Yeah right, keep on dreaming. Israel gunt de Palestijnen alle goeds? Dan zou ik m'n huiswerk nog maar eens over doen en ook wat andere bronnen raadplegen, andere bronnen dan wat de algoritmen jou voorschotelenWim Anker schreef: ↑Gisteren, 16:48Die zijn er niet. Israël gunt de Palestijnen alle goeds en heeft ze - decennia lang - meer gegund en verzorgd dan haar eigen burgers.
https://x.com/VividProwess/status/1958891911051161724 Zie ook dit.
"Hamas did not care about a homeland for the Palestinians. They just wanted to kill Israelis and make Israel uninhabitable"
Bezet gebied?
-
Re: Bezet gebied?
Vraag je eens af waarom de meeste Palestijnen voor 7 oktober liever in Israël werkten dan in Egypte? In Egypte worden ze gehaat vanwege de banden met de Moslim broederschap. Palestijnense arbeiders voelden zich veiliger in Israël.Amstelodamense schreef: ↑Gisteren, 18:57Yeah right, keep on dreaming. Israel gunt de Palestijnen alle goeds? Dan zou ik m'n huiswerk nog maar eens over doen en ook wat andere bronnen raadplegen, andere bronnen dan wat de algoritmen jou voorschotelenWim Anker schreef: ↑Gisteren, 16:48Die zijn er niet. Israël gunt de Palestijnen alle goeds en heeft ze - decennia lang - meer gegund en verzorgd dan haar eigen burgers.
"Hamas did not care about a homeland for the Palestinians. They just wanted to kill Israelis and make Israel uninhabitable"
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
- J.C. Philpot
Na de Israëlische aanval op hooggeplaatste Hamas-leden in Qatar dringen twee conclusies zich op: de Gazaoorlog zal voorlopig niet eindigen aan de onderhandelingstafel en Israël maakt zich nog dieper gehaat in het Midden-Oosten.
Aldus nu.nl. Triest, en helaas waar.
Aldus nu.nl. Triest, en helaas waar.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.
George Whitefield
George Whitefield
Denkend aan de beelden uit Qatar hoe de Hamasleiding live mee keek in Doha met 7 oktober en in aanbidding voor Allah neer vielen....
88% van de Gazastrook is plat gebombardeerd of plat gebuldozerd, 65000 doden en 125000 gewonden. 470000 Gazanen lijden catastrofale honger. Dagelijks worden er Palestijnen door Israëlische kolonisten weggetreitert. Maar gelukkig gunt Israël de Palestijnen alle goeds. Ik kan gerust slapen.Wim Anker schreef:Die zijn er niet. Israël gunt de Palestijnen alle goeds en heeft ze - decennia lang - meer gegund en verzorgd dan haar eigen burgers.
Verstuurd vanaf mijn motorola edge 50 fusion met Tapatalk
-
Ja, het is ongekend hoe reformatorisch Nederland de hand boven het hoofd van Israel houdt. Een soort carte blanche geeft. Ik kan er niet bij. Maar als je kritisch bent, wordt je weggezet als anti-semiet.Jeremiah schreef: ↑Gisteren, 21:3088% van de Gazastrook is plat gebombardeerd of plat gebuldozerd, 65000 doden en 125000 gewonden. 470000 Gazanen lijden catastrofale honger. Dagelijks worden er Palestijnen door Israëlische kolonisten weggetreitert. Maar gelukkig gunt Israël de Palestijnen alle goeds. Ik kan gerust slapen.Wim Anker schreef:Die zijn er niet. Israël gunt de Palestijnen alle goeds en heeft ze - decennia lang - meer gegund en verzorgd dan haar eigen burgers.
Wij hadden een paar weken geleden een preek over deze situatie. Van deze preek is mij met name de vraag bijgebleven of wij zijn als Lamech en ons 70 maal 7 willen wreken of dat ons als christen een andere houding past en mededogen moeten hebben met ieder mens dat in deze situatie lijdt (70x7 vergeven). Hierbij bedoelde de predikant de Palestijnen, maar ook de familieleden van de gijzelaars.
Dit zijn Hamas cijfers. Ik zou mij schamen om dit over te nemen maar jij blijkbaar niet. Triest hoe Hamas PR machine het blijkbaar heeft gewonnen.Jeremiah schreef: ↑Gisteren, 21:3088% van de Gazastrook is plat gebombardeerd of plat gebuldozerd, 65000 doden en 125000 gewonden. 470000 Gazanen lijden catastrofale honger. Dagelijks worden er Palestijnen door Israëlische kolonisten weggetreitert. Maar gelukkig gunt Israël de Palestijnen alle goeds. Ik kan gerust slapen.Wim Anker schreef:Die zijn er niet. Israël gunt de Palestijnen alle goeds en heeft ze - decennia lang - meer gegund en verzorgd dan haar eigen burgers.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
En je bent meteen tegen het bestaan van de staat Israël.Amstelodamense schreef: ↑Gisteren, 21:37Ja, het is ongekend hoe reformatorisch Nederland de hand boven het hoofd van Israel houdt. Een soort carte blanche geeft. Ik kan er niet bij. Maar als je kritisch bent, wordt je weggezet als anti-semiet.Jeremiah schreef: ↑Gisteren, 21:3088% van de Gazastrook is plat gebombardeerd of plat gebuldozerd, 65000 doden en 125000 gewonden. 470000 Gazanen lijden catastrofale honger. Dagelijks worden er Palestijnen door Israëlische kolonisten weggetreitert. Maar gelukkig gunt Israël de Palestijnen alle goeds. Ik kan gerust slapen.Wim Anker schreef:Die zijn er niet. Israël gunt de Palestijnen alle goeds en heeft ze - decennia lang - meer gegund en verzorgd dan haar eigen burgers.
Dat is een vervelend frame waardoor gesprek niet van de grond komt. Tegelijkertijd zorgt het ervoor dat degenen die dit frame graag gebruiken hun opvattingen kunnen rechtvaardigen: als de andere mening zo weggezet kan worden, is verder nadenken over je eigen opvattingen en de houdbaarheid daaarvan niet meer nodig.
Wat daarbij over het hoofd wordt gezien, is dat er mensen leven in de Palestijnse gebieden. Ik denk dat zij niet meer als medemensen gezien worden door de extremisten in Israel en in navolging daarvan door een groep van hun aanhangers in Refo-nederland.
Ik geloof dat die cijfers qua orde van grootte niet echt omstreden zijn. Eerder werd hier al aangegeven dat er relatief veel jonge mannen onder de doden zijn in de Hamas cijfers. Als Hamas echt op grote schaal de doden er bij fantaseert, dan hadden ze echt veel meer vrouwen en kinderen in hun statistieken kunnen toevoegen zonder het verdacht te maken.huisman schreef: ↑Gisteren, 22:26Dit zijn Hamas cijfers. Ik zou mij schamen om dit over te nemen maar jij blijkbaar niet. Triest hoe Hamas PR machine het blijkbaar heeft gewonnen.Jeremiah schreef: ↑Gisteren, 21:3088% van de Gazastrook is plat gebombardeerd of plat gebuldozerd, 65000 doden en 125000 gewonden. 470000 Gazanen lijden catastrofale honger. Dagelijks worden er Palestijnen door Israëlische kolonisten weggetreitert. Maar gelukkig gunt Israël de Palestijnen alle goeds. Ik kan gerust slapen.Wim Anker schreef:Die zijn er niet. Israël gunt de Palestijnen alle goeds en heeft ze - decennia lang - meer gegund en verzorgd dan haar eigen burgers.
Er is echt discussie mogelijk of Israel in zo'n lange oorlog in dichtbevolkt minder burgerdoden had kunnen veroorzaken, maar ik denk dat in dit geval de cijfers verdachtmaken niet echt helpt.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Deze cijfers zijn overal te vinden bij onafhankelijke te verifiëren bronnen. Jammer dat je niet de moeite neemt om dat te checken.huisman schreef:Dit zijn Hamas cijfers. Ik zou mij schamen om dit over te nemen maar jij blijkbaar niet. Triest hoe Hamas PR machine het blijkbaar heeft gewonnen.Jeremiah schreef: ↑Gisteren, 21:3088% van de Gazastrook is plat gebombardeerd of plat gebuldozerd, 65000 doden en 125000 gewonden. 470000 Gazanen lijden catastrofale honger. Dagelijks worden er Palestijnen door Israëlische kolonisten weggetreitert. Maar gelukkig gunt Israël de Palestijnen alle goeds. Ik kan gerust slapen.Wim Anker schreef:Die zijn er niet. Israël gunt de Palestijnen alle goeds en heeft ze - decennia lang - meer gegund en verzorgd dan haar eigen burgers.
Cijfers zijn verder niet zo relevant bij de beoordeling of het gelegitimeerd is. Israel heeft het volste recht de veiligheid voor haar burgers te garanderen. Al zou daarvoor elke Palestijn moeten worden geëlimineerd. Het is aan de Palestijnen om ervoor te zorgen dat het niet nodig is. En tot nu toe sterven ze liever dan Israel bestaansrecht gunnen.
En ook een Palestijn dient de gevolgen van zijn/haar eigen keuzen te dragen.
-
Vind dit echt een bizarre redenatie. Alsof Amerika het recht had om iedereen in Pakistan te doden omdat Osama bin Laden er zit. Of elke Oekraïner het recht heeft om iedere Rus te doden vanwege de aanval. Of elke Palestijn heeft het recht om iedere Israëliër te doden omdat kolonisten land inpikken wat niet van hen is. Lees nergens ook dat de Bijbel zulk geweld goed keurt, wel dat ze het scherp veroordeeld, zie ook de post van Merel.
Als de cijfers wel blijken te kloppen zijn ze niet relevant meer. Dat is makkelijk discussiëren!Wim Anker schreef: ↑Vandaag, 07:40 Cijfers zijn verder niet zo relevant bij de beoordeling of het gelegitimeerd is. Israel heeft het volste recht de veiligheid voor haar burgers te garanderen. Al zou daarvoor elke Palestijn moeten worden geëlimineerd. Het is aan de Palestijnen om ervoor te zorgen dat het niet nodig is. En tot nu toe sterven ze liever dan Israel bestaansrecht gunnen.
Uiteraard zijn cijfers wel relevant, zeker de zaken achter de cijfers. Het gaat namelijk ook voor proportionaliteit.
En ja, een groep Palestijnen is zo verhard en geradicaliseerd dat ze niets anders willen dan Israël vernietigen. En de exponent daarvan is Hamas, en de exponent daar weer van zijn de Hamas-leden in het veilige en luxe Qatar. Allemaal waar!
Maar dat geen Israël geen vrijbrief om heel Gaza plat te maken en iedereen weg te jagen. Dat is ook nog eens voedingsbodem voor de volgende oorlog en heeft niet zoveel meer te maken met de gijzelaars vrij te krijgen. Maar meer met de politieke toekomst van Netanyahu cs.
Alle kritiek, ook van bevriende naties en onafhankelijke instanties, moeten ons als Israël-liefhebbers wel wakker schudden inmiddels.
Dat de HAMAS cijfers onzin zijn weet elk weldenkend mens. Mij boeit het verder niet. Proportionaliteit (uitgelegd als 1 dode bij mij mag vergolden worden met 1 dode bij jouw, wat proportionaliteit niet betekend) is een wat moeilijk begrip wat zich slecht verenigt met doen wat nodig is.ZWP schreef: ↑Vandaag, 08:21Als de cijfers wel blijken te kloppen zijn ze niet relevant meer. Dat is makkelijk discussiëren!Wim Anker schreef: ↑Vandaag, 07:40 Cijfers zijn verder niet zo relevant bij de beoordeling of het gelegitimeerd is. Israel heeft het volste recht de veiligheid voor haar burgers te garanderen. Al zou daarvoor elke Palestijn moeten worden geëlimineerd. Het is aan de Palestijnen om ervoor te zorgen dat het niet nodig is. En tot nu toe sterven ze liever dan Israel bestaansrecht gunnen.
Uiteraard zijn cijfers wel relevant, zeker de zaken achter de cijfers. Het gaat namelijk ook voor proportionaliteit.
En ja, een groep Palestijnen is zo verhard en geradicaliseerd dat ze niets anders willen dan Israël vernietigen. En de exponent daarvan is Hamas, en de exponent daar weer van zijn de Hamas-leden in het veilige en luxe Qatar. Allemaal waar!
Maar dat geen Israël geen vrijbrief om heel Gaza plat te maken en iedereen weg te jagen. Dat is ook nog eens voedingsbodem voor de volgende oorlog en heeft niet zoveel meer te maken met de gijzelaars vrij te krijgen. Maar meer met de politieke toekomst van Netanyahu cs.
Alle kritiek, ook van bevriende naties en onafhankelijke instanties, moeten ons als Israël-liefhebbers wel wakker schudden inmiddels.
Onafhankelijke instanties zijn er verder niet veel en de VS - als enige echte vriend - doet het juiste!