Wat is in dit verband 'bijbelse exclusiviteit'? Staat er in de bijbel dat we alleen zijn in het heelal?-DIA- schreef: ↑17 apr 2025, 23:16 Leven op een andere planeet.
Geloven we het? Voor de NOS was het blijkbaar groot nieuws.
Als er al leven zou zijn elders in het heelal, waartoe zou dat zijn en wat zouden wij als mensen op deze aarde daarmee kunnen?
Zoekt men hier niet veel meer iets om de Bijbelse exclusiviteit mee in twijfel te trekken?
Waarom is men anders enthousiast! Ik geloof dat dit zeker meespeelt.
De tijd waarin wij leven
Re: De tijd waarin wij leven
- J.C. Philpot
- Berichten: 10405
- Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08
Re: De tijd waarin wij leven
Dit weekend gingen overwegend vrouwen de straat op, om te protesteren tegen moorden op vrouwen ("femicide" heet dat tegenwoordig). Net zoals enkele jaren geleden ("black live matters") men de straat opging om te protesteren tegen (politie)moord op Afro-amerikanen.
Het resultaat van het totaal doorgeslagen cultuur-marxisme en wokisme, dat de samenleving indeelt in groepen van onderdrukkers en gemarginaliseerde groepen die onderdrukt zouden worden.
Bij zo'n protest denk ik: kunnen we niet gewoon opkomen voor het leven van ieder mens, ongeacht sociale of etnische groep?
Het resultaat van het totaal doorgeslagen cultuur-marxisme en wokisme, dat de samenleving indeelt in groepen van onderdrukkers en gemarginaliseerde groepen die onderdrukt zouden worden.
Bij zo'n protest denk ik: kunnen we niet gewoon opkomen voor het leven van ieder mens, ongeacht sociale of etnische groep?
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.
George Whitefield
George Whitefield
Re: De tijd waarin wij leven
En vooral het opkomen voor het ongeboren leven wordt als een probleem genzien...J.C. Philpot schreef: ↑01 sep 2025, 11:54 Dit weekend gingen overwegend vrouwen de straat op, om te protesteren tegen moorden op vrouwen ("femicide" heet dat tegenwoordig). Net zoals enkele jaren geleden ("black live matters") men de straat opging om te protesteren tegen (politie)moord op Afro-amerikanen.
Het resultaat van het totaal doorgeslagen cultuur-marxisme en wokisme, dat de samenleving indeelt in groepen van onderdrukkers en gemarginaliseerde groepen die onderdrukt zouden worden.
Bij zo'n protest denk ik: kunnen we niet gewoon opkomen voor het leven van ieder mens, ongeacht sociale of etnische groep?
Overigens, Dolle Mina lijkt weer opgestaan, en als we het leven nagaan aan wie ze zich wensen te spiegelen, dan is Wilhemina Drucker niet bepaald een voorbeeld voor een christen om na te volgen.
© -DIA- 33.965 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Re: De tijd waarin wij leven
toch mogen we geweld tegen vrouwen niet bagitalliseren. Ik sprak wat studentes die op kamers wonen in Delft of in Leiden en die hebben er wel degelijk last van en het is goed dat dit probleem aangekaart wordt.
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Re: De tijd waarin wij leven
Inderdaad. Ik vind die reacties van Dia en Philpot wel een beetje ongepast.
Re: De tijd waarin wij leven
Eens. Dit is werkelijk te gek voor woorden. In een samenleving waarin vrouwen vaak door een man moeten worden thuisgebracht omdat het gevaarlijk is om 's nachts alleen te fietsen, is het gek om aandacht voor één specifiek probleem af te wijzen.
Re: De tijd waarin wij leven
En toch wensen we op te komen voor het ongeboren leven.
© -DIA- 33.965 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Re: De tijd waarin wij leven
Zeker, en helemaal nu bekend is geworden dat tijdens de tocht in Maastricht deelnemende dames werden uitgescholden voor dames van lichte zeden (uiteraard in iets minder mooie bewoordingen), bespuugd en in hun billen werden geknepen. Daaruit blijkt maar weer hoe broodnodig die aandacht - helaas - is.
Je zou de heren die dit op hun geweten hebben haast bedanken dat ze laten zien hoe relevant de demonstraties zijn.
Dat kan in mijn optiek overigens prima bestaan naast pro-life demonstraties (of welk woord hier nu werkelijk bij past).
- J.C. Philpot
- Berichten: 10405
- Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08
Re: De tijd waarin wij leven
Ik verbied niemand om voor zijn subgroep op te komen. Voor mij is echter elke moord verschrikkelijk. Over welk geslacht of ras het ook gaat.
In de periode 2017-2021 zijn in NL 215 vrouwen en 434 mannen om het leven gebracht door moord of doodslag. Van de om het leven gebrachte vrouwen heeft de politie bij 96% de (vermoedelijke) dader in beeld. Bij de mannelijke slachtoffers is dat minder: 83%.
Zo bezien zou er ook genoeg reden zijn om de straat op te gaan om te protesteren tegen "mannenmoord". Ik zou echter niet weten waarom ik dat zou moeten doen, en niet tegelijkertijd op zou moeten komen voor vrouwen.
Nogmaals: iedereen is vrij om de samenleving in subgroepen in te delen. Maar voor mij telt ieder leven.
In de periode 2017-2021 zijn in NL 215 vrouwen en 434 mannen om het leven gebracht door moord of doodslag. Van de om het leven gebrachte vrouwen heeft de politie bij 96% de (vermoedelijke) dader in beeld. Bij de mannelijke slachtoffers is dat minder: 83%.
