telegraaf.nl/buitenland/wie ... 89304.html
Fides Quaerens Intellectum
Zit bij mij achter n betaalmuur.Anselmus schreef: ↑Gisteren, 10:19 De Telegraaf citeert zijn laatste bericht op X: een Bijbeltekst. Prachtig dat deze belijdenis door miljoenen mensen gelezen wordt.
Hij kwam ook op voor de recht om gewapend te zijn:
"Het is de moeite waard om elk jaar helaas een paar vuurwapendoden te moeten betalen, zodat we het Tweede Amendement kunnen gebruiken om onze andere door God gegeven rechten te beschermen", zei Charlie Kirk tijdens een optreden op 5 april 2023 op de campus van Awaken Church in Salt Lake City. "Dat is een verstandige deal."
-
Hij had controversiële en het schokt mij hoe sommige deze misbruiken. De reacties onder berichten van de NOS zijn schokkend. Reacties waar zijn dood terecht, verdient of zelf goed nieuws genoemd wordt, krijgen tientallen likes.KDD schreef: ↑Gisteren, 12:57Hij kwam ook op voor de recht om gewapend te zijn:
"Het is de moeite waard om elk jaar helaas een paar vuurwapendoden te moeten betalen, zodat we het Tweede Amendement kunnen gebruiken om onze andere door God gegeven rechten te beschermen", zei Charlie Kirk tijdens een optreden op 5 april 2023 op de campus van Awaken Church in Salt Lake City. "Dat is een verstandige deal."
- J.C. Philpot
Een zieke wereld waar we in leven.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.
George Whitefield
George Whitefield
Het geeft een helder inkijkje in de tolerantie van de 'toleranten'. Heel eng vind ik het.
Nou precies.Edelweiss schreef:Het geeft een helder inkijkje in de tolerantie van de 'toleranten'. Heel eng vind ik het.
Vrijheid van meningsuiting zijn we voor. Maar iemand die zegt wat we niet willen horen moet letterlijk monddood gemaakt worden.