Bezet gebied?
- J.C. Philpot
Re: Bezet gebied?
Beschuldigingen Investico/ND/BOOS kloppen niet: “onzorgvuldige journalistiek”
https://www.youtube.com/watch?v=lf5Eo8H ... sra%C3%ABl
https://www.christenenvoorisrael.nl/art ... rnalistiek
Ontluisterend dat het ND als z.n. "christelijke krant" hieraan meedoet. Helaas met hele vervelende gevolgen, zoals onlangs in Zaltbommel, en personen gelieerd aan CvI worden zelfs persoonlijk lastig gevallen.
https://www.youtube.com/watch?v=lf5Eo8H ... sra%C3%ABl
https://www.christenenvoorisrael.nl/art ... rnalistiek
Ontluisterend dat het ND als z.n. "christelijke krant" hieraan meedoet. Helaas met hele vervelende gevolgen, zoals onlangs in Zaltbommel, en personen gelieerd aan CvI worden zelfs persoonlijk lastig gevallen.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.
George Whitefield
George Whitefield
Helaas gisteren weer in Lelystad. Ik weet verder niet of er nu wel ingegrepen is. Ik beken eerlijk dat ik er zo akelig van word, dat ik maar niet alles meer lees... 

Laten we ook niet te hard van stapel lopen. Alsof dit allemaal goedgekeurd wordt door politie en justitie.
Bijvoorbeeld in het verslag van ds. Lohuis staat er dat er een ruitenwisser is afgebroken. De politie stelt dat er geen vernielingen zijn geweest. Dat betekent in ieder geval niet gesignaleerd door de aanwezige politie waardoor er niemand daarvoor kon worden aangehouden. Dat zijn twee kanten van dezelfde medaille.
Nu is het verder (wat mij betreft) tuig wat dit doet, daar gaat het niet om. Het gaat mij er nu om dat niet de suggestie moeten worden gewekt alsof we te maken hebben met een overheid die het recht loslaat oid en dit faciliteert.
Mijn indruk is wel dat dit soort demonstranten, en bijvoorbeeld ook die van ER met fluwelen handschoenen worden aangepakt door de overheid.
Dat ging ten tijde van corona wel anders.
Dat ging ten tijde van corona wel anders.
Is het momenteel niet toegestaan om over Israël te praten op het forum? In Trouw vandaag staat een aantal gruwelijke citaten van Israëlische ministers die ik graag op het forum zou bespreken.
Ik heb het ook gelezen, zeer de moeite waard om te delen.
https://www.trouw.nl/verhaal-van-de-dag ... ~b4756d4e/
Ik mag niet teveel citeren natuurlijk.
Zolang onze gegijzelden wegkwijnen in de tunnels, is er geen enkele reden om één enkele gram voedsel of hulp Gaza binnen te laten.
Minister van nationale veiligheid Israël
Er is niks mis met het bombarderen van voedsel en brandstofvoorraden. Ze moeten verhongeren.
Minister van Erfgoed Israël
-
Het is te extreem, maar niet onbegrijpelijk. De geallieerden regelden in WW2 ook geen voedsel voor Duitsland. De bevolking leidt onder de keuzes van hun leiders.DDD schreef: ↑26 jul 2025, 22:00 https://www.trouw.nl/verhaal-van-de-dag ... ~b4756d4e/
Zolang onze gegijzelden wegkwijnen in de tunnels, is er geen enkele reden om één enkele gram voedsel of hulp Gaza binnen te laten.
Minister van nationale veiligheid IsraëlEr is niks mis met het bombarderen van voedsel en brandstofvoorraden. Ze moeten verhongeren.
Ik kan me vergissen, maar volgens mij heb ik in de geschiedenisboeken nooit gelezen dat de geallieerden uithongering als strategie gebruikten. Wat nu dus wel het geval is.MGG schreef: ↑26 jul 2025, 22:05Het is te extreem, maar niet onbegrijpelijk. De geallieerden regelden in WW2 ook geen voedsel voor Duitsland. De bevolking leidt onder de keuzes van hun leiders.DDD schreef: ↑26 jul 2025, 22:00 https://www.trouw.nl/verhaal-van-de-dag ... ~b4756d4e/
Minister van nationale veiligheid IsraëlEr is niks mis met het bombarderen van voedsel en brandstofvoorraden. Ze moeten verhongeren.
