(Straat)evangelisatie
Re: (Straat)evangelisatie
Ik vind dat wel heel goed. Maar dan moet de bezinning ook wel in de kerkenraad plaatsvinden. Als een kerkenraad bij uitvaarten een beleid voert waar de kinderen bij wijze van spreken spontaan ongelovig van worden, is het dweilen met de kraan open om een evangelist aan te stellen. Ik zou daar geen geld aan uitgeven in zo'n geval.
Inzetten op social media is effectiever dan een aparte evangelisatiegroep opzetten. Mijn mening hoor. En sterke website, een Instagram-account en eventueel YouTube vormen een laagdrempelige ingang (digitale brug) tot de kerk. Neem een speciaal iemand aan, die verslag van de preek deelt, etc.
Op straat ontmoet je veel voorbijgangers met vragen.
Tijdens het waken hebben we sinds corona opmerkelijk veel vragen over het geloof en delen we iedere keer wel bijbels /bijbel-app sleutelhangers uit.
Inloophuizen doen het ook goed. Nogal wat mensen in Veenendaal gaan ze allemaal af. Elk dagdeel een andere. Er is veel eenzaamheid.
Tijdens het waken hebben we sinds corona opmerkelijk veel vragen over het geloof en delen we iedere keer wel bijbels /bijbel-app sleutelhangers uit.
Inloophuizen doen het ook goed. Nogal wat mensen in Veenendaal gaan ze allemaal af. Elk dagdeel een andere. Er is veel eenzaamheid.
Dat laatste zeker.
Het blijft een bijzonder fenomeen: weinig avondmaalgangers, nog minder mensen met zekerheid des geloofs, maar wel evangeliseren.