Kleine vreugden

DDD

Re: Kleine vreugden

Bericht door DDD »

Ik heb het niet zo op die kinderbrommers. Maar ok.

Soms heeft het wel iets aandoenlijks.
Marco

Bericht door Marco »

Wim Anker schreef: 26 jul 2025, 14:19 Mijn zoontje bewonderde zijn nieuwe wereldbol en merkte op dat t'ie wat gedateerd was want de Golf van Amerika heette nog Golf van Mexico.
Zo heet-ie nog steeds.

Buiten de USA.
parsifal

Bericht door parsifal »

Kleine vreugde/bron van schrik:
Kaleb van 11 maanden heeft door dat Tripp trapp stoelen van oudere broers goed te gebruiken zijn als trap en dat je die stoelen naar alle interessante plekken in keuken kan schuiven.

Het verschil tussen "kan beklommen worden" en "moet beklommen worden" is in zijn hoofd erg klein. Keukentafel, aanrecht en raamkozijn zijn de babyequivalenten van Mount Everest en K2 als we hem zijn gang laten gaan.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Dodo

Bericht door Dodo »

parsifal schreef: 01 aug 2025, 14:03 Kleine vreugde/bron van schrik:
Kaleb van 11 maanden heeft door dat Tripp trapp stoelen van oudere broers goed te gebruiken zijn als trap en dat je die stoelen naar alle interessante plekken in keuken kan schuiven.

Het verschil tussen "kan beklommen worden" en "moet beklommen worden" is in zijn hoofd erg klein. Keukentafel, aanrecht en raamkozijn zijn de babyequivalenten van Mount Everest en K2 als we hem zijn gang laten gaan.
De kinderen van mijn zoon hebben een 'preekstoel' waar ze veilig in kunnen staan. Ze staan dan op een veilige manier wat hoger en kunnen zo meekijken op het aanrecht en zo. Heel handig.
Die kinderstoel zou ik even vastzetten ergens. Of in de trapkast zetten buiten etenstijden.
JoP

Bericht door JoP »

Sprankelend voorspel op psalm 89 van de 14-jarige organist die de slotpsalm mocht begeleiden.
KDD

Bericht door KDD »

Ondanks vele goede ervaringen en waardevol ontmoetingen is het na 4 dagen in Amerika en 6 dagen in Nederland een kleine vreugde om weer thuis te zijn.
Marijn_M

Bericht door Marijn_M »

IJsklontjes is een glas water (het geluid ervan)
Robbie

Bericht door Robbie »

Lekker skottelbraaien in Vorgarten am Stupp
#campinglife #vakantiegevoel #gaatallekkerruiken
helma

Bericht door helma »

Stephan van Baarle stopt als lijsttrekker van politieke partij Denk
huisman

Bericht door huisman »

helma schreef: 15 aug 2025, 09:22 Stephan van Baarle stopt als lijsttrekker van politieke partij Denk
Eens alhoewel ik niet verwacht dat hij definitief weg is.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Bourdon16

Bericht door Bourdon16 »

Helaas niet.
Hij zit standaard in mijn irritatiezone en ben het eigenlijk altijd oneens met hem.

Maar toch vind ik het wel knap wat hij doet en zijn achterban zal erg tevreden zijn over hem.
Hij kan hun standpunten goed verwoorden.
J.C. Philpot

Bericht door J.C. Philpot »

Kuzu zat destijds ook in mijn irritatiezone.

Ik vermoed dat een opvolger van Van Baarle niet veel beter zal zijn. De partij heeft dusdanige standpunten, die men met enige felheid uitdraagt, dat ze nooit mijn vrienden zullen worden.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
CvdW

Bericht door CvdW »

@Huisman, gefeliciteerd met jullie kleindochter.
Maanenschijn

Bericht door Maanenschijn »

Het was een vreugde om gisteren met mijn neus in een orgelconcertje te vallen in een oude Frans kerkje.

Ter gelegenheid van Mariahemelvaart hadden ze een in Frankrijk wat bekende organiste uitgenodigd om de parochianen afwisselend met gesproken tekst een mooi klassiek programma ten gehore te brengen.

Van het Frans gesprokene kon ik niks maken maar het orgelspel was wel de moeite waard.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Job

Bericht door Job »

J.C. Philpot schreef: 15 aug 2025, 10:11 Kuzu zat destijds ook in mijn irritatiezone.

Ik vermoed dat een opvolger van Van Baarle niet veel beter zal zijn. De partij heeft dusdanige standpunten, die men met enige felheid uitdraagt, dat ze nooit mijn vrienden zullen worden.
Die Azarkan, die mis ik. Los van standpunten een waardevol kamerlid.
Plaats reactie