Een kabinet van PVV, VVD, NSC en BBB

Job

Re: Een kabinet van PVV, VVD, NSC en BBB

Bericht door Job »

Ad Anker schreef: Gisteren, 11:04
Job schreef: Gisteren, 08:58 Vandaag weer een spoeddebat in de Tweede Kamer. Waar is de tijd gebleven dat politieke crises spannend waren? Dan baalde ik eigenlijk als ik moest werken en het niet live kon volgen. Heb het dan over de beginjaren Rutte. Met z'n allen naar een deur staren bijvoorbeeld. Nu rijgen de crises zich aaneen. Bovendien hebben we ter rechter- (Wilders) en ter linkerzijde (Van Baarle, Ouwehand, in mindere mate Dijk) zulke schreeuwers in het parlement dat het soms niet meer om aan te gluren is. Jammer, die tijd van een arena waarin politiek bloed geroken werd maar er toch behoedzaam te werk werd gegaan lijken we achter ons te hebben gelaten.
Dat is jouw perceptie van een crisis. Je bent daarin een kind van de tijd, waarin klimaat-, stikstof-, woon-, energie- en andersoortige crises aan de orde van de dag zijn.
Ik ben vrij, ik kijk dus mee.
Veel plezier!
refo

Bericht door refo »

Job schreef: Gisteren, 08:58 Vandaag weer een spoeddebat in de Tweede Kamer. Waar is de tijd gebleven dat politieke crises spannend waren? Dan baalde ik eigenlijk als ik moest werken en het niet live kon volgen. Heb het dan over de beginjaren Rutte. Met z'n allen naar een deur staren bijvoorbeeld. Nu rijgen de crises zich aaneen. Bovendien hebben we ter rechter- (Wilders) en ter linkerzijde (Van Baarle, Ouwehand, in mindere mate Dijk) zulke schreeuwers in het parlement dat het soms niet meer om aan te gluren is. Jammer, die tijd van een arena waarin politiek bloed geroken werd maar er toch behoedzaam te werk werd gegaan lijken we achter ons te hebben gelaten.
Schreeuwen is niet hetzelfde als ongelijk hebben.
Job

Bericht door Job »

refo schreef: Gisteren, 11:35
Schreeuwen is niet hetzelfde als ongelijk hebben.
Dat klopt, maar het zet de zender wel op achterstand. Bij mij wel, tenminste.
Profesto

Bericht door Profesto »

Ik weet niet wat jij schreeuwen noemt, maar bijvoorbeeld Ouwehand vind ik altijd heel gedecideerd, duidelijk en uitgesproken haar standpunten verwoorden. Ik vind dat geen schreeuwen.
Misschien vind je vooral dat ze schreeuwt omdat je het niet met haar eens bent?
Ad Anker
Moderator

Bericht door Ad Anker »

Oké, ik heb echt een afkeer van haar valse toon. Zal dat alleen komen omdat ik het met haar niet eens ben?
Wim Anker

Bericht door Wim Anker »

Baudet had weer de beste bijdrage. Wilders de op een na beste. (Al heeft t'ie politiek goede zaken gedaan, vooral ook met katalysator van Baarle in z'n kielzog.
Ad Anker
Moderator

Bericht door Ad Anker »

Baudet was een frisse afsluiter inderdaad.
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

Ad Anker schreef: Gisteren, 13:26 Oké, ik heb echt een afkeer van haar valse toon. Zal dat alleen komen omdat ik het met haar niet eens ben?
Nee. Ooit was het best een leuk partijtje, beetje wereldvreemd met al de aandacht voor de dieren, maar best prima. Maar inmiddels is het een soort tussenvorm van Denk, D66, GL/PvdA en nog wat stromingen, waarbij de mening/het standpunt op een wat snerende manier wordt geduid. Ik zie de meerwaarde van deze partij totaal niet meer.
Bourdon16

Bericht door Bourdon16 »

Nu wil Timmermans weer een tijdlijn.
Ga toch eens aan de slag met z'n allen.
Precies zoals Baudet zei.
refo

Bericht door refo »

Het was destijds beter geweest als Omtzigt een functie elders had gekregen.
Posthoorn

Bericht door Posthoorn »

Ad Anker schreef: Gisteren, 13:26 Oké, ik heb echt een afkeer van haar valse toon. Zal dat alleen komen omdat ik het met haar niet eens ben?
Nee, ik vind haar ook een heel nare manier van communiceren hebben.
Ad Anker
Moderator

Bericht door Ad Anker »

refo schreef: Gisteren, 17:45 Het was destijds beter geweest als Omtzigt een functie elders had gekregen.
Dat denk ik ook. NSC heeft vandaag toch wel de laatste zetels verspeeld. Wat een vertoning.
huisman

Bericht door huisman »

Ad Anker schreef: Gisteren, 22:08
refo schreef: Gisteren, 17:45 Het was destijds beter geweest als Omtzigt een functie elders had gekregen.
Dat denk ik ook. NSC heeft vandaag toch wel de laatste zetels verspeeld. Wat een vertoning.
Dat denk ik ook i.p.v. 0 zetels zakken ze naar -10. Mevr van Vroonhoven heeft het laatste kansje op een zetel weggegooid.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Plaats reactie