De Bijbelse interpretatie of een Bijbelse interpretatie ?Maanenschijn schreef: ↑12 aug 2025, 12:22Ik heb al geschreven wat mijn mening is, dus dat hoef ik niet te herhalen.GG links schreef:En dat willen ze niet. Ik ga niet claimen dat het bijbels is overigens. Daar zijn de meningen ernstig over verdeeld. Blijkbaar is de Bijbel daar niet helder over.Maanenschijn schreef: ↑12 aug 2025, 11:54Ja. En als dat op grond van Bijbel en principe is, wat is daar mis mee? De enige optie is dan de partij opheffen.GG links schreef:In iedergeval lapt de SGP het vonnis van het hof (Gods dienares?) praktisch gezien aan haar laars.
Bovendien is het actief kiesrecht nu volledig binnen de SGP geaccepteerd. We hoeven geen 100 jaar terug dat dit ook niet het geval was. Dat zal voor het passief kiesrecht ook gaan gelden denk ik.
Wel blijf ik er bij dat als iets een (op grond van de bijbelse interpretatie) een principekwestie is, je niet zomaar de overheid hoeft gehoorzamen. Ik denk daarbij ook terug aan de coronatijd.
Dit soort dingen gaan langzaam. Laat het zo snel/langzaam gaan zonder polarisatie en gedoe is mijn mening.
Acties zoals nu vanuit Vlissingen, rechtzaken van de Beckmanstichting etc helpen daar echt niet bij.
Ik denk dat je de overheid altijd moet gehoorzamen al gaat het tegen jouw principes in. Ik vind het goed dat mijn GG zich in coronatijd daaraan geconfirmeerd heeft. Dat voorkomt allerlei uitwassen of bepalingen die voortkomen uit onze eigen gedachten. Een wildgroei aan allerlei complottheorieën was het gevolg.