Dat vind ik ook raar. Idem bij ds. Baan. Ik denk dat het angst is. Doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg.MGG schreef: ↑Vandaag, 11:50Ook bij de opleiding? Als buitenstaander valt mij op dat een capabel iemand in zijn eigen kerk geen functie heeft en bij de TUA wel. Idem bij ds. Zondag
Gereformeerde Gemeenten
Re: Gereformeerde Gemeenten
sowieso was het vanwege zijn gedeeltelijke invaliditeit al lastig te combineren. De TUA is na zijn afkeuren gekomen. en er waren geen vacatures op dat moment op het seminariumMGG schreef: ↑Vandaag, 11:50Ook bij de opleiding? Als buitenstaander valt mij op dat een capabel iemand in zijn eigen kerk geen functie heeft en bij de TUA wel. Idem bij ds. Zondag
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Em hij kreeg vanuit de HHK de volle ruimte. In de HHK speelde kerkpolitek daarin, volgens mij, geen rol. Bij de GG lijkt dat er soms wel op.Bertiel schreef: ↑Vandaag, 11:57sowieso was het vanwege zijn gedeeltelijke invaliditeit al lastig te combineren. De TUA is na zijn afkeuren gekomen. en er waren geen vacatures op dat moment op het seminarium
Als je dominees als baaijens en ds maljaars in de meest rechterflank indeelt dan kom je al snel op een rechtst curatorium uit ja.
zijn ze links dan? Niemand zegt dat het een rechts curatorium is, de vraag wordt enkel gesteld of dit de hele GG reflecteert
Dat is waar. Sorry. Niet goed gelezen!
nee, de ondertoon is dat niet alle flanken vertegenwoordigd zijn, het is geen doorsnee van de hele GG
Wel van de gergem zoals ze altijd geweest is, heeft willen zijn, wil zijn, feitelijk is. Er is één uiterste deel van een flank niet vertegenwoordigd, maar dat is dan ook het deel dat zich actief vervreemdt van het kerkverband. Anders doet, anders spreekt, anders kleedt, anders leeft en merkbaar vaak anders wil.
Dit is weliswaar een gepeperde en gezouten mening. Maar serieus hé: als mensen zich niet (willen of kunnen) herkennen in de prediking als van ds. Maljaars en ds. Baaijens, dan weet ik het niet meer, hoor.
Ikzelf ben meer rechts georiënteerd, maar van dit curatorium kan eerlijk vermoed worden dat is beoogd het kerkverband te vertegenwoordigen.
Zo gooi je je eigen broeders en zusters inclusief predikanten, veronderstel ik, op één grote negatieve hoop. Jammer.Job schreef: ↑Vandaag, 17:25Wel van de gergem zoals ze altijd geweest is, heeft willen zijn, wil zijn, feitelijk is. Er is één uiterste deel van een flank niet vertegenwoordigd, maar dat is dan ook het deel dat zich actief vervreemdt van het kerkverband. Anders doet, anders spreekt, anders kleedt, anders leeft en merkbaar vaak anders wil.
Dit is weliswaar een gepeperde en gezouten mening. Maar serieus hé: als mensen zich niet (willen of kunnen) herkennen in de prediking als van ds. Maljaars en ds. Baaijens, dan weet ik het niet meer, hoor.
Ikzelf ben meer rechts georiënteerd, maar van dit curatorium kan eerlijk vermoed worden dat is beoogd het kerkverband te vertegenwoordigen.
Waarom het indelen in rechts en links? Zo hou je toch een gestalte in stand?
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Spijker ergens wel op zn kop. Hier nu een dag met een oudere GG'er over aan het brainstormen tijdens het rijden.Job schreef: ↑Vandaag, 17:25Wel van de gergem zoals ze altijd geweest is, heeft willen zijn, wil zijn, feitelijk is. Er is één uiterste deel van een flank niet vertegenwoordigd, maar dat is dan ook het deel dat zich actief vervreemdt van het kerkverband. Anders doet, anders spreekt, anders kleedt, anders leeft en merkbaar vaak anders wil.
Actief vervreemd ? Als dat zo zou zijn dan was ik allang weggeweest. Ik blijf GG 'er zolang ik dit voor mijzelf kan verantwoorden.Job schreef: ↑Vandaag, 17:25Wel van de gergem zoals ze altijd geweest is, heeft willen zijn, wil zijn, feitelijk is. Er is één uiterste deel van een flank niet vertegenwoordigd, maar dat is dan ook het deel dat zich actief vervreemdt van het kerkverband. Anders doet, anders spreekt, anders kleedt, anders leeft en merkbaar vaak anders wil.
Toch kan dit actief vervreemden wel gezien worden door anderen ondanks dat dit niet de bedoeling zou zijn...GG links schreef: ↑56 minuten geledenActief vervreemd ? Als dat zo zou zijn dan was ik allang weggeweest. Ik blijf GG 'er zolang ik dit voor mijzelf kan verantwoorden.Job schreef: ↑Vandaag, 17:25Wel van de gergem zoals ze altijd geweest is, heeft willen zijn, wil zijn, feitelijk is. Er is één uiterste deel van een flank niet vertegenwoordigd, maar dat is dan ook het deel dat zich actief vervreemdt van het kerkverband. Anders doet, anders spreekt, anders kleedt, anders leeft en merkbaar vaak anders wil.