-
Dat is ook niet wat ik zei.Profesto schreef: ↑Gisteren, 07:41Ik kan me vergissen, maar volgens mij heb ik in de geschiedenisboeken nooit gelezen dat de geallieerden uithongering als strategie gebruikten. Wat nu dus wel het geval is.MGG schreef: ↑26 jul 2025, 22:05Het is te extreem, maar niet onbegrijpelijk. De geallieerden regelden in WW2 ook geen voedsel voor Duitsland. De bevolking leidt onder de keuzes van hun leiders.DDD schreef: ↑26 jul 2025, 22:00 https://www.trouw.nl/verhaal-van-de-dag ... ~b4756d4e/
P.s. het morgenthau-plan had als vermoedelijk gevolg massale verhongering van Duitsers die de oorlog overleefd hadden. Gelukkig is dit nooit uitgevoerd. Toch stierven in de jaren na WW2 veel Duitsers door keuzes van de geallieerden. De overwinnaar schrijft de geschiedenis waardoor het logisch is dat zulke zaken minder bekend zijn.
- Maanenschijn
In Dresden hangen (hingen) foto’s van grote stapels lijken van vrouwen en kinderen die door de Geallieerde bombardementen en de honger daarna zijn omgekomen. Ik denk dat het meer dan dertig jaar geleden is geweest dat ik die toen gezien heb, maar staan nog in mijn geheugen vanwege de omvang van die hopen en stapels.MGG schreef:Dat is ook niet wat ik zei.Profesto schreef: ↑Gisteren, 07:41Ik kan me vergissen, maar volgens mij heb ik in de geschiedenisboeken nooit gelezen dat de geallieerden uithongering als strategie gebruikten. Wat nu dus wel het geval is.MGG schreef: ↑26 jul 2025, 22:05Het is te extreem, maar niet onbegrijpelijk. De geallieerden regelden in WW2 ook geen voedsel voor Duitsland. De bevolking leidt onder de keuzes van hun leiders.DDD schreef: ↑26 jul 2025, 22:00 https://www.trouw.nl/verhaal-van-de-dag ... ~b4756d4e/
P.s. het morgenthau-plan had als vermoedelijk gevolg massale verhongering van Duitsers die de oorlog overleefd hadden. Gelukkig is dit nooit uitgevoerd. Toch stierven in de jaren na WW2 veel Duitsers door keuzes van de geallieerden. De overwinnaar schrijft de geschiedenis waardoor het logisch is dat zulke zaken minder bekend zijn.
Daarmee wil ik het leed van toen de Duitsers, nu de Palestijnen niet bagataliseren. Wel aangeven dat in oorlogstijd een mensenleven vanuit het oogpunt van de strijdende partijen ondergeschikt is aan het doel van overwinning. Ik denk dat in WO2 er weinig Nederlanders waren die treurden om het leed van het Duitse volk. Ik denk ook dat veel Israëlieten (als psychologisch en daadwerkelijk onderdeel van de strijdende partijen) ook weinig compassie zal hebben.
En vanuit het oogpunt van een buitenstaander zoals ik, is het verschrikkelijk te zien dat zoveel zielen de dood vinden.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Er is wel een verschil tussen oorlog voeren en bewust een strategie hebben om een volk te verdrijven en uit te hongeren.
- Maanenschijn
Zeker. Ondanks de extreme uitspraken van individuele ministers ben ik niet overtuigd van een strategie.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Prima opmerkingen. Nog niemand tegengekomen in de wereld als Israel, die voedsel dropt op gebieden waar de gijzelaars worden vastgehouden. Geen land dat ooit zien doen.
De plannen om de HAMAS leiders overal ter wereld te gaan elimineren is ook een prima vervolgstap.
De plannen om de HAMAS leiders overal ter wereld te gaan elimineren is ook een prima vervolgstap.
Het Zweedse wittebrood kwam ook met toestemming van de Duitsers Nederland in begin 1945. De Duitsers regelden het niet zelf, maar ze lieten neutrale partijen wel helpen.Wim Anker schreef: ↑Gisteren, 11:53 Prima opmerkingen. Nog niemand tegengekomen in de wereld als Israel, die voedsel dropt op gebieden waar de gijzelaars worden vastgehouden. Geen land dat ooit zien doen.
Historisch gezien is Israel echt niet extreem bezig in Gaza. Echter honger als wapen gebruiken wordt nu gezien als oorlogsmisdaad en als je dan geen voedsel toelaat via andere partijen, dan moet je het als bezettende of belegerende partij regelen voor de burgers.
Voor Noord-Korea werd ook geprobeerd voedselhulp te regelen toen er geruchten van honger waren daar.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."