Hellend vlak, heet dat toch?aggieoudje schreef: ↑22 jul 2025, 20:27 (Een Ger.Gem. student vloog er ook van de steile glijbaan met zijn kind en op zijn knietjes klauterend door de klimnetten. Goed te zien dat het ook gewoon een normaal mens is, die leuke dingen doet met zijn kinderen!)
Wat doen we vandaag?
Re: Wat doen we vandaag?
~~Soli Deo Gloria~~
- J.C. Philpot
Twijfelde je daar aan?aggieoudje schreef: ↑22 jul 2025, 20:27Goed te zien dat het ook gewoon een normaal mens is, die leuke dingen doet met zijn kinderen!)
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.
George Whitefield
George Whitefield
Nou, er zijn echt wel gevallen waarin dat niet zo is.
Zojuist voor het eerst Datheen gezongen en nog wel ritmisch!
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Gib dich zufrieden und sei stille
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Dat lijkt me een schokkende ervaring. "De maten stryden als putemmers, d'een dalende soveel d'ander rijst", om met Huygens te spreken.
~~Soli Deo Gloria~~
- Maanenschijn
Datheen is ritmisch beter te zingen als iso ritmisch. Vind ik.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Datheen en ritmisch is een combinatie die je niet zo vaak hoort. Iso-ritmisch (en zeker in het slepende tempo waarin dit vaak gezongen wordt op Datheen samenzangavonden) vind ik de berijming van Datheen tegenvallen om te zingen. De inhoud van de berijmde psalmen van Datheen vind ik wel mooi en hier en daar ook wel eens treffender dan 1773.
Met al die verkeerd vallende klemtonen? Daar krijg je toch kromme tenen van...Maanenschijn schreef: ↑02 aug 2025, 11:31Datheen is ritmisch beter te zingen als iso ritmisch. Vind ik.
Als een hert gejaagd, o Heere,
Dat verse water begeert
Laat Uw klaarheid, o God waarachtig
En Uwe trouw ons schijnen zoet.
Dat die ons geleiden aandachtig
Tot Uwen heil'gen berg eendrachtig,
En tot Uwe tenten zeer goed,
Met een need'rig gemoed.
~~Soli Deo Gloria~~
Het was één vers dag we zongen. 116:1 en dat ging prima.
Matinee concert van M van der Veer rondom Valerius’ gedenkklank
Matinee concert van M van der Veer rondom Valerius’ gedenkklank
Mar weet dat wel uit te zoeken, dat scheelt.
Hoewel "Mijn stem ende bidden in mijn zwaar klagen" nog wel een paar lelijke klemtonen kent.
~~Soli Deo Gloria~~
Leuk concert. Mooi bewerkingen onder andere van sweelinck, improvisaties van hemzelf en Zwarts bewerking Van wilt heden nu treden. Dochter van bijna 4 bij me en die riep na afloop: nog een keer. Mochten we mee naar boven om nog een keer het laatste stuk te horen. Erg leuk
-
Henk J
Superleuk als een organist dat even doet ja!Bertiel schreef: ↑02 aug 2025, 12:50 Leuk concert. Mooi bewerkingen onder andere van sweelinck, improvisaties van hemzelf en Zwarts bewerking Van wilt heden nu treden. Dochter van bijna 4 bij me en die riep na afloop: nog een keer. Mochten we mee naar boven om nog een keer het laatste stuk te horen. Erg leuk
Na een week tafelen met Franse familie, rijden we vandaag naar het startpunt van onze huttentocht door de bergen.