Daar is ook heel veel bier. Verschillende studenten gesproken die dit het grootste nadeel van een christelijke studentenvereniging vonden. Er zijn er zelfs met contacten met bierleveranciers als ik de berichten moet geloven.Zita schreef: ↑Gisteren, 21:05 De officiële introweek van de universiteit, die volledig in het teken staat van bierdrinken. 17-jarigen krijgen ook zonder problemen alcohol voorgeschoteld (oké, ze hebben een andere kleur polsbandje, maar de begeleiders die ingehuurd zijn door de uni, halen voor hen gewoon het andere kleurtje polsband, zodat ze wel alcohol krijgen. Of ze halen een hele vracht bier tegelijk, zodat iedereen kan meedrinken). Het stukje van het programma dat nog iets van een andere activiteit in zich had, werd door de groepsbegeleiders geskipt.
Mijn logé lust heus incidenteel wel een biertje, maar voelt zich niet happy tussen allemaal lallende kerels. Gauw naar een christelijke studentenvereniging verwezen. Daar is ook wel bier, maar daarnaast veel inhoud.
Kleine ergernissen
Re: Kleine ergernissen
Fides Quaerens Intellectum
Klopt, bij grotere studentenverenigingrn wordt sowieso veel gedronken.
Ik zat zelf ooit op DC, omdat het theologisch klimaat en het studentikoze en de tijdsbesteding (2 avonden per week tot een uur of 2 's nachts) van CSFR niet bij mij paste. DC was met erg weinig alcohol.
CSFR is met aanzienlijk meer alcohol.
Maar goed, mijn logé is niet tegen alcohol. Ze heeft vanavond ook twee biertjes op, zei ze. Maar toen de avond rond 19u begon, waren er al mensen in haar groepje die er meer dan 20 op hadden, en met de wijnflessen liepen te zwaaien, niet meer vast ter been waren en vooral liepen te lallen. Rond 21.30 vertrok ze, en toen begon de sfeer al wat vervelender te worden.
Maar het verbaast me dat een ujniversiteit dit als kennismakingsprogramma opzet. Dat de seculiere verenigingen zoals het Corps zich alcoholisch profileren, past bij hun imago. Maar ik verwacht van een universiteit wat anders.
Maar goed, mijn logé is niet tegen alcohol. Ze heeft vanavond ook twee biertjes op, zei ze. Maar toen de avond rond 19u begon, waren er al mensen in haar groepje die er meer dan 20 op hadden, en met de wijnflessen liepen te zwaaien, niet meer vast ter been waren en vooral liepen te lallen. Rond 21.30 vertrok ze, en toen begon de sfeer al wat vervelender te worden.
Maar het verbaast me dat een ujniversiteit dit als kennismakingsprogramma opzet. Dat de seculiere verenigingen zoals het Corps zich alcoholisch profileren, past bij hun imago. Maar ik verwacht van een universiteit wat anders.
Eens. En je kunt prima lid zijn van CSFR zonder een druppel alcohol te drinken.
Van DC heb ik nog nooit gehoord. Ik was indertijd lid van een gereformeerd vrijgemaakte vereniging en ook daar werd stevig gedronken. De CSFR vond ik in Groningen suf. Indertijd was Ichthus daar erg groot. Ik begreep recent dat de Navigator overal erg gegroeid zijn. Ook daar vloeit het bier stevig.Zita schreef: ↑Gisteren, 23:57 Ik zat zelf ooit op DC, omdat het theologisch klimaat en het studentikoze en de tijdsbesteding (2 avonden per week tot een uur of 2 's nachts) van CSFR niet bij mij paste. DC was met erg weinig alcohol.