Hoe was je zondag [2]?

huisman

Re: Hoe was je zondag [2]?

Bericht door huisman »

Marijn_M schreef: Gisteren, 16:54 Ik bleef thuis. Deed een korte bijbelstudie en hield me rustig.
Ben benieuwd naar jullie zondag.
Of het mooi/goed/fijn/etc was.
Of niet.
Was goed. Twee vervolgpreken uit het Bijbelboek Jozua. ‘s morgens over het erfdeel van Levi (Jozua 13) ‘s middags over Kaleb (Jozua 14) en bediening van de doop.

Tweemaal een (over)volle kerk. Trouwens verheugend dat dit van voor veel kerken uit diverse kerkverbanden in onze omgeving geldt dat het erg vol zit.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Terri

Bericht door Terri »

Wij hadden ook een mooie preek. Thema: God is goed.
Leerzaam, hoe is ons Godsbeeld? En verwar wat God doet, niet met wie God is.
J.C. Philpot

Bericht door J.C. Philpot »

Marijn_M schreef: Gisteren, 16:54 Ik bleef thuis. Deed een korte bijbelstudie en hield me rustig.
Of niet.
Vanwege persoonlijke omstandigheden? Of was er een predikant die niet schriftgetrouw is?

Gewoon nieuwschierig naar de achtergrond.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
helma

Bericht door helma »

Marijn_M schreef:Ik kijk ook terug op een fijne dienst. Voordat het Heilig Avondmaal bediend werd zongen we:

Leer mij, o Heer', uw lijden recht betrachten,
in deze zee verzinken mijn gedachten:
o liefde die, om zondaars te bevrijden,
zo zwaar moest lijden.

...

Daar Ge U voor mij hebt in de dood gegeven,
hoe zou ik naar mijn eigen wil nog leven?
Zou ik aan U voor zulk een bitter lijden
mijn hart niet wijden?

Laat mij, o Heer', Uw wond're wijsheid prijzen,
dwaasheid en ergernis voor wereldwijzen,
laat mij Uw kruis dat sterken zwakheid noemen
als sterkte roemen.

Ik had wel meegeschreven met de preek maar kan mijn aanttekening bijna niet teruglezen. IN iedergeval wel Galaten 2:20. Ik ben met Christus gekruist; en ik leef, doch niet meer ik, maar Christus leeft in mij; en hetgeen ik nu in het vlees leef, dat leef ik door het geloof des Zoons van God, Die mij liefgehad heeft, en Zichzelven voor mij overgegeven heeft. Daar ging de preek niet over, die ging over de kruisinging zelf. Maar aan het eind werd deze tekst aangehaald.

En ook wel de vraag: Leef ik in de Zoon.
Toen dacht ik, is toch andersom? Leef Hij in mij. Zie Galaten.
Het is donderdag. Maar ik denk er toch nog over na.
OOk over de liederen die we zongen.
Prachtig lied! Zeker rondom het Heilig avondmaal.
Bertiel

Bericht door Bertiel »

Gisterenmorgen met de kinderen thuis geluisterd terwijl mijn vrouw naar kerk was. Verder in Jakobus, hoofdstuk 5: 7-11 (ook Job 42 werd gelezen)
Gisteravond Catechismus zondag 31 de eerste 2 vragen, Mattheus 16 werd een deel uit gelezen.

Gisterochtend was scherp, gisteravond separerend, toch een goede zondag gehad.
Met twee kinderen op de dag nadat ze hun verjaardag hebben gevierd, was sub optimaal luisteren zeg maar...
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Marijn_M

Bericht door Marijn_M »

J.C. Philpot schreef: Gisteren, 18:29
Of niet.
Vanwege persoonlijke omstandigheden? Of was er een predikant die niet schriftgetrouw is?

Gewoon nieuwschierig naar de achtergrond.
Ik was erg moe.
Martijn

Bericht door Martijn »

Bertiel schreef: Gisteren, 19:28 Gisterenmorgen met de kinderen thuis geluisterd terwijl mijn vrouw naar kerk was. Verder in Jakobus, hoofdstuk 5: 7-11 (ook Job 42 werd gelezen)
Gisteravond Catechismus zondag 31 de eerste 2 vragen, Mattheus 16 werd een deel uit gelezen.

Gisterochtend was scherp, gisteravond separerend, toch een goede zondag gehad.
Met twee kinderen op de dag nadat ze hun verjaardag hebben gevierd, was sub optimaal luisteren zeg maar...
Wij hadden jullie predikant gisteren met dezelfde preek.
Schriftlezing: Jakobus 5:7-12 en Job 42
Kern tekst: Jakobus 5:7 en 8
Thema: Geduld in het lijden
I. De landman wacht
II. Want de Heere zal komen

Gisteravond onze eigen predikant:
Schriftlezing: Ezechiel 36: 16-38
Preekstof: Zondag 47 HC
Thema: Uw Naam worde geheiligd.

2 duidelijke preken. Dankbaar voor wat iedere keer weer wordt aangereikt in de prediking.
aggieoudje

Bericht door aggieoudje »

- Ochtenddienst Ds. J.A.W. Verhoeven, met preek over Genesis 1: 9 t/m 13 De 3e scheppingsdag.

- Avonddienst ons oud gemeentelid Ds. H. Markus uit Leerdam, preek over Handelingen 18: 9 en 10 En de Heere zei 's nachts door een visioen tegen Paulus: Wees niet bevreesd, maar spreek en zwijg niet, want Ik ben met u en niemand zal de hand aan u slaan om u kwaad te doen, want Ik heb veel volk in deze stad.

Helaas was de concentratie er niet zo, het was ontzettend warm in de kerk(en daar kan ik echt niet tegen) en de dominee preekte zo warrig dat ik al snel de draad kwijt was. Maar opeens had hij mijn aandacht te pakken toen hij herinneringen op haalde aan wijlen Ds. C.A. Korevaar uit Rotterdam die vroeger heel veel voorging in onze gemeente en ook een tijdje hulp/consulent was. (Mijn oudste broer is door hem gedoopt) Als kind vond ik dat zo'n lieve dominee, ik schijn wel eens gezegd te hebben dat ik hem wel als mijn opa wilde(ik heb zelf mijn eigen opa's nooit gekend) Warme herinneringen aan deze dominee en ds Markus dus duidelijk ook.
Bewaar mijn ziel en red mij; laat mij niet beschaamd worden, want tot U heb ik de toevlucht genomen. (Psalm25:20, Belijdenistekst)
Plaats reactie