Ik trek niks in en kom nergens op terug. Nu klets je wel vaker onzin, maar het lijkt nu bewust en dan is het liegen. Jammer dat het zo moet.Profesto schreef: ↑Gisteren, 13:38Je kunt natuurlijk je keutel weer intrekken, maar het doel van je eerdere bijdrage was heel duidelijk. Dat je daar nu op terug wilt komen snap ik heel goed, de manier waarop is dan weer van bedenkelijk niveau.MGG schreef: ↑Gisteren, 13:08Het niveau begrijpend lezen groep 5. Blijkbaar heb jij dat nooit gehaald, want ik deelde enkel feiten en geen verdachtmakingen.Profesto schreef: ↑Gisteren, 12:57Dus het is wel een gesprek van niveau als je de inhoud van de gedeelde column niet weet, maar je wel even een verdachtmaking over de auteur het forum op slingert? Welk niveau is dat dan precies?MGG schreef: ↑Gisteren, 12:49
Jij deelt zonder samenvatting iets uit een krant waarvan je weet dat weinig forummers die lezen. Ik vraag om een samenvatting en die geeft je niet. Vervolgens ga je roeptoeteren dat er geen inhoudelijke reactie komt. Als dit het niveau van het 'gesprek' is, dan heeft het geen zin.
De kern van de column is intussen gedeeld door DDD.
Het is prima dat het niveau te hoog is, maar waarom doe je dan mee aan een gesprek?![]()
Een kabinet van PVV, VVD, NSC en BBB
-
Re: Een kabinet van PVV, VVD, NSC en BBB
Jullie fungeren hier allebei een beetje kinderlijk. Wellicht eens allebei een stapje terug doen, tot 10 tellen en op de inhoud overgaan?MGG schreef: ↑Gisteren, 13:47Ik trek niks in en kom nergens op terug. Nu klets je wel vaker onzin, maar het lijkt nu bewust en dan is het liegen. Jammer dat het zo moet.Profesto schreef: ↑Gisteren, 13:38Je kunt natuurlijk je keutel weer intrekken, maar het doel van je eerdere bijdrage was heel duidelijk. Dat je daar nu op terug wilt komen snap ik heel goed, de manier waarop is dan weer van bedenkelijk niveau.![]()
Toen ik deze - door @Profesto volprezen - scribent citeerde leverde dat 2 waarschuwingen en wat knipjes op. De boodschapper doet er toe. En ss hierbij halen is als Hamas die ex minister Veldkamp prijst.
Dan heb ik je vast opnieuw verkeerd begrepen. Lastig. Hoe zou dat komen?MGG schreef: ↑Gisteren, 13:47Ik trek niks in en kom nergens op terug. Nu klets je wel vaker onzin, maar het lijkt nu bewust en dan is het liegen. Jammer dat het zo moet.Profesto schreef: ↑Gisteren, 13:38Je kunt natuurlijk je keutel weer intrekken, maar het doel van je eerdere bijdrage was heel duidelijk. Dat je daar nu op terug wilt komen snap ik heel goed, de manier waarop is dan weer van bedenkelijk niveau.![]()
Nee, volgens mij waarschuwt hij juist tegen de neiging om deze verschrikkelijke gebeurtenis gebruiken als aanleiding om over zowel immigratie als femicide te praten. Hij beperkt het dus helemaal niet tot femicide. De laatste zin van de column is: "Wie een punt te maken heeft, doet dat maar een weekje later, bij voorkeur op basis van statistieken en bredere maatschappelijke ontwikkelingen."Zeeuw schreef: ↑Gisteren, 13:46In deze column wel en dat zie ik op dit moment zowel aan linker- als rechterzijde gebeuren. Aan de rechterkant 'alles ligt aan de immigranten' en aan de linkerkant 'blanke Nederlandse mannen doen het ook'. M.i. zijn het eigenlijk 2 aparte thema's, die helaas wel over hetzelfde gaan.Profesto schreef: ↑Gisteren, 13:35Dat is toch niet wat hij doet?Zeeuw schreef: ↑Gisteren, 13:29Ik niet. Het beperken tot 'femicide' is m.i. de ogen sluiten voor de vele problematieken die er in de samenleving inmiddels zijn met al dan niet legale immigranten.Profesto schreef: ↑Gisteren, 08:00 Ik deel de mening van Sander Schimmelpenninck, zoals hij het verwoordt in de Volkskrant.
