Haamstede Conferentie

huisman

Re: Haamstede Conferentie

Bericht door huisman »

Bourdon16 schreef: Vandaag, 09:07
Posthoorn schreef: Vandaag, 08:45 Wie Aslan is, weet ik niet en het onderschrift van Parsifal heb ik nooit begrepen. :)
Je bent niet de enige:).

Ik verbaas mij zeer over jullie onwetendheid. Ik weet niet of er een politieke partij het in zijn verkiezingsprogramma heeft opgenomen maar de kronieken van Narnia zou verplichte literatuur moeten zijn. Net als ‘In de ban van de ring’ trouwens.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

huisman schreef: Vandaag, 09:20
Posthoorn schreef: Vandaag, 08:45 Wie Aslan is, weet ik niet en het onderschrift van Parsifal heb ik nooit begrepen. :)

Ik verbaas mij zeer over jullie onwetendheid. Ik weet niet of er een politieke partij het in zijn verkiezingsprogramma heeft opgenomen maar de kronieken van Narnia zou verplichte literatuur moeten zijn. Net als ‘In de ban van de ring’ trouwens.
Waarom die laatste?
Vrouwke

Bericht door Vrouwke »

Via Digibron is dat stuk van Mackey nog te lezen:
https://www.digibron.nl/viewer/collecti ... 7ffe2ee08f
De HEERE is goed, Zijn goedertierenheid is in der eeuwigheid, en Zijn getrouwheid van geslacht tot geslacht..!
‭‭
Posthoorn

Bericht door Posthoorn »

huisman schreef: Vandaag, 09:20 Ik verbaas mij zeer over jullie onwetendheid. Ik weet niet of er een politieke partij het in zijn verkiezingsprogramma heeft opgenomen maar de kronieken van Narnia zou verplichte literatuur moeten zijn. Net als ‘In de ban van de ring’ trouwens.
De enige verplichte literatuur is de Bijbel. Ik heb geen enkele behoefte om De Kronieken van Narnia of In de ban van de ring te gaan lezen. Dan maar acultureel. :huhu :yahoo
huisman

Bericht door huisman »

Zeeuw schreef: Vandaag, 09:21

Waarom die laatste?
Ook een christelijke allegorie waar je veel van kan leren. Verder een buitengewoon kunstig geregisseerd verhaal geschreven in een prachtige stijl. Ik vind deze boeken kunst.

Nu ken ik trouwens genoeg mensen die een allegorie moeilijk kunnen vatten. Vaak rationele denkers. Dan zijn deze boeken niet aan je besteed.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
huisman

Bericht door huisman »

Posthoorn schreef: Vandaag, 09:26
huisman schreef: Vandaag, 09:20 Ik verbaas mij zeer over jullie onwetendheid. Ik weet niet of er een politieke partij het in zijn verkiezingsprogramma heeft opgenomen maar de kronieken van Narnia zou verplichte literatuur moeten zijn. Net als ‘In de ban van de ring’ trouwens.
De enige verplichte literatuur is de Bijbel. Ik heb geen enkele behoefte om De Kronieken van Narnia of In de ban van de ring te gaan lezen. Dan maar acultureel. :huhu :yahoo
Mag hoor. Is het het genre dat je tegenhoudt? Ik ken mensen die dit ook hebben bij bv. de Christenreis. Het past gewoon niet bij ze.
Bertiel

Bericht door Bertiel »

ondertussen aan het luisteren naar de lezing van ds Kieviet over Kohlbrugge. Indrukwekkend! En het verslag in het RD is wel erg summier en éénzijdig.
Ook benieuwd naar de complete lezingen van ds P den Ouden. Het hiervoor gedeelde citaat, laat precies zien waarom het rechtse gedeelte van refo NL niet aanwezig is.
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Vrouwke

Bericht door Vrouwke »

Misschien luisteren die stilletjes thuis terug..
De HEERE is goed, Zijn goedertierenheid is in der eeuwigheid, en Zijn getrouwheid van geslacht tot geslacht..!
‭‭
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

huisman schreef: Vandaag, 09:28
Zeeuw schreef: Vandaag, 09:21

Waarom die laatste?
Ook een christelijke allegorie waar je veel van kan leren. Verder een buitengewoon kunstig geregisseerd verhaal geschreven in een prachtige stijl. Ik vind deze boeken kunst.

Nu ken ik trouwens genoeg mensen die een allegorie moeilijk kunnen vatten. Vaak rationele denkers. Dan zijn deze boeken niet aan je besteed.
Ik lees 'in de ban van de ring' ieder jaar wel. Ik heb een soort uitgebreide editie met bijlagen van heel veel bladzijden. Maar inderdaad, er zijn ook veel mensen die er echt helemaal niks mee hebben.
huisman

Bericht door huisman »

Bertiel schreef: Vandaag, 09:34 ondertussen aan het luisteren naar de lezing van ds Kieviet over Kohlbrugge. Indrukwekkend! En het verslag in het RD is wel erg summier en éénzijdig.
Ook benieuwd naar de complete lezingen van ds P den Ouden. Het hiervoor gedeelde citaat, laat precies zien waarom het rechtse gedeelte van refo NL niet aanwezig is.
Ik zag o.a, ds. A.A. Egas op de groepsfoto staan. Die wordt door sommigen op dit forum geframed als uiterts rechts. Ben blij dat dit frame nu uit de wereld is. :OO3 ds. J.M.J. Kieviet is bestuurslid van Bewaar het Pand ook zo’n organisatie die op dit forum geframed wordt als uiterst rechts. Ook nu bewezen als een onwaarachtig frame.
Bertiel

Bericht door Bertiel »

sorry Huisman, maar er zit toch wel verschil tussen BWP en de leer van de GGiN of rechts GG
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

huisman schreef: Vandaag, 09:44 Ik zag o.a, ds. A.A. Egas op de groepsfoto staan. Die wordt door sommigen op dit forum geframed als uiterts rechts. Ben blij dat dit frame nu uit de wereld is. :OO3 ds. J.M.J. Kieviet is bestuurslid van Bewaar het Pand ook zo’n organisatie die op dit forum geframed wordt als uiterst rechts. Ook nu bewezen als een onwaarachtig frame.
Natuurlijk is BhP wel uiterst rechts in de CGK, en ook in het brede spectrum van de wereldwijde kerk. Er is echter nog een handvol mensen in andere kerken die zich ter rechterzijde van BhP bevinden.
Bertiel

Bericht door Bertiel »

huisman schreef: Vandaag, 09:32 Ik verbaas mij zeer over jullie onwetendheid. Ik weet niet of er een politieke partij het in zijn verkiezingsprogramma heeft opgenomen maar de kronieken van Narnia zou verplichte literatuur moeten zijn. Net als ‘In de ban van de ring’ trouwens.
ik heb de ban een keer of 6 gelezen, en nu kom ik er niet meer door. Narnia nog maar 1 x gelezen, zodra de meiden wat ouder zijn begin ik weer, maar dan hardop!
Ad Anker
Moderator

Bericht door Ad Anker »

Ik vind dat verplichte ingewikkeld. Ik heb dáárom Narnia aangeschaft, omdat het moest blijkbaar. Maar ik kom er eigenlijk niet doorheen. Dus zo'n aanhaling in een preek zou mij helemaal niets zeggen.

En om on topic te zijn: dat citaat van ds. den Ouden is heel treffend. Die lezing zal ik nog eens luisteren.
huisman

Bericht door huisman »

Bertiel schreef: Vandaag, 09:46 sorry Huisman, maar er zit toch wel verschil tussen BWP en de leer van de GGiN of rechts GG
Dat hoef je mij niet te vertellen. Ik schreef ook over frames die ik over ons ‘Panders’ regelmatig voorbij zie komen op dit geweldige forum.
Plaats reactie