Zo bezien zou er ook genoeg reden zijn om de straat op te gaan om te protesteren tegen "mannenmoord". Ik zou echter niet weten waarom ik dat zou moeten doen, en niet tegelijkertijd op zou moeten komen voor vrouwen.
Nogmaals: iedereen is vrij om de samenleving in subgroepen in te delen. Maar voor mij telt ieder leven.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.
George Whitefield
George Whitefield
Re: De tijd waarin wij leven
bij de mannen is het merendeel afrekeningen in het criminele circuit.
bij vrouwen is het merendeel in familieverband of tijdens misbruik
een heel ander iets
bij vrouwen is het merendeel in familieverband of tijdens misbruik
een heel ander iets
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Re: De tijd waarin wij leven
@J.C.P: ik begrijp je onderliggende gedachte denk ik wel.
ik ben evengoed dankbaar dat er de laatste jaren véél meer aandacht is gekomen voor de mentale gezondheid van mannen, maar ook voor die mannen die slachtoffer zijn geworden van huiselijk geweld en in een blijf-van-mijn-lijf-huis moeten verblijven. Daar werd/wordt nog veel te vaak lacherig over gedaan, ook door vrouwen, wat ik werkelijk schandalig vind.
ik ben evengoed dankbaar dat er de laatste jaren véél meer aandacht is gekomen voor de mentale gezondheid van mannen, maar ook voor die mannen die slachtoffer zijn geworden van huiselijk geweld en in een blijf-van-mijn-lijf-huis moeten verblijven. Daar werd/wordt nog veel te vaak lacherig over gedaan, ook door vrouwen, wat ik werkelijk schandalig vind.
Re: De tijd waarin wij leven
Het is opmerkelijk dat de American Medical Association tijdens haar jaarlijkse bijeenkomst in 2025 haar verzet tegen eufemisme bij zelfdoding herhaalde en weigerde de manipulatieve term ‘medische hulp bij sterven’ te gebruiken.
Re: De tijd waarin wij leven
En afgezien van moorden: iedere vrouw heeft in haar leven weleens met ongewenst seksueel fysiek gedrag te maken gehad (dus nog los van nageroepen worden, of vieze berichtjes krijgen). Dat is echt raar. Wat bezielt die mannen?
En meteen gaat het richting victim blaming: eigen schuld, je fietste wel heel laat 's avonds nog rond. Eigen schuld, je droeg een kort rokje. Eigen schuld, je kletste een poosje met een man en dan weet je dat hij daarna aan je zit. Ik hoorde het pas nog, van een vrouw: X werd lastiggevallen op die hardlooproute. Maar ja, ze vraagt er ook wel om, zoals ze erbij loopt: een soort sportbh met een heel kort broekje. Néé, ze vraagt er niet om. Je vraagt er pas om als je er om vraagt. En er is geen vrouw die het prettig vindt als een onbekende man tussen haar benen graait, in haar billen knijpt of haar borsten te pakken neemt, om van (veel) erger nog maar niet te spreken.
En ja, ik vind het raar als een 17-jarig meisje om half vier 's nachts rondfietst.
Ik vind het raar om in niet veel meer dan een bh en broekje rond te rennen.
Ik vind die ultrakorte rokjes heel raar. Niet ieder deel van je lichaam is bedoeld voor de ogen van Jan en alleman.
Maar nooit zijn die dingen een reden om grensoverschrijdend gedrag goed te praten of te bagatelliseren.
Re: De tijd waarin wij leven
Nee, bij mannen is ongeveer een achtste een afrekening in het criminele circuit. 7/8 dus niet.
Waar ik een beetje moe van word, is de gedachte dat vooral vrouwen slachtoffer zijn. Dat is niet het geval. Dat mannen meestal de dader zijn, is iets heel anders. Ja, soms heb je het als man makkelijker, bijvoorbeeld omdat je sterker bent. Maar een vrouw komt over het algemeen veel makkelijker weg met zwartrijden. De ene vrouw wordt wel nageroepen, de ander zelden of nooit. Ja, over het algemeen worden vrouwen veel vaker nageroepen, maar dat geldt ook voor mannen met autisme of voor Joodse mannen, om maar eens wat te noemen. Daarmee bagatelliseer ik niets; ik geef alleen aan dat de oorzaken complexer zijn.
Re: De tijd waarin wij leven
Ja, een vrouw met een kort rokje wordt eerder nageroepen dat ze een hoer is dan een vrouw in een niqaab.Philip schreef: ↑01 sep 2025, 18:41Nee, bij mannen is ongeveer een achtste een afrekening in het criminele circuit. 7/8 dus niet.
Waar ik een beetje moe van word, is de gedachte dat vooral vrouwen slachtoffer zijn. Dat is niet het geval. Dat mannen meestal de dader zijn, is iets heel anders. Ja, soms heb je het als man makkelijker, bijvoorbeeld omdat je sterker bent. Maar een vrouw komt over het algemeen veel makkelijker weg met zwartrijden. De ene vrouw wordt wel nageroepen, de ander zelden of nooit. Ja, over het algemeen worden vrouwen veel vaker nageroepen, maar dat geldt ook voor mannen met autisme of voor Joodse mannen, om maar eens wat te noemen. Daarmee bagatelliseer ik niets; ik geef alleen aan dat de oorzaken complexer zijn.
Maar in beide gevallen is het volstrekt fout om een vrouw na te roepen dat ze een hoer is.
Er is geen oorzaak voor naroepen, voor ongewenste seksueel getinte berichten sturen, voor het ongewenst aan iemand zitten, voor wat dan ook. Al loopt die vrouw naakt rond, dan nog blijf je van haar af. En je geeft haar een jas.
Wat het zwartrijden hiermee te maken heeft, snap ik niet helemaal.