In alle oprechtheid, dragen dit soort opmerkingen nu bij aan een goede inhoudelijke discussie?huisman schreef: ↑Gisteren, 13:21 Denk dat ik met mijn vooroordelen over jouw bijdragen in dit topic toch gelijk heb. Jij wil een CGK met vrouwelijke ambtsdragers en ambtsdragers met een homoseksuele relatie. Die is er al maar heet NGK. Ik heb onze CGK er niet voor over om in dat spoor te gaan.
Ik noem heel andere zaken onchristelijk dan jij. Best wel ernstig dat wij zoveel verschillen binnen zo nauwe bandbreedte binnen dit forum. Het zij zo….
Soms krijg ik het idee in een grote 'refo-escaperoom' beland te zijn. Waarbij het de bedoeling is om mede-geloofsgenoten in hokjes en vakjes te plaatsen.
Al wandelen wij dan misschien een andere route binnen deze escaperoom, ik krijg bij DDD namelijk helemaal niet dit idee.
Voordat ik in een hokje word gepropt waar ik niet in hoor/wil zitten. Als CGKér valt voor mij - in lijn met GS uitspraken:
- v&a nog steeds binnen de gereformeerde schriftbeschouwing;
- een homoseksuele praxis naleven, valt daarbuiten. Al schaar ik mij van harte achter de pastorale handreiking zoals die door de GS is vrijgegeven.