Hoe was je zomer? (2025)
- Dodo
Hoe was je zomer? (2025)
Zomaar een praatonderwerp... er wordt zoveel gesteggeld op het forum. Nu wat luchtigers.
Hoe was jullie zomer? Volgende week beginnen de scholen hier weer, dus de zomer is ongeveer voorbij. Hopelijk nog een mooie nazomer.
Mijn eigen zomer was prima. Ik zie er altijd wat tegen op, omdat ik slecht tegen warmte kan. Maar deze zomer was wat dat betreft prima. Hier en daar wat echt warme dagen maar geen echte hittegolf. Lekker rustig kunnen doen en veel kinderen en kleinkinderen gezien en te logeren gehad.
Een mooie dag was vorige week, met het oudste kleinkind (10) naar het Krüller Möller geweest. Nog geen kwart gezien maar erg genoten. Kleinkind had op school eea gedaan over Van Gogh, en vond het erg leuk om een aantal schilderijen nu in het echt te zien. De beeldentuin hebben we met een app met speurtocht bekeken, deels. Het is wel allemaal erg duur, dat is jammer.
Hoe was jullie zomer? Volgende week beginnen de scholen hier weer, dus de zomer is ongeveer voorbij. Hopelijk nog een mooie nazomer.
Mijn eigen zomer was prima. Ik zie er altijd wat tegen op, omdat ik slecht tegen warmte kan. Maar deze zomer was wat dat betreft prima. Hier en daar wat echt warme dagen maar geen echte hittegolf. Lekker rustig kunnen doen en veel kinderen en kleinkinderen gezien en te logeren gehad.
Een mooie dag was vorige week, met het oudste kleinkind (10) naar het Krüller Möller geweest. Nog geen kwart gezien maar erg genoten. Kleinkind had op school eea gedaan over Van Gogh, en vond het erg leuk om een aantal schilderijen nu in het echt te zien. De beeldentuin hebben we met een app met speurtocht bekeken, deels. Het is wel allemaal erg duur, dat is jammer.
Re: Hoe was je zomer? (2025)
Ik hou van warm weer en meestal ben ik dan volop actief, zonder veel hinder. Maar de temperaturen waren in de Vogezen van dusdanig niveau dat ik me ook een dag in de schaduw van een appelgaard heb neergevlijd... Verder realiseerde ik me pas op de laatste dag dat ik beter wat meer over bergruggen had kunnen begeven, dan in te warme stadjes aan de Elzasser wijnstraat.
wij waren eind juli in de vogezen en daar was het prima te doen, ondanks de regen toch een heerlijke vakantie.
1 week in augustus vond ik niet zo fijn ivm benauwdheid ondanks dat het nog geen 25 graden was.
Voor de rest prima, maar hier wel mega droog. staat een poel droog die voor de laatste keer in 1976 droog heeft gestaan, dus het is echt wel heftig.
1 week in augustus vond ik niet zo fijn ivm benauwdheid ondanks dat het nog geen 25 graden was.
Voor de rest prima, maar hier wel mega droog. staat een poel droog die voor de laatste keer in 1976 droog heeft gestaan, dus het is echt wel heftig.
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Wij zijn in Toscane geweest. Prachtig en het was er toen niet extreem warm. Max 30 graden en in de avond koelde het heerlijk af.
De tuin gaat langzaam richting de herfst en ik krijg toch wel een beetje zin om met de herfstvakantie weg te gaan.
Huisjes in Nederland vind ik best aan de prijs dus wellicht naar het buitenland.
Als iemand nog een leuke bestemming (met de auto) weet dan hoor ik het graag.
De tuin gaat langzaam richting de herfst en ik krijg toch wel een beetje zin om met de herfstvakantie weg te gaan.
Huisjes in Nederland vind ik best aan de prijs dus wellicht naar het buitenland.
Als iemand nog een leuke bestemming (met de auto) weet dan hoor ik het graag.
Goede zomer gehad.
Lekker druk ook op het forum. Eerder werd wel eens gesteld dat een forum geen bestaansrecht meer heeft in de tijd van snelle social media, maar hier blijkt het tegendeel. Blij mee!
Lekker druk ook op het forum. Eerder werd wel eens gesteld dat een forum geen bestaansrecht meer heeft in de tijd van snelle social media, maar hier blijkt het tegendeel. Blij mee!
- Dodo
Door het matig warme weer heb ik deze zomer echt als een rustperiode ervaren. Dat is wel eens anders geweest, dan hijgde ik naar het einde, en had dan in september toch wat weemoed omdat de periode van buiten eten, genieten van tuin en natuur, en zulke dingen, toch weer voorbij was.
Kleinkinderen opvangen is ook zoveel makkelijker als je de tuin kunt gebruiken. Wel met de poortdeur gebarricadeerd, wegens een mini-Houdini.
Kleinkinderen opvangen is ook zoveel makkelijker als je de tuin kunt gebruiken. Wel met de poortdeur gebarricadeerd, wegens een mini-Houdini.
- Maanenschijn
Weer terug van een fijne vakantie. Drie weken Frankrijk, de pootjes van de caravan uitgedraaid op 4 plaatsen: Colmar, het meer van Aiguebelette, Amboise en Omaha Beach.
Temperaturen variërend van 20 tot 35 graden. Mooie dingen gezien, ook heerlijk ontspannen. Boek uitgelezen, ander boek in verder gegaan. En afgelopen zondag weer heerlijk in de eigen gemeente, volle kerk, eigen predikant en enthousiast zingende gemeente.
Temperaturen variërend van 20 tot 35 graden. Mooie dingen gezien, ook heerlijk ontspannen. Boek uitgelezen, ander boek in verder gegaan. En afgelopen zondag weer heerlijk in de eigen gemeente, volle kerk, eigen predikant en enthousiast zingende gemeente.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Dat was wel een ervaring. We waren tweemaal bij een Franse dienst van een mennonieten gemeente. De dienst was ingericht als een evangelische dienst, dus met één iemand die de dienst leidt en een ander die preekt. De muziek was helaas karig. Ze verdwaalden voortdurend in de refreinen en dergelijke en mijn frans is niet goed genoeg om even lekker met volle borst mee te zingen. Wel aardig is dat iedereen je een hand komt geven.
- Dodo
Is 'de zomer' voor jullie alleen de vakantie? Er is toch veel meer dan alleen dat?
- Maanenschijn
Nee, maar die is nog niet voorbij, dus kan ik alleen maar een stukje daarvan beschrijven
.

Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Be(d)(j)aard.
1 week weg geweest met het grootste gedeelte van het gezin(getrouwden enz.) en een paar weken op de hond van zoonlief gepast, #gezelligheid.
We genieten van onze bloementuin die zich naar mijn idee deze zomer wel heel uitbundig presenteert.
En wat ik zo fijn aan de zomer vind ( deze zomer dus) telkens zonder jas naar buiten.
Er is veel licht en zon, doet je mind ook goed.
Door fysieke beperking verder niet zo heel veel ondernomen. We hebben een fijn en goed huis waar ik elke dag dankbaar voor ben.

1 week weg geweest met het grootste gedeelte van het gezin(getrouwden enz.) en een paar weken op de hond van zoonlief gepast, #gezelligheid.
We genieten van onze bloementuin die zich naar mijn idee deze zomer wel heel uitbundig presenteert.
En wat ik zo fijn aan de zomer vind ( deze zomer dus) telkens zonder jas naar buiten.

Er is veel licht en zon, doet je mind ook goed.
Door fysieke beperking verder niet zo heel veel ondernomen. We hebben een fijn en goed huis waar ik elke dag dankbaar voor ben.
Ik vind deze zomer omvliegen en erg chaotisch. Voor ons doen lang op vakantie geweest. Daarnaast veel drukte in het gezin, vrienden van kinderen die in en uit lopen, logeerpartijen, momenteel weer geklus in en rond het huis. Ik realiseerde mij vanmorgen, door de koudere ochtenden, dat de herfst alweer nadert. Voor mijn gevoel is de zomer met begonnen.
het mooiste deel van de zomer is pas net begonnen
Ik vind half augustus tot eind september altijd een heerlijke periode, qua temperatuur, qua licht, kleuren, etc!

Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Ja, en die verstilling en geuren vind ik ook vanaf deze tijd zo bijzonder.
Wij zijn nog in het Reuzengebergte in Tsjechië. Vandaag de rotsformaties in Adršpach-Teplice skály bezocht. (o.a. de sprookjes van Narnia zijn hier opgenomen). We zijn met de trein gegaan (naar Praag). Daar kan nog wel e.e.a. aan verbetert worden. De slaaptrein is duur, dus ik dacht ik neem de gewone intercity treinen. En net als in een vliegtuig zullen ze het licht wel dimmen en kan er geslapen worden in de trein. Niets van dat al, de airco op 18 graden, de led lampen op standje daglicht+ en de stoelen zijn niet best. Terwijl de treinen prachtig zijn. Snelheid soms 200km uur maar vaak 100, 120 urenlang. Afijn, de Mac bezoeken in Berlijn om half 6 in de morgen maakte veel goed. Zowel heen als teug duurt de treinreis wel 14 a 16 uur, zo'n 3x overstappen met 1,5 uur wachttijd inbegrepen. Dit kan allemaal nog wel wat verbeterd worden. Auto huren in Praag is verder goed en goedkoop.
Omgeving is hier prachtig, al ligt de focus hier nog wel echt op wintersport. Wandelen, mountainbiken, rodelen is hier echt leuk. Veel cultuur en stadjes is hier niet.
Omgeving is hier prachtig, al ligt de focus hier nog wel echt op wintersport. Wandelen, mountainbiken, rodelen is hier echt leuk. Veel cultuur en stadjes is hier niet.