Praktisch gezien is een smartphone vrijwel onmisbaar. Voor mijn oma regel ik met regelmaat dingen, omdat ze geen smartphone. Inmiddels heb ik er eentje voor haar aangeschaft, maar op oude leeftijd is het vrij lastig om je nog die materie eigen te maken. Verder zal Mark Rutte ongetwijfeld een smartphone hebben gehad. Die boef gebruikte zijn Nokia met reden.MGG schreef: ↑Gisteren, 10:26Voor mijn werk is het onmisbaar.GG links schreef: ↑Gisteren, 10:12Hoezo is een smartphone onmisbaar ? Als je wilt kun je nog prima uit de voeten. Zie Mark Rutte.MGG schreef: ↑Gisteren, 10:08Ik deel je mening dat een smartphone een groter gevaar is. Het verschil is dat een smartphone bijna onmisbaar is en je prima zonder tv kan. Zeker als je hem alleen gebruikt als groot YouTube scherm. Tegelijkertijd merk ik in mijn omgeving dat het lastig is om tv gebruik tot zulke zaken te beperken. Programma's zoals bijvoorbeeld boer zoekt vrouw en b&b vol liefde worden vaak ook gekeken.JvW schreef: ↑Gisteren, 10:00
Ik zie 100x meer risico in die andere hardware dan in die tv. Als de tv aan staat kan iedereen meekijken, op de smartphones is het lekker privé. Onze kinderen vragen echt zelden of ze tv mogen kijken. De tv wordt meer gebruikt als groot youtube-scherm, bijvoorbeeld afgelopen zaterdag om mee te kijken met de Jij Daar avond in Goes.
Privé zou het kunnen. Bankzaken en contacten kunnen via de computer. Geen internet is in theorie een optie. Dat zou wel betekenen dat ik moet stoppen met vrijwilligerswerk.
Overigens hoor ik in de kerk vrijwel nooit meer iets over de televisie. Vaker wordt gewaarschuwd voor de invloed van de smartphone. En terecht.