Bezet gebied?

helma

Re: Bezet gebied?

Bericht door helma »

Er ligt een vreselijk oneerlijk voorstel ten gunste van Hamas.
Laten we kijken wie deze oorlog wil voortzetten.
ZWP

Bericht door ZWP »

helma schreef: Gisteren, 19:50 Er ligt een vreselijk oneerlijk voorstel ten gunste van Hamas.
Hamas misschien, maar de meeste (vrouwelijke) Gazanen niet, om over de kinderen maar niet te spreken…
helma

Bericht door helma »

helma schreef:Het aangrijpende is dat ze hun kinderen opvoeden om ook een held, een martelaar te zijn.
Dat is wat ze van jongsaf aan bijgebracht wordt.
De Joden moet je haten; en ook andere mensen die niet de Islam volgen.
Kinderen krijgen voornamen als 'Jihad'.

Iedere martelaar die sterft voor de Jihad is 'voorspraak' (Shafi) bij Allah voor 70 familieleden op de dag van het oordeel.
(Bron: De Hadith)
Ook kinderen die sterven tgv de Jihad tegen Israël. Dan is het niet zo moeilijk om ze in te zetten als menselijk schild...

Daarom zei Golda Meir:

"We kunnen het jullie vergeven dat jullie onze zonen gedood hebben, maar we kunnen het jullie nooit vergeven dat jullie ons gedwongen hebben jullie zonen te doden."

"Er zal geen vrede zijn in het Midden-Oosten totdat de Arabieren meer van hun kinderen houden dan ze de Joden haten."
Dan herhaal ik dit nog maar een keer..

In de youtube aflevering van Sandra Solomon die ik eerder in dit topic plaatste komt dit ook ter sprake.
Je kan helaas niet stellig zeggen dat de meeste burgers niet achter Hamas staan...

Sandra Solomon was born a Muslim in Ramallah under a different name and raised in Saudi Arabia before eventually moving to Canada, where she made the bold decision to leave Islam and convert to Christianity. In this powerful interview, she shares her personal journey of faith, her escape from religious oppression, and her outspoken fight against radical Islam. As the niece of Sakher Habash, a founding leader of the Palestinian Fatah movement and one of the architects of the Intifada, Sandra’s story is not only courageous but deeply intertwined with Middle Eastern history and politics.

https://youtu.be/TnUp_Im2CcM?si=oFjFjoL-RMe-P1n_
Jeremiah

Bericht door Jeremiah »

helma schreef: Gisteren, 19:50 Er ligt een vreselijk oneerlijk voorstel ten gunste van Hamas.
Hamas is toch akkoord met het huidige voorstel? Het nieuwe voorstel licht volgens mij dicht bij de eerdere voorstellen die Israël zelf heeft geinitieerd en geaccepteerd?
Amstelodamense

Bericht door Amstelodamense »

helma schreef: 06 sep 2025, 10:12
helma schreef:Tot aan 1948 woonden er Joden in Juda en Samaria.

Na het uitroepen van de staat Israel in 1948 vielen Arabische buurlanden Israel aan. Jordanië veroverde gedurende deze oorlog de Westelijke Jordaanoever en annexeerde het.
Jordanië wilde het gebied 'Judenrein' hebben en verdreef de Joodse bevolking .

Deze annexatie werd alleen door Verenigd Koninkrijk en Pakistan erkend.
In het internationale recht is geen enkele basis te vinden voor de annexatie van de Westelijke Jordaanoever door Jordanië.

In de Zesdaagse Oorlog (1967) veroverde Israel de Westelijke Jordaanoever op Jordanië terug.

En inderdaad maakt Jordanië ook geen aanspraak meer op het gebied.
Is dit een antwoord @Amstelodamense?
Wil jij hiermee aangeven dat de kolonisten dus terecht hun territorium uitbreiden op de Westbank? Hebben de Palestijnen (of Arabieren of hoe je die mensen ook wilt noemen die er ook al eeuwen leven) dan geen rechten?
Amstelodamense

helma schreef: Gisteren, 22:14
helma schreef:Het aangrijpende is dat ze hun kinderen opvoeden om ook een held, een martelaar te zijn.

Iedere martelaar die sterft voor de Jihad is 'voorspraak' (Shafi) bij Allah voor 70 familieleden op de dag van het oordeel.
Ook kinderen die sterven tgv de Jihad tegen Israël. Dan is het niet zo moeilijk om ze in te zetten als menselijk schild...

Daarom zei Golda Meir:

"We kunnen het jullie vergeven dat jullie onze zonen gedood hebben, maar we kunnen het jullie nooit vergeven dat jullie ons gedwongen hebben jullie zonen te doden."

"Er zal geen vrede zijn in het Midden-Oosten totdat de Arabieren meer van hun kinderen houden dan ze de Joden haten."

In de youtube aflevering van Sandra Solomon die ik eerder in dit topic plaatste komt dit ook ter sprake.
Je kan helaas niet stellig zeggen dat de meeste burgers niet achter Hamas staan...

Sandra Solomon was born a Muslim in Ramallah under a different name and raised in Saudi Arabia before eventually moving to Canada, where she made the bold decision to leave Islam and convert to Christianity. In this powerful interview, she shares her personal journey of faith, her escape from religious oppression, and her outspoken fight against radical Islam. As the niece of Sakher Habash, a founding leader of the Palestinian Fatah movement and one of the architects of the Intifada, Sandra’s story is not only courageous but deeply intertwined with Middle Eastern history and politics.

Vind het te makkelijk om de haat alleen neer te leggen bij de Arabieren. Andersom haten veel Israeli's ook de Arabieren en is er onderling veel wantrouwen en haat. Dat maakt het ook tot een bijna onmogelijk conflict.

Je gaat van mij niet horen dat ik de Palestijnen vrijpleit, maar het voluit vrijpleiten van de Israeli's voelt voor mij ook ongemakkelijk.

Ik heb vorige week de film Conspiracy gekeken die op HBO Max te vinden is. Als je dan ziet hoe het satanische plan tot stand is gekomen om Europa "Judenrein" te maken, bizar. Dus ik snap hun vechtlust wel, ze hebben altijd moeten knokken voor bestaansrecht. Maar hoe ze zich nu opstellen richting onschuldige burgers, snap ik echt niet.
Wim Anker

Bericht door Wim Anker »

Amstelodamense schreef: Vandaag, 13:13
helma schreef: Gisteren, 22:14

Daarom zei Golda Meir:

Vind het te makkelijk om de haat alleen neer te leggen bij de Arabieren. Andersom haten veel Israeli's ook de Arabieren en is er onderling veel wantrouwen en haat. Dat maakt het ook tot een bijna onmogelijk conflict.

Je gaat van mij niet horen dat ik de Palestijnen vrijpleit, maar het voluit vrijpleiten van de Israeli's voelt voor mij ook ongemakkelijk.

Ik heb vorige week de film Conspiracy gekeken die op HBO Max te vinden is. Als je dan ziet hoe het satanische plan tot stand is gekomen om Europa "Judenrein" te maken, bizar. Dus ik snap hun vechtlust wel, ze hebben altijd moeten knokken voor bestaansrecht. Maar hoe ze zich nu opstellen richting onschuldige burgers, snap ik echt niet.
De Palestijnen hebben - als volk - het recht verspeelt om buren van Israël te zijn. En het is terecht dat Israël dat nu gaat afdwingen.
Henk J

Bericht door Henk J »

Wim Anker schreef: Vandaag, 14:22 De Palestijnen hebben - als volk - het recht verspeelt om buren van Israël te zijn. En het is terecht dat Israël dat nu gaat afdwingen.
Wat is dan precies de 'endlosüng der Palästinafrage'?
Amstelodamense

En waarom hebben ze dat recht verspeelD?
Wim Anker

Bericht door Wim Anker »

Amstelodamense schreef: Vandaag, 14:36 En waarom hebben ze dat recht verspeelD?
Geen land hoeft buren te accepteren die hun bestaansrecht niet erkennen.
Wim Anker

Bericht door Wim Anker »

Henk J schreef: Vandaag, 14:30
Wim Anker schreef: Vandaag, 14:22 De Palestijnen hebben - als volk - het recht verspeelt om buren van Israël te zijn. En het is terecht dat Israël dat nu gaat afdwingen.
Wat is dan precies de 'endlosüng der Palästinafrage'?
Ergens anders gaan wonen.
Amstelodamense

Lijkt me heerlijk zo'n simpel wereldbeeld
Profesto

Bericht door Profesto »

Wim Anker schreef: Vandaag, 15:04
En hoe moeten de Palestijnen dan omgaan met degenen die het licht in hun ogen niet gunnen?
Jeremiah

Bezet gebied?

Bericht door Jeremiah »

Israël valt Hamas kopstukken in Qatar aan. Opmerkelijk en begrijpelijk, aan de ene kant heeft Netanyahu ze jarenlang in het zadel gehouden en vele miljoenen aan cash die kant op laten vliegen. Begrijpelijk dat men ze nu aanpakt om Hamas met wortel en tak uit te roeien.
Laatst gewijzigd door Jeremiah op 09 sep 2025, 16:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Wim Anker

Bericht door Wim Anker »

Profesto schreef: Vandaag, 16:25
Wim Anker schreef: Vandaag, 15:04
En hoe moeten de Palestijnen dan omgaan met degenen die het licht in hun ogen niet gunnen?
Die zijn er niet. Israël gunt de Palestijnen alle goeds en heeft ze - decennia lang - meer gegund en verzorgd dan haar eigen burgers.
https://x.com/VividProwess/status/1958891911051161724 Zie ook dit.
"Hamas did not care about a homeland for the Palestinians. They just wanted to kill Israelis and make Israel uninhabitable"
Plaats reactie