De problematiek die het opbergen van vele (al dan niet getraumatiseerde) jonge mannen met een niet/anti-westers wereldbeeld bij elkaar op een kleine ruimte geeft.
En de algemene problematiek dat vrouwen in algemene zin niet veilig zijn, vrijwel allemaal wel eens vervelende, tot zeer vervelende ervaringen hebben gehad, wat voortkomt vanuit mannen met allerhande nationaliteiten, waarbij het vanuit bepaalde geloofshoek nog wat meer gebeurt dan uit andere.
En daar sluit ik mij van harte bij aan.
-
Omdat je niet leest wat er staat. Niet invullen voor een ander lijkt mij een goede tip voor geschreven tekst van onbekende.Profesto schreef: ↑Gisteren, 14:05Dan heb ik je vast opnieuw verkeerd begrepen. Lastig. Hoe zou dat komen?MGG schreef: ↑Gisteren, 13:47Ik trek niks in en kom nergens op terug. Nu klets je wel vaker onzin, maar het lijkt nu bewust en dan is het liegen. Jammer dat het zo moet.
Waarom zegt het niets? Je ziet dat mensen met een migratieachtergrond oververtegenwoordigd zijn, maar ook dat dat afneemt. Daar is geen woord Spaans bij. Ook staat het haaks op het populistische getetter dat misdaden door allochtonen hand over hand toenenem. In Ter Apel zal dat zo zijn, maar verder klopt het niet.MGG schreef: ↑Gisteren, 12:52Die gegevens zijn mij bekent.Job schreef: ↑Gisteren, 12:13Nee, als je gedegen onderzoeken wilt lezen: zoek bijvoorbeeld eens naar de monitor moord en doodslag. Of het CBS: https://www.cbs.nl/nl-nl/dossier/dossie ... -herkomst-. Ja, de cijfers zijn hoog onder mensen met een migratieachtergrond, maar dat ontkent ook niemand. Maar ook ja: ze dalen enorm.MGG schreef: ↑Gisteren, 09:23De absolute getallen zijn altijd makkelijk score. De grote meerderheid van Nederland is nog room blank. Trap jij niet met open ogen in de deze val?Job schreef: ↑Gisteren, 09:05
Toch zit je hier wat dit specifieke punt betreft onjuist. Iemand bracht de moorden op vrouwen de afgelopen decennia (ruim genomen) in kaart. Het over-, overgrote deel van de daders waren roomblanke mannen, en daarvan de meesten de (ex)partner. Ik weet dat het bewezen daderschap van vorige week velen goed uitkomt in verkiezingstijd, maar smakelijk is dat niet.
En zeker, in bepaalde misdaadstatistieken is de allochtone bevolkingsgroep wel overmatig aanwezig. Ja, daar moet zeker wat mee. Sowieso met alle traumaproblematiek die op elkaar gepakt in AZC's zit. Maar tuin niet met open ogen in propaganda, spins en frames.
Edit: https://x.com/Disputax/status/195953849 ... vJrjA&s=19
Op basis van de namen zou het mij niet verbazen als ook bij dit specifieke misdaad cijfer migranten hoog score. Moorden worden relatief vaak gepleegd door mensen van niet westerse afkomst. Tel daar eerwraak bij op en het is niet logisch dat femicide vaker door blanke mannen gepleegd wordt.
Mijn punt is dat het door jou gedeelde lijstje niks zegt. Bij zulke vergelijkingen je weinig aan absolute cijfers.
-
Omdat ik aansloeg op room blank en de lijst met slachtoffer van femicide. Natuurlijk is de meerderheid blank, puur omdat blanken nog steeds de grootste bevolkingsgroep zijn.Job schreef: ↑Gisteren, 14:15Waarom zegt het niets? Je ziet dat mensen met een migratieachtergrond oververtegenwoordigd zijn, maar ook dat dat afneemt. Daar is geen woord Spaans bij. Ook staat het haaks op het populistische getetter dat misdaden door allochtonen hand over hand toenenem. In Ter Apel zal dat zo zijn, maar verder klopt het niet.MGG schreef: ↑Gisteren, 12:52Die gegevens zijn mij bekent.Job schreef: ↑Gisteren, 12:13Nee, als je gedegen onderzoeken wilt lezen: zoek bijvoorbeeld eens naar de monitor moord en doodslag. Of het CBS: https://www.cbs.nl/nl-nl/dossier/dossie ... -herkomst-. Ja, de cijfers zijn hoog onder mensen met een migratieachtergrond, maar dat ontkent ook niemand. Maar ook ja: ze dalen enorm.MGG schreef: ↑Gisteren, 09:23
De absolute getallen zijn altijd makkelijk score. De grote meerderheid van Nederland is nog room blank. Trap jij niet met open ogen in de deze val?
Op basis van de namen zou het mij niet verbazen als ook bij dit specifieke misdaad cijfer migranten hoog score. Moorden worden relatief vaak gepleegd door mensen van niet westerse afkomst. Tel daar eerwraak bij op en het is niet logisch dat femicide vaker door blanke mannen gepleegd wordt.
Mijn punt is dat het door jou gedeelde lijstje niks zegt. Bij zulke vergelijkingen je weinig aan absolute cijfers.
Dat de moordcijfers dalen is goed nieuws. Tegen de tijd dat migranten niet meer oververtegenwoordigd zijn in de cijfers is het probleem opgelost. Tot die tijd blijft het aandacht verdienen. Op straffen van een waarschijnlijk ban ik mijn persoonlijke ervaring niet zeggen. Feit blijft dat wij wel last hadden van asielzoekers/gelukzoekers, maar het helaas niet in de officiële cijfers verwerkt is. 'Sorry meneer, maar dit heeft geen zin', 'meld het maar digitaal', 'wat vervelend, maar hier is helaas geen capaciteit voor'.
Laatst gewijzigd door MGG op 25 aug 2025, 14:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Volgens mij las ik heel goed wat er stond, maar wil je het daar niet over hebben en schreeuw je er vervolgens heel hard overheen door mij van domheid, een laag niveau, slecht lezen etc. te betichten. Succes daarmee verder!MGG schreef: ↑Gisteren, 14:15Omdat je niet leest wat er staat. Niet invullen voor een ander lijkt mij een goede tip voor geschreven tekst van onbekende.

-
Als ik fout zit, geeft ik dat gerust toe. Toon maar aan waar ik geen feiten, maar een verdachtmaking deelde.Profesto schreef: ↑Gisteren, 14:33Volgens mij las ik heel goed wat er stond, maar wil je het daar niet over hebben en schreeuw je er vervolgens heel hard overheen door mij van domheid, een laag niveau, slecht lezen etc. te betichten. Succes daarmee verder!![]()
Jij vroeg naar wel niveau het was en die vraag beantwoorden ik netjes

Ik ook. Al vind ik het moeilijk dat aan te nemen van een columnist die er dan ook weer zijn brood mee verdient anderen de maat te nemen.Profesto schreef: ↑Gisteren, 14:09Nee, volgens mij waarschuwt hij juist tegen de neiging om deze verschrikkelijke gebeurtenis gebruiken als aanleiding om over zowel immigratie als femicide te praten. Hij beperkt het dus helemaal niet tot femicide. De laatste zin van de column is: "Wie een punt te maken heeft, doet dat maar een weekje later, bij voorkeur op basis van statistieken en bredere maatschappelijke ontwikkelingen."Zeeuw schreef: ↑Gisteren, 13:46In deze column wel en dat zie ik op dit moment zowel aan linker- als rechterzijde gebeuren. Aan de rechterkant 'alles ligt aan de immigranten' en aan de linkerkant 'blanke Nederlandse mannen doen het ook'. M.i. zijn het eigenlijk 2 aparte thema's, die helaas wel over hetzelfde gaan.
De problematiek die het opbergen van vele (al dan niet getraumatiseerde) jonge mannen met een niet/anti-westers wereldbeeld bij elkaar op een kleine ruimte geeft.
En de algemene problematiek dat vrouwen in algemene zin niet veilig zijn, vrijwel allemaal wel eens vervelende, tot zeer vervelende ervaringen hebben gehad, wat voortkomt vanuit mannen met allerhande nationaliteiten, waarbij het vanuit bepaalde geloofshoek nog wat meer gebeurt dan uit andere.
En daar sluit ik mij van harte bij aan.
Nou, om je brood te verdienen hoef je vermoedelijk geen columnist te worden hoor. 500 euro per column in een grote landelijke krant is vrij normaal, begreep ik. Afhankelijk van hoe snel je iets zinnigs weet bij te dragen, is dat geen hoge vergoeding.