Kwam dat moment voor jou over als iets bovennatuurlijks, of meer als een diepe geestelijke rust door de preek heen?Gedachtespinsel schreef: ↑Gisteren, 12:57 Wonderlijk!Een zeer bewogen prediker die zich vrijmaakte van de gemeente.
Rust en vrede waren merkbaar van de hemel afgedaald.
Hoe was je zondag [2]?
Re: Hoe was je zondag [2]?
Mooie reactie!!Gedachtespinsel schreef: ↑Gisteren, 12:57 Wonderlijk!Een zeer bewogen prediker die zich vrijmaakte van de gemeente.
-
Het was meer dan alleen een moment!Marijn_M schreef: ↑Gisteren, 16:35Kwam dat moment voor jou over als iets bovennatuurlijks, of meer als een diepe geestelijke rust door de preek heen?Gedachtespinsel schreef: ↑Gisteren, 12:57 Wonderlijk!Een zeer bewogen prediker die zich vrijmaakte van de gemeente.
Wil je met ons delen waar het over ging?Gedachtespinsel schreef: ↑Gisteren, 18:28Het was meer dan alleen een moment!Marijn_M schreef: ↑Gisteren, 16:35Kwam dat moment voor jou over als iets bovennatuurlijks, of meer als een diepe geestelijke rust door de preek heen?Gedachtespinsel schreef: ↑Gisteren, 12:57 Wonderlijk!Een zeer bewogen prediker die zich vrijmaakte van de gemeente.
-
Ik laat de kern hiervan even liggen en noem geen Bijbelgedeelte oid. omdat het daar mijns inziens niet om gaat en het ook ten nadele kan worden gesteld als ieder de dienst na gaat luisteren omdat de ervaring (helaas!) is dat er altijd wel negatieve woorden over gesproken worden en de duivel daarmee het zaad weghaalt wat gestrooid is.Sallander schreef: ↑Gisteren, 19:09Wil je met ons delen waar het over ging?Gedachtespinsel schreef: ↑Gisteren, 18:28Het was meer dan alleen een moment!Marijn_M schreef: ↑Gisteren, 16:35Kwam dat moment voor jou over als iets bovennatuurlijks, of meer als een diepe geestelijke rust door de preek heen?Gedachtespinsel schreef: ↑Gisteren, 12:57 Wonderlijk!Een zeer bewogen prediker die zich vrijmaakte van de gemeente.
Eigenlijk tijdens de gehele dienst was merkbaar dat de predikant woorden kreeg om te spreken en duidelijk van Boven bediend werd. Zoals weleens gezegd werd: de hemel hing laag. Twee wegen werden beide met alle eerlijkheid gepredikt. Er was zoveel liefde en gunning bij. Anderzijds maakte de predikant zich ook zo vrij van de gemeente. In de gemeente merkte je ook diepe eerbied (ja, dat is voelbaar in een gemeente, hoe er geluisterd wordt). De olie van psalm 133 droop rijk, om het zo uit te drukken.
Wat is vrij maken van de gemeente?
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
-
Is Gedachtespinsel ook een account van jou?Als gast hier schreef: ↑Gisteren, 22:01Ik laat de kern hiervan even liggen en noem geen Bijbelgedeelte oid. omdat het daar mijns inziens niet om gaat en het ook ten nadele kan worden gesteld als ieder de dienst na gaat luisteren omdat de ervaring (helaas!) is dat er altijd wel negatieve woorden over gesproken worden en de duivel daarmee het zaad weghaalt wat gestrooid is.Sallander schreef: ↑Gisteren, 19:09Wil je met ons delen waar het over ging?
Eigenlijk tijdens de gehele dienst was merkbaar dat de predikant woorden kreeg om te spreken en duidelijk van Boven bediend werd. Zoals weleens gezegd werd: de hemel hing laag. Twee wegen werden beide met alle eerlijkheid gepredikt. Er was zoveel liefde en gunning bij. Anderzijds maakte de predikant zich ook zo vrij van de gemeente. In de gemeente merkte je ook diepe eerbied (ja, dat is voelbaar in een gemeente, hoe er geluisterd wordt). De olie van psalm 133 droop rijk, om het zo uit te drukken.

De HEERE is goed, Zijn goedertierenheid is in der eeuwigheid, en Zijn getrouwheid van geslacht tot geslacht..!
-
Zal vast iemand zijn die in dezelfde gemeente kerkte en me goed begreep. Van harte met hem/haar eens in ieder geval. Het was een bijzondere zondag!MGG schreef: ↑Gisteren, 22:46Is Gedachtespinsel ook een account van jou?Als gast hier schreef: ↑Gisteren, 22:01Ik laat de kern hiervan even liggen en noem geen Bijbelgedeelte oid. omdat het daar mijns inziens niet om gaat en het ook ten nadele kan worden gesteld als ieder de dienst na gaat luisteren omdat de ervaring (helaas!) is dat er altijd wel negatieve woorden over gesproken worden en de duivel daarmee het zaad weghaalt wat gestrooid is.
-
Want het gebeurt maar in een kerk en iedereen heeft dezelfde ervaring? Ik zie namelijk geen plaats of schriftlezing of iets dergelijks staan.Als gast hier schreef: ↑Gisteren, 23:09Zal vast iemand zijn die in dezelfde gemeente kerkte en me goed begreep. Van harte met hem/haar eens in ieder geval. Het was een bijzondere zondag!MGG schreef: ↑Gisteren, 22:46Is Gedachtespinsel ook een account van jou?Als gast hier schreef: ↑Gisteren, 22:01Ik laat de kern hiervan even liggen en noem geen Bijbelgedeelte oid. omdat het daar mijns inziens niet om gaat en het ook ten nadele kan worden gesteld als ieder de dienst na gaat luisteren omdat de ervaring (helaas!) is dat er altijd wel negatieve woorden over gesproken worden en de duivel daarmee het zaad weghaalt wat gestrooid is.
-
Dank voor de verwoording.Me uit het hart gegrepen.Kon niet eerder reageren vanwege mijn werk dus even blij dat jij het gedaan hebt.
Was er vol van dus wilde het delen,vandaar snel tussendoor maar eigenlijk niet echt wijs.
Was er vol van dus wilde het delen,vandaar snel tussendoor maar eigenlijk niet echt wijs.
Ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat hier leugens worden verspreid. Dat doet wat afbreuk aan de stichtelijkheid van het gebeuren.
Het kan aan mij liggen.
Het kan aan mij liggen.
Jullie zijn nu beide online.Gedachtespinsel schreef: ↑Gisteren, 23:17 Dank voor de verwoording.Me uit het hart gegrepen.Kon niet eerder reageren vanwege mijn werk dus even blij dat jij het gedaan hebt.

Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
-
Sorry voor deze communicatie.Was niet handig van me hierop te reageren.
Ieder zijn eigen postings.
Dat het toch nog maar tot eer van Zijn Naam mag strekken.
Ieder zijn eigen postings.
Dat het toch nog maar tot eer van Zijn Naam mag strekken.
Och "Als gast hier" en "Gedachtenspinsel" kennen elkaar waarschijnlijk. Zoals wel meerderen hier elkaar kennen in het echte